  • 1. Data: 2009-06-30 06:12:11
    Temat: Zakończona umowa - wybór nowego operatora
    Od: Another <n...@g...pl>

    W czerwcu wygasła umowa z Erą. Była na dwa lata i jak się oczywiście
    okazało, abonament na lipiec przyszedł w dwukrotnej wysokości, bo skończyła
    się promocja.
    Swoją drogą, to w trakcie trwania umowy co chwila dzwonią z różnymi
    propozycjami, ale tu nikt nie raczył z Ery zadzwonić - u mnie przeoczenie
    teminu zakończenia, poza tym nie pamiętałem o jakiejś promocji na
    abonament.
    Ale cóż, nieważne.
    Ważne jest to, że wreszcie mogę odejść od nich praktycznie z miesiąca na
    miesiąc.

    I tu pytanie - do jakiej sieci najlepiej się przenieść? Rozmowy około 200
    minut miesięcznie, w miarę równo rozłożone jeśli chodzi o operatorów
    docelowych.
    Czy któryś z operatorów promuje odejście od Ery?

    Drugą sprawą, również istotną jest to, aby przy przejściu dostać nowy
    telefon, bo stary już ledwo dyszy.

    Co wy byście proponowali, co wyjdzie najtaniej?

    --
    Another

  • 2. Data: 2009-06-30 07:17:39
    Temat: Re: Zakończona umowa - wybór nowego operatora
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Co wy byście proponowali, co wyjdzie najtaniej?

    prepaid, a jaki to zalezy od twojej listy kontaktow.

  • 3. Data: 2009-06-30 08:10:30
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "BearBag" napisał:

    > prepaid, a jaki to zalezy od twojej listy kontaktow.

    Jesteś pewny?
    "Drugą sprawą, również istotną jest to, aby przy przejściu dostać
    nowy telefon"
    W jakim prepaidzie "dają" sensowne telefony,?

    JoteR

  • 4. Data: 2009-06-30 08:21:15
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    JoteR wrote:

    > W jakim prepaidzie "dają" sensowne telefony,?

    W każdym, pod warunkiem, że delikwent umie liczyć, a nie tylko oglądać
    reklamy w tiwi.
    W najgorszym przypadku należy się zapożyczyć- odsetki wynikające z
    kredytu na pewno będą niższe, niż różnica między "telefonem za złotówkę"
    a tym kupionym na kredyt.

    M.

  • 5. Data: 2009-06-30 08:33:25
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisał

    > W każdym,

    Bez ideologii, proszę.

    > pod warunkiem, że delikwent umie liczyć, a nie tylko oglądać reklamy w
    > tiwi.

    Ale możesz przedstawić taką symulację?
    Ja swoją (abonamentową) już parokrotnie tu przedstawiałem i nikt nie był w
    stanie udowodnić, że prepaid wyjdzie nie tylko taniej, ale nawet
    porównywalnie. Oczywiście ceną jest wolność.

    > W najgorszym przypadku należy się zapożyczyć-

    Czemu nie u operatora?

    > odsetki wynikające z kredytu na pewno będą niższe, niż różnica między
    > "telefonem za złotówkę"

    Zależy, o jakim aparacie mówimy i w jakiej sieci. W moim przypadku oferta
    operatora była najtańsza.

    JoteR

  • 6. Data: 2009-06-30 09:09:19
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    JoteR wrote:

    > Zależy, o jakim aparacie mówimy i w jakiej sieci. W moim przypadku
    > oferta operatora była najtańsza.

    Daj konkretny przykład: telefon + taryfa + profil dzwonienia

    M.

  • 7. Data: 2009-06-30 09:22:17
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:h2cko0$3oi$1@news.onet.pl...

    > Daj konkretny przykład: telefon + taryfa + profil dzwonienia

    to może daj konkretny abonament do porównania a my ci dobierzemy ofertę
    prepaida konkurencyjną - zachowaj 200 minut jako wyjściowe i telefon
    powiedzmy nokia 6300 - praktyczny wytrzymały nie za stary i chyba dostępny
    we wszystkich sieciach

    --
    tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

  • 8. Data: 2009-06-30 11:46:59
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Jesteś pewny?
    > "Drugą sprawą, również istotną jest to, aby przy przejściu dostać
    > nowy telefon"
    > W jakim prepaidzie "dają" sensowne telefony,?

    nie no czekam na konkretna oferte abonamentowa gdzie jest taniej niz w
    prepaidzie. Podaj przyklad, jestem bardzo ciekawy.
    A tych telefonow to ci nie daja tylko sprzedaja na raty, do tego
    bardzo wysokie raty, czesto telefon jest drozszy na umowie niz na
    allegro. No comment.

  • 9. Data: 2009-06-30 11:54:41
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    BearBag pisze:

> [...]
    > A tych telefonow to ci nie daja tylko sprzedaja na raty, do tego
    > bardzo wysokie raty, czesto telefon jest drozszy na umowie niz na

    Ale o co chodzi ?
    Pierwsze z brzegu Era G1 tarfya 85zł cena telefonu 49zł atywacja 49zł.

    W taryfie 85zł mamy 500MB +120 minut
    zmieniajac ja na ludzkiego bardzo prepaida

    120 minut po 29groszy 34,8zł do tego 500MB transferu cennikowo 50zł ale
    realnie w prepaid to wychodzi w Heya 100zł :) ale powiedzmy niech to
    bedzie warte okolo 35zł

    Razem mamy wiec 70zł dokladamy wiec co miesiac rate 15zł na telefon co
    po dwoch latach daje 360zł+2x49zł .... cena komercyjna telefonu
    800-1000zł .

  • 10. Data: 2009-06-30 11:56:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Another pisze:
> [...]
    > telefon, bo stary już ledwo dyszy.
    >

    > Co wy byście proponowali, co wyjdzie najtaniej?

    Tak jak już ktoś wspomniał, weź kartę w pre-paidzie. Nie dość że
    taniej, to za kilka miesięcy będziesz mógł zmienić ofertę na lepszą. A
    telefon kup na raty, w sumie (doładowania + raty) będziesz płacił pewnie
    mniej, niż za sam abonament z rzekomo darmowymi minutami i rzekomo
    darmowym telefonem.

    --
    Liwiusz