  • 21. Data: 2018-10-25 09:27:08
    Temat: Re: Zakłócenia na i2c
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Oct 2018 06:43:46 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Z ciekawosci podlaczylbym oscyloskop, ale mocno watpie w takie
    > indukowanie.

    Przecież nikt nie twierdzi że to indukowane. Zakłócenia wchodzą po
    zasilaniu (oba urządzenia na tej samej fazie).

    --
    Marek

  • 22. Data: 2018-10-25 11:29:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 06:43, J.F. pisze:

    > Mialby przewody/sciezki  przy przekazniku petle tworzace i moglo sie tam
    > pojawic 1A/us ?
    >
    > Bo skoro w innym pokoju, to przeciez  nie otwarty rdzen cewki.
    >
    > Z ciekawosci podlaczylbym oscyloskop, ale mocno watpie w takie indukowanie.

    Na początku myślałem, że mamy ścieżki I2C na płytce i koło tego przekaźnik.
    Teraz wiem, że przekaźnik to osobna obudowa na szynie DIN.
    Zaczynam natomiast podejrzewać, że I2C to nie ścieżki na PCB tylko
    kabelki między dwoma urządzeniami.
    Może nie są skręcone ze sobą i z masą.
    Może przez tę masę przepływa jakiś inny prąd niż tylko powrotny I2C.

    W każdym razie może powierzchnia obwodu którejś linii I2C i masy
    powrotnej jest w miarę duża i może tuż obok są kable wychodzące z
    przekaźnika do tego zasilacza w drugim pokoju i może też tworzą obwód
    emitujący zakłócenia.
    P.G.

  • 23. Data: 2018-10-25 11:35:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 09:27, Marek pisze:

    > Przecież nikt nie twierdzi że to indukowane. Zakłócenia wchodzą po
    > zasilaniu (oba urządzenia na tej samej fazie).

    Siejący zasilacz LEDowy może zakłócić słabe sygnały - np. pixeloza na
    TV, ale w żadnym wypadku nie powinien (przez sieć AC) zakłócić sygnałów
    cyfrowych w urządzeniu włączonym do tej samej fazy w drugim pokoju.
    Coś z odpornością tego urządzenia jest nie halo, albo wnikanie było inną
    drogą.
    P.G.

  • 24. Data: 2018-10-25 12:23:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-10-23 o 10:21, Marek pisze:
> [...]
    > komunikuje się po i2c z innym układem. Kiedy moduł sterujący załącza
    > przekaźnik, który z kolei włącza zasilacz LED pada komunikacja na i2c
    > (sterownik zgłasza problem z brakiem reakcji na start/stop, zgłasza też
    > kolizję na magistrali). Magistrala i2c ma ok 10cm. Zasilacz LED jest w
    > innym pomieszczeniu. Pytanie skąd wchodzą zakłócenia - z wspólnej fazy,
    > z której zasilany jest ów zasilacz LED oraz zasilacz modułu sterującego
    > (jest to zasilacz na szybę din)? Od czego zacząć? Wymienić zasilacz LED
    > na inny? Może są jakieś gotowe filtry które można zastosować wraz z tym

    Kiedyś włączanie zasilania ogrzewania podłogowego wywalało mi sterownik.
    Włączenie w obwód sterowania przekaźnika takiego filtra rozwiązało sprawę.
    https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=63358
    &controller=product
    Spróbuj zastosować w sterowaniu przekaźnika lub/i pomiędzy nim a zasilaczem.

  • 25. Data: 2018-10-25 13:36:45
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2018-10-23 10:21, Marek wrote:
> [...]
    > (jest to zasilacz na szybę din)? Od czego zacząć? Wymienić zasilacz LED
    > na inny? Może są jakieś gotowe filtry które można zastosować wraz z tym

    Ehh. Dwie sprawy.

    1. Programowe wyprowadzanie ze stanu kiedy to slave trzyma 0 na SDA
    poprzez pulsowanie SCL i dopiero wtedy zakończenie cyklu ( o ile dobrze
    pamiętam SDA w górę przy wysokim SCL )

    2. 22 - 100 pF na SCL i SDA do masy przy uC.

    Pzdr.

    Adam

  • 26. Data: 2018-10-25 21:14:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 09:27:08 +0200, Marek napisał(a):

    > Przecież nikt nie twierdzi że to indukowane. Zakłócenia wchodzą po
    > zasilaniu (oba urządzenia na tej samej fazie).

    I co - przedostaja sie przez zasilacz procesera/modulu ?

    J.

  • 27. Data: 2018-10-26 08:23:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Oct 2018 21:14:50 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > I co - przedostaja sie przez zasilacz procesera/modulu ?

    A czemu nie?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2018-10-26 12:15:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A czemu nie?

    Moga, ale siec z natury dosc dobrze tlumi, a zasilacz jeszcze lepiej.

    Chyba, ze masz na mysli zaklocenia plynace po masie lub PE ... tu sie
    zgadzam.

    J.