  • Data: 2012-09-20 20:45:27
    Temat: Re: Zakłócenia UART
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-20 19:44, Melwinek pisze:

    > Foto płytki (nie moje) http://linux-sunxi.org/images/5/52/Mk802_uart.jpg
    >
    > Nie zaszkodzi jak tam już jest jakiś rezystor?
    > Ale teraz nie stwierdzę jaki, ponieważ wszystko jest pod warstwą poxipolu :) po tym
    jak przewód wyrwał mi punkt lutowniczy TX i musiałem ratować sytuację przecinając
    scieżkę pomiedzy rezystorem a RX. Przewód RX lutując do rezystora. A punkt RX
    przerobiłem na TX bo scieżka TX idzie nad tym punktem). Czysta magia ze szkłem
    powiększającym w rekach, chociaż mikroskop by się przydał.

    Zaszkodzić nie powinno. To tylko 0.3mA (bo zdaje się masz tam 3.3V).
    Widzę dwie możliwe przyczyny:
    1. Wejście RX wiszące luzem lub bardzo słabo podciągnięte do VCC - np.
    wewnętrznie na procku.
    2. Ogólnie linie RX TX działają jako anteny. Pomóc może skrócenie
    kabli, podciągnięcie obu tych linii rezystorami do VCC, dodanie
    kondensatora np 100nf między GND i VCC.

    --
    pozdrawiam
    MD