  • 11. Data: 2018-08-29 09:15:01
    Temat: Re: Zakłócacz pracy
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-08-29 o 08:43, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Zabierz Murarzowi Jego kielnię!
    > - ten sam model nie pomoże :-)
    >
    > Włodek
    Oglądałem kiedyś jakiś news w wiadomościach sportowych gdzie na zawodach
    nasz zrozpaczony wioślarz strasznie biadolił, że złamało mu się wiosło.
    Co prawda dostarczono mu ten sam typ, ale to nie był TEN SAM EGZEMPLARZ
    :)

  • 12. Data: 2018-08-29 09:49:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > A ile masz lat, jeśli wolno spytać?

    33. Czemu?

  • 13. Data: 2018-08-29 09:51:26
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > No cóż, młodzież w usenecie to rzadkość. Pewnie większość z nas tutaj,
    > to 50++

    To prawda. Co wcale nie jest złe. Choć mi do 50 jeszcze brakuje :)

    > - no i niemal każdy zaczynał przygodę z krzemem od "komputera
    > domowego", czyli poprzednika PC-tów: Atari, Commodore, Spectrum,
    > Amstrada. Ja ujeżdżałem 3 z tej czwórki.

    Ja dwa (Spectrum, później Atari a później już AT 286).

  • 14. Data: 2018-08-29 09:52:04
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> wrote:

> [...]
    > nasz zrozpaczony wioślarz strasznie biadolił, że złamało mu się wiosło.
    > Co prawda dostarczono mu ten sam typ, ale to nie był TEN SAM EGZEMPLARZ

    To nie... u mnie jeszcze nie jest ten etap ;)

  • 15. Data: 2018-08-29 14:01:52
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote:

    > Użyłem jak raz tego przykładu, bo dość obrazowy. Ale gdy się zastanowisz
    > (czy też Ty, nieznany mi czytelniku), to pewnie podobnych przykładów
    > znajdziesz na kopy. Szum samochodów za oknem, dość głośny, ale
    > jednostajny, gdy nieco przywykniesz, to przestaje przeszkadzać. Ale
    > jakiś dźwięk nietypowy, inny od szumu (już rozpoznanego, i
    > "zaklasyfikowanego"), może człowieka zerwać na nogi, choć będzie dość
    > cichy. Reakcja tym silniejsza, im bardziej trzeba wniknąć, czy ten
    > dźwięk "coś znaczy", tzn. czy niesie jakąś istotną *informację*.

    Tak działa ludzka uwaga. Całe szczęście, inaczej bylibyśmy przeładowani
    informacjami i nie bylibyśmy w stanie funkcjonować.

    Podobnie jest np. z czynnościami automatycznymi. Nie zwracamy na nie
    uwagi, robimy je samoczynnie, i dlatego jesteśmy w stanie robić je
    wydajnie. Nie analizujesz świadomie np. kształtu liter, nie zastanawiasz
    się nad kolejnością czynności podczas zmiany biegów, czy nad szykiem
    wypowiadanego (lub pisanego) zdania.

    > Dźwięki "domagające się wyjaśnienia", albo podjęcia przez nas jakiejś
    > istotnej akcji - niepokoją nas silnie, nawet, gdy wcale nie są głośne.

    Gorzej, że ja nie potrafię w ten sposób wyłączyć percepcji słów.
    Szczególnie po polsku, bo jakoś po angielsku łatwiej jest mi się wyłączyć.
    Jak ktoś mi gada nad uchem to ciężko jest mi się od tego odstroić, bo
    automatycznie go słucham.

    Dlatego np. nie mogę się skupić przy radiu.

  • 16. Data: 2018-08-29 14:11:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik stchebel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Ciekawe czy też tak macie... Siedząc przy laptopie podczas prac
    >projektowych żadne dźwięki mi nie przeszkadzają. Może nad głową
    >wisieć głośnik nadający ostry i głośny metal, może jakiś polityk
    >pierdzielić głupoty i nic mi w robocie nie przeszkadza. Ale...,
    >wystarczy że włączę muzykę lub cokolwiek innego na laptopie na którym
    >robię i pozamiatane, za cholerę nie mogę się skoncentrować jak dźwięk
    >wyłazi z lapka. Hmmm, nie ogarniam tego zjawiska.

    Moze nie do tego stopnia, ale lubie, jak mi z boku radio gra.
    A internetowe z lapka ... jakos niezbyt lubie.
    I troche przeszkadza.

    J.

  • 17. Data: 2018-08-29 14:15:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > 33. Czemu?

    Bo jakieś takie przywiązanie do tego co było i niechęć
    do zmian jakoś mi się kojarzy ze starszym wiekiem...

  • 18. Data: 2018-08-29 14:17:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > To prawda. Co wcale nie jest złe. Choć mi do 50 jeszcze brakuje :)

    > Ja dwa (Spectrum, później Atari a później już AT 286).

    33 latek bawił się Spectrum?? AT286?? Oj, chyba starszy jesteś :-)
    Za "twoich czasów" to już 386 nie było a co dopiero Spectrum...

  • 19. Data: 2018-08-29 15:25:36
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Bo jakieś takie przywiązanie do tego co było i niechęć
    > do zmian jakoś mi się kojarzy ze starszym wiekiem...

    Pytanie czy przyzwyczajenia i niechęć do zmian na lepsze to to samo. Moim
    zdaniem nie. Jak coś trzeba zmienić na lepsze to zmieniam, ale jak na inne
    (niekoniecznie lepsze), to nie widzę potrzeby :)

  • 20. Data: 2018-08-29 15:27:36
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > 33 latek bawił się Spectrum?? AT286?? Oj, chyba starszy jesteś :-)
    > Za "twoich czasów" to już 386 nie było a co dopiero Spectrum...

    Spectrum w wieku 8 lat, 286 w wieku... chyba 11, może 10. Nigdzie nie
    powiedziałem, że AT 286 było w tym okresie najnowszym cudem techniki,
    po prostu tylko na to były w tych czasach pieniądze.