  • 1. Data: 2024-10-12 19:03:52
    Temat: Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Okazuje się, że przede wszystkim spalinowych...

    https://forum.elektrowoz.pl/threads/raport-z-pozaru-
    na-parkingu-przy-lotnisku-luton.7407/

    Straż pożarna w Luton opublikowała właśnie pełen 110-stronnicowy raport
    nt. pożaru parkingu przy lotnisku Luton, w którym spłonęło 1300
    samochodów, niemal wyłącznie spalinowych. Przyczyną był wybuch pożaru w
    aucie... z silnikiem Diesla. Pomimo przyjazdu pierwszych dwóch wozów
    strażackich po 8 minutach, pożaru nie udało się już opanować.
    Doprowadził do zawalenia się budynku.
    Jeden z podstawowych problemów akcji? Rozlewające się płonące paliwo z
    samochodów spalinowych (zbiorniki na benzynę i olej napędowy są
    plastikowe). Płonące kałuże paliwa spływały na niższe piętra, zapalając
    kolejne samochody. Ten sam problem został opisany w dwóch raportach z
    podobnego pożaru na parkingu przy lotnisku Stavanger w Norwegii, gdzie
    także przyczyną pożaru był Diesel.
    W raporcie jest część poświęcona udziałowi EV w pożarze, która skupia
    się na... problemie rozlewającego się zapalonego paliwa, podkreślając,
    że to, a nie żadne baterie, jest prawdziwym problemem pożarów parkingów
    (s. 87 raportu)
    Wnioski? Niezbędne są zraszacze, aby ograniczyć tempo rozprzestrzeniania
    się pożarów na parkingach.

  • 2. Data: 2024-10-12 20:44:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2024 o 19:03, Cavallino pisze:

    > Wnioski? Niezbędne są zraszacze, aby ograniczyć tempo rozprzestrzeniania
    > się pożarów na parkingach.

    W Polsce wymagane są tryskacze (nie zraszacze) albo podział na strefy
    pożarowe.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-10-12 22:14:48
    Temat: Pożar diesla się nie KLIKA. Pogódź się z tym
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Tak samo jak danie po mordzie katolikowi ;)

  • 4. Data: 2024-10-14 10:44:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Oct 2024 19:03:52 +0200, Cavallino wrote:
> [...]
    > nt. pożaru parkingu przy lotnisku Luton, w którym spłonęło 1300
    > samochodów, niemal wyłącznie spalinowych. Przyczyną był wybuch pożaru w

    Ale to od dawna wiadomow.

> [...]
    > Jeden z podstawowych problemów akcji? Rozlewające się płonące paliwo z
    > samochodów spalinowych (zbiorniki na benzynę i olej napędowy są

    Dawniej były metalowe.

> [...]
    > kolejne samochody. Ten sam problem został opisany w dwóch raportach z
    > podobnego pożaru na parkingu przy lotnisku Stavanger w Norwegii, gdzie

    Ale tak ogólnie mi się wydaje, że to kiepska straż była.
    Chyba, ze juz nie mogla na piętra wjechac.

    Ale ... myślisz, ze elekryki by ugasili ?
    Może by nie było spływania plonącego paliwa ...

    Swoją drogą - którędy spływało? Jak kojarzę przeciętny parking, to
    raczej przez normalne wjazdy/zjazdy.

    A na elektryki pomogą ?

    I metalowe baki ?

    J.

  • 5. Data: 2024-10-14 10:50:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2024 o 10:44, J.F pisze:
    na-parkingu-przy-lotnisku-luton.7407/

    > Ale to od dawna wiadomow.

    Mówisz, że wszyscy którzy od razu wiedzieli, że przyczyna była inna,
    odszczekali już swoje kłamstwa równie głośno jak je propagowali?

    Powinni odszczekiwać tak długo jak długo liczba kliknięć się nie
    wyrówna, z zakazem publikacji czegokolwiek do tego momentu.

    Tak żeby kolejny raz hejt im do łba nie wpadł.

    > Ale ... myślisz, ze elekryki by ugasili ?

    Nie o tym mowa.
    Tylko o tym dlaczego zakazy parkowania stosuje się wybiórczo.

    > A na elektryki pomogą ?

    Nie będą się musiały zapalać od płonących ice....

  • 6. Data: 2024-10-14 12:22:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Oct 2024 10:50:06 +0200, Cavallino wrote:
    na-parkingu-przy-lotnisku-luton.7407/

    > Mówisz, że wszyscy którzy od razu wiedzieli, że przyczyna była inna,
    > odszczekali już swoje kłamstwa równie głośno jak je propagowali?

    Od razu jak od razu - sam od paru miesięcy piszę, ze diesel.

> [...]
    > Tak żeby kolejny raz hejt im do łba nie wpadł.

    > Nie o tym mowa.
    > Tylko o tym dlaczego zakazy parkowania stosuje się wybiórczo.

    No cóż, poczekamy, zobaczymy.
    -nie będzie w Luton parkingu?
    -będzie tylko mały, naziemny?
    -odbudują, i postawią zakaz wjazdu diesli ?
    -odbudują, i postawią zakaz wjazdu spalinowych?
    -odbudują, i postawia zakaz wjazdu elektrycznych i LPG ?

    :-)

    > Nie będą się musiały zapalać od płonących ice....

    Będą się zapalały od płonących elektryków.

    J.

  • 7. Data: 2024-10-14 12:33:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2024 o 12:22, J.F pisze:

    > Od razu jak od razu - sam od paru miesięcy piszę, ze diesel.

    A czy ja to pisałem do Ciebie osobiście?
    Masz syndrom boga czy jak?

    > Będą się zapalały od płonących elektryków.

    Mała szansa, dużo mniejsza.

  • 8. Data: 2024-10-14 13:39:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Tak właśnie wpadło mi w oko w temacie płonących klekotów:
    https://bielsk.eu/bielsk-podlaski/49613-na-posesji-w
    -bielsku-zapalilo-sie-auto-zniszczeniu-ulegla-tez-cz
    esc-elewacji-budynku-przy-ktorym-byl-zaparkowany-sam
    ochod-foto.

    Na zdjęciach nie widać, ale jak znam życie, to takie audi to na 90% klekot.

    Ale pomimo wady fabrycznej w postaci kiepskiego silnika widać, że to
    jednak porządne auto, tzn. z alu, bo całe przednie poszycie się stopiło. :-)

  • 9. Data: 2024-10-14 13:51:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Oct 2024 12:33:07 +0200, Cavallino wrote:

    > A czy ja to pisałem do Ciebie osobiście?
    > Masz syndrom boga czy jak?

    > Mała szansa, dużo mniejsza.

    Nie bądz taki zaślepiony fanboy :-)

    https://youtu.be/Le6KNI9YsH0?t=33

    Minuta i sąsiednie auto płonie :-(
    A strażacy do Luton dojechali po 8 minutach :-)

    a tu ostatni viral
    https://www.youtube.com/watch?v=0i12W7mRnE0

    J.

  • 10. Data: 2024-10-14 14:31:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2024 o 13:51, J.F pisze:

    > Nie bądz taki zaślepiony fanboy :-)

    Nie jestem, w przeciwieństwie do Ciebie.

    Po prostu szansa, że zaparkujesz elektrykiem obok elektryka jest bardzo
    mała, a że on się zapali akurat w tym czasie, to już w ogóle jakieś
    promile promili.

    Co innego ice - mnóstwo tego, zazwyczaj stare, więc zwarcie może im się
    przydarzyć (nowym też oczywiście)
    Na własne oczy widziałem skutki......