    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r.
    Date: Wed, 22 Feb 2023 18:29:27 +0100
    <tssi1g$glc$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1ma3ct0djnlwi$.srawb9b4pyl4$.dlg@40tude.net>
    <tstpbp$c11$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <369uuleocfsx$.1l7afjq310c0c.dlg@40tude.net>
    <tsu1eb$ffc$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <mn8r8rgl9nha.86oubt1mcw7s$.dlg@40tude.net>
    <tsu61q$ffc$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <1mgfaacz3yk0f$.h7w6hc6c3l5c.dlg@40tude.net>
    <tt088n$2ga$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <5...@4...net>
    <tt0g2b$2gb$9$Shrek@news.chmurka.net>
    <1l9bns98k8vsw.78zvct3pjke8$.dlg@40tude.net>

    W dniu 22.02.2023 o 14:04, J.F pisze:

    > Tym niemniej nie wiadomo czy masz racje.

    Ale nie ja chcę zmieniać rynki wedle mojej tezy, więc nie na mnie ciąży
    obowiązek dowodu.

    > Na "gonieniu króliczka" zalezy chyba najbardziej producentom -
    > a te normy juz takie ostre, ze i oni mają problemy.

    No właśnie chyba ktoś zapomniał po co tego króliczka goniono. Polityki
    które wcześniej jadły z ręki koncernom uwierzyły w to pierdolenie dla ludu:P

    > Ale tluszcza sie cieszyła, nie patrząc na senst.

    Ale cieszyła się bo to innych jebali. Teraz gotowi są sobie dom
    podpalić, żeby somsiada bliźniak się spalił:(

    > No ale za przedszkole placisz bezposrednio, to moze doplaty z podatków
    > są znikome, albo wcale nie ma ...

    Za przedszkole "państwowe" płacisz za jedzenie - reszta jest z podatków.
    Wydatki na edukację to często największa pozycja w budżecie gminy.

    > Kovid jakby minął, a ostatnio to nawet z tym odźwiernym problem.

    Zawsze jest. Tylko teraz siedzi w środku. Wtedy po prostu nie
    przyjmowali. Ot tak - zamkniete bo nieczynne.

    > Jak sie przedawnilo, to chyba karne - "przestępcy" się cieszą.

    Ano...

    > Czy tak bezprawnie ... pewne przepisy wprowadzil Tusk.

    Skoro policja i sanepid hurtowo dostają w dupę, mimo zawłaszczenia sądów
    to znaczy że bezprawnie.

    > Ale mnie tu interesuje ten mały pikuś.

    No ale co konkretnie cię interesuje - pensje dostawały, być może nawet
    przychodziły do pracy:P

    > Z drugiej strony - te tarcze raczej były potrzebne, tylko moze lepiej
    > dopracowane.

    Nie, nie były potrzebne. Wystarczyło nie zamykać gospodarki ludzi
    pracujących (praktycznie zerowa śmiertelność w wieku "nieemerytalnym").
    A starsi jak chcą to niech się same lokdałnują.

    > No i spójrz na UK - Johnson był twardy, ale w koncu jednak kraj
    > zamknął.

    No bo świat oszalał i jak ktoś próbował choćby zadawać pytania pod prąd
    to zostawał szurem, płaskoziemcem, nieszczepem, antysemitą i chuj wie
    czym jeszcze. Ale na przykład szwecja poszła pod prąd... i dobrze na tym
    wyszła.

    > A to owszem, tylko ... ofijalny deficyt jakos dziwnie mały.
    > Jak oni to zrobili ...

    To są fundusze poza budżetem?

    > Tylko nie wiadomo, ile to potrwa, ilu ludzi umrze.

    To tłumaczy pierwsze dwa miechy. Potem już wiedzieliśmy na czym stoiy i
    że to nie jest choroba która kosi młodych i zdrowych. Potem nic już nie
    usprawiedliwia zamykania siłowni, fitnesów, knajp i lasów.

    > No i jakos trzeba emerytow zaopatrywac.

    Morawiecki chodził. Bez przesady - są rodziny jest pomoc społeczna, są
    kulsony, wotowcy, żołnierze. Łazić po arestach domowych mieli czas.

    > Na kolejki np do okulisty czy neurologa wydaje sie to nie miec wplywu.
    > Chyba, ze specjalizacje zawiesili.

    Na to to wręcz mogą się zmniejszyć - trochę ludzi zmarło, a jak komyś po
    dwóch latach nowotwór zdjagnozowali to może okulista nie być na górze
    jego priorytetów.

    > Booster to druga dawka?

    Tak

    > To juz nie pamietam, patrzylem raczej, jak polowa była zaszczepiona
    > czy "w pełni zaszczepiona".
    > Ale 25 tygodni później, to juz omikron szalał.

    Podpowiadam - po trzech miechach było zero.

    > Nikt nie wie jak ciezko przejdzie, to niech sie szczepią wszyscy.

    Zasadniczo wielu wie. Skoro na przykład w grupie do 18 lat nie było
    przez całą pandemię przypadku zgonu bez chorób współistniejącyh a ty
    jesteś zdrowym 16 latkiem to możesz całkiem bezpiecznie założyć że ty
    nie umrzesz na kowid. Jak masz 45 lat i nie chorujesz przewlekle to
    zasadniczo też. Znaczy pewności nie masz ale... zasadniczo pewności że w
    nocy nie spadnie na ciebie silnik lotniczy też nie;)

    > Ale dobrowolnie

    Dokładnie. Ja sam jako naczelny antyszczep kilku grup na usenecie....
    wziąłem trzy dawki.

    > No chyba ze transmisję zmniejsza, albo mutacje ogranicza.

    Nie ma żadnego dowodu na zmniejszanie transmisji. Wręcz zaryzykowałbym
    że zwiększa - jak przechodzisz skąpoobjawowo to łazisz i zakażasz. Jak
    leżysz pod respiratorem to nie:P

    Mutacji nie tyle może ograniczać... co spowalniać. Co w sumie niewiele
    zmienia.

    > A mutacje mogą byc w dwie strony.

    Mogą, ale statystycznie dominujące stają się te w stronę łagodniejszego
    przebiegu. Nie ma fundamentalnej przyczyny żeby było przez chwilę
    inaczej, ale długofalowo zawsze idzie to w stronę łagodniejszego
    przebiegu. Wiem ebola - ale on chyba wogole słabo mutuje;)

    > Ale z danymi wskazującymi, ze transmisja sie nie zmniejsza?

    Zaraz - to tak nie działa - chcesz ograniczać podstawowe prawa
    obywatelskie to "ty" masz obowiązek dostarczenia dowodów że szczepionka
    istotnie zmniejsza transmisje (innym mechanizmem niż "nie będą zarżać bo
    nie będą zakażeni"). A jak już wykażesz to jeszcze wypadałoby wykazać że
    to rzeczywiście śmiertelna choroba.

    > Czy o niewiadomej piszesz?

    No właśnie nie wiadomo.

    > Gdzies tam jeszcze trafiły sie dane, ze szczepienie wręcz zmniejsza
    > odpornosc (po ~5 miesiącach), ale to znow mógl być wplyw omikrona.

    Już wcześniej tak było. Po kilku miechach odporność była już zerowa,
    więc pojawiały się takie paradoksy od kompensacji ryzyka czy po prostu
    błędów statystycznych (i błędów pomiarów, bo tak naprawdę były one z
    dupy - ani losowe ani tak naprawdę nie oznaczały choroby bądź nie).

    > Co jest ciekawostką prawną,

    A ja nie sądze, żeby to była ciekawostka a celowe działanie. Podobnie
    jak z "bezprawnymi" obostrzeniami finalnie okazywało się, że żadnych nie
    było bo to były tylko "zalecenia" bez pokrycia w prawie, więc jak
    obywatel się zastosował to jego własny wybór tak w razie czego okaże się
    że żadnej epidemii nie było:P I nie, nie żartuje. No bo jaki masz inne
    wytłumaczenie, że przez trzy lata nie znaleziono czasu żeby cowid wpisać
    na listę? Ze szczepionkami też było tak, że chciano zamykać nieszczepy w
    obozach koncentracyjnych, ale na listę obowiązkowych jakoś minister nie
    wpisał i na formularzu musiałeś podpisać "Oświadczam, że dobrowolnie
    wyrażam zgodę na wykonanie szczepienia przeciw COVID-19. Potwierdzam, że
    zostały mi przekazane informacje dotyczące tego szczepienia i je
    zrozumiałam/zrozumiałem" - Jakie informacjie zostały ci przekazane -
    masz gdzieś zapisane?

    > ale - te "nieszczepy" kwestionują takze
    > "stare dobre" szczepionki.

    Ale ja nie kwestionuje tego że "rasowe" antyszczepy i szury od czipów to
    jakieś pojeby;)

    > Bo mówią, ze badają wirusy, i dobierają aktualną szczepionkę.

    No ale po co, skoro dla kowida jest "naukowy konsensus" że te sprzed
    dwóch lat działają?;) BTW - na grypę nie jest na aktualną a się
    "zgaduje" trzy dominujące szczepy na przyszły sezon - jak trafi się dwa
    to jest ok. Czasem się nie trafia.

    > Moze ktos dostrzegl, ze stare ciągle chronią przed cięzkimi
    > postaciami.

    No ale poza grupami ryzyka raczej ludzie nie chorowali ciężko. Zresztą
    nawet jeśli to ich sprawa - szpitale zapychały grupy ryzyka a nie
    klienci siłowni i ci co na spacer do lasu poszli.

    > A moze nawet ... omikron to taka pożyteczna odmiana,
    > ze nie ma co jej zwalczać.

    No - dokładnie tak się skończyło.

    > Zanim tam trafi ...

    A to tak samo jak skąpoobjawowy. A potem już bardziej.

    > To to twierdzisz, ze nie wplywa - udowodnij :-)

    Ja mam to w dupie. To ci ci chcieli zamykać siłownie niech udowadniają
    bo to ich argument.

    > Kiedy? Jakas wczesniejsza odmiana ?

    Nie - po prostu nawet na deltę po 5 miechach miały homeopatyczną
    skuteczność (w ujeciu klasycznym czyli przeciw objawowej infekcji)

    > Skoro na polio szczepisz sie raz - to moze byly podstawy?

    Ale polio to zupełnie inny typ wirusa - to nie jest wirus sezonowy;)
    Szczeionkę na cowid należy porównywać z tą na grypę.

    > Ale od kwietnia zaprzestano masowego testowania :-)

    Bo omicron to taka choroba, że trzeba aż testu;)

    > Hm ... opracowac ten łagodny szczep, a potem rozpowszechnic pod haslem
    > "szczepienie" ? :-)

    A po co, skoro samo się zrobi?

    > Przy czym grypa jakos malo smiertelna.
    > Covid teź :-)

    No właśnie - zresztą wszystkie grypy kończyły jako zwykłe sezonówki.
    Hiszpańskie, ptasie, świńskie...

    > A a nie zdarzało sie czasem?

    Na przykład?

    > Grypa chyba była z nami od dawna, a potem przyszla "Hiszpanka".

    No i pojawiła się a potem "zdegradowała" się do zwykłej grypy.

    > Podobnie dżuma, ospa i inne

    No i która z czasem ewoulowała do odmiany zauważalnie bardziej zjadliwej?

    > Taka naturalna kolej rzeczy - wirus, który zabija nosiciela, słabo sie
    > transmituje :-)
    >
    > Co nie znaczy, ze kolejna mutacja nie bedzie ostrzejsza.

    Nawet jeśli będzie to i tak na końcu odmianą dominujacą stanie się ta
    łagodniejsza.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!