  • Data: 2023-02-16 16:39:11
    Temat: Re: Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.02.2023 o 15:47, J.F pisze:
    > Z żarowkami mam mieszane uczucia.
    > Bo z jednej strony nie lubie przymuszania, a z drugiej ... żarowka ma
    > tak żenującą sprawnosc, ze powinni tego zabronic.

    A może komuś pasuje że coś świeci i grzeje? Może nie każdy lubi LEDy?
    Ja mam ledówki w chałupie ale są teorie że spektrum świecenia ledów jest
    mniej korzystne dla człeka niż żarówki. Nie wiem nie znam się.

    > No i kupic moze sie jeszcze da, ale czy ktos kupuje?

    Wyszukaj sobie "żarówka tradycyjna 100W" albo "wstrząsoodporna".
    Myślisz że handlarze to wystawiają bo takie mają hobby? ;)

    > Jak zadziała na tyle, ze bedzie mozna tym elektrykiem jezdzic,
    > a nie np stac na ładowarkach, to zobaczysz ze zakaz bedzie prawie
    > wykonalny.

    Ale u szkopa jest milion BEV i ładowarki też są i nie trzeba było
    żadnych zakazów i wymuszeń.

    > Producenci zaczną robic same elektryki, a tych zagranicznych sie nie
    > wpusci. Tzn zakaze rejestracji, clo przywali, karę nałoży, zakaz
    > wjazdu do centrum nałoży itp.

    Niby tak ale wątpię, za duża kasa za tym stoi a biurokraci są podatni na
    wziątki. A furtek żeby przepuścić taką furę będzie mnóstwo. Od innej
    klasyfikacji silnika i paliwa, przez podział koncernu na kilkanaście
    oddziałów (żeby załapać się na małego producenta) itp. itd. Ja nie
    jestem z tej branży więc na pewno ktoś kumaty to ogarnie lepiej ;)

    > Zreszta widac, ze te elektryki juz nie są takie złe, zakładam ze
    > troche potanieją, przynajmniej relatywnie, trzeba bedzie tylko troche
    > rozbudowac energetykę i OZE.

    U nas będzie to szło w bólach jak wszystko. Aczkolwiek jakiś progres
    jest widoczny.

    > A zreszta zobaczymy - ropa sie skonczy, to czy nas bedzie stac na
    > samochód ... bo to nie tylko paliwo dla samochodow, ale i dla
    > przemysłu.

    Palenie ropy żeby napędzać samochód to czyste marnotrastwo surowca i
    bardzo dobrze że to się będzie kończyć. A ekologię i tak każdy po
    swojemu pokazuje jak mu się to opłaca.

    L.