  • 71. Data: 2022-10-30 19:07:33
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.10.2022 o 16:46, cef pisze:

    > Jakoś nie widziałem w praktyce jeszcze BEV
    > z przyczepką.

    Widzisz, wystarczają mniejsze a Ty się przejmujesz.

    > W moich zastosowaniach taka alternatywa nie jest możliwa.

    No ale nie mówimy konkretnie o Tobie.

    > I to jak z taką prędkością jedziesz.

    2x 70 :-)

  • 72. Data: 2022-10-30 19:08:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.10.2022 o 16:36, Shrek pisze:

    > Raczej autobusem:P

    Wodorowym?

  • 73. Data: 2022-10-30 19:16:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2022 o 18:51, _Master_ pisze:

    > Chyba światopogląd nie jest dla Ciebie najważniejszy.
    >
    > Nie jesteś takim oszołomem

    Kończę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2022-10-30 19:26:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-30 o 19:07, ii pisze:

    > Widzisz, wystarczają mniejsze a Ty się przejmujesz.

    Wielu użytkowników można zadowolić byle czym.

    > No ale nie mówimy konkretnie o Tobie.

    Ani o zamianie wygody podróżowania samochodem do pociągu.

  • 75. Data: 2022-10-30 19:26:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 30.10.2022 o 18:44, Lisciasty pisze:

    > No faktycznie, zasięg ze 150-200km wzrósł do 400-450,

    Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
    realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
    ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
    pasem żeby doczłapać do ładowarki.
    W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
    ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
    turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
    autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
    5,5l/100km.

    > degradacja baterii
    > przestała sprawiać problem bo praktycznie nie występuje, zamiast
    > konwersji ze spaliniaków elektryki są budowane na dedykowanych
    > platformach. Takie tam pierdoły bez znaczenia :>

    To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
    się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
    w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
    faktycznie postęp.

    > Konkurencja była już dawno o krok do przodu, Korea i USA miały już
    > rozwinięte i przetestowane modele, podczas gdy Niemiaszki przespały
    > temat i zlekceważyły rynek.

    Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
    przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
    ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
    z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.

    > No na razie przeszli z 400V na 800V, skok powyżej 1000V pewnie będzie
    > oporny bo inne przepisy ale i to w końcu nastąpi.

    Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
    stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
    jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
    ogóle inna liga.

    > Moce ładowania idą w
    > górę, rok temu człowiek się podniecał że Niemcy mają ładowarki 350kW a
    > tu już u nas takie są i nawet działają. Złącza megawatowe są już
    > szykowane dla tirowców, a i pierwsze samoloty się już pojawiły, co
    > prawda na razie lekkie badziewiaki ale pewnie kwestia czasu.

    No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
    tym jeszcze długo będzie problem.

    > Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
    > mylę :>

    Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.

  • 76. Data: 2022-10-30 19:39:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-30-października-2022 o 19:16, Shrek pisze:

    > Kończę:P

    Jesteś? Będziesz się spierał czy płód czy zlepek chociaż nauka ma tu
    jednoznaczne zdanie?

  • 77. Data: 2022-10-30 20:52:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Oct 2022 18:32:47 +0100, nadir napisał(a):

    > Jak powstaną czołgi i
    > samoloty myśliwskie na akumulatory,

    Najnowszy czołg amerykanów już jest na prąd. No prawie, bo to hybryda.
    Na linii frontu porusza się bezgłośnie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 78. Data: 2022-10-30 21:08:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.10.2022 o 16:35, Shrek pisze:

    > Widać nie jeżdzą albo jeżdzą w nocy:P

    A gdzie tam, do pracy jeżdżą i z powrotem a tak to stoją.

  • 79. Data: 2022-10-30 21:12:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.10.2022 o 18:29, _Master_ pisze:

    > Jak widać Długość Twojego niku odzwierciedla potencjał intelektualny ;-)

    sp... :-)

  • 80. Data: 2022-10-30 21:31:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.10.2022 o 19:26, cef pisze:

    > Wielu użytkowników można zadowolić byle czym.

    No to nie ma problemu.

    > Ani o zamianie wygody podróżowania samochodem do pociągu.

    Kampera masz i wszystko wozisz ze sobą?