eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 244

  • 81. Data: 2022-10-30 21:39:57
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2022 o 21:08, ii pisze:

    > A gdzie tam, do pracy jeżdżą i z powrotem a tak to stoją.

    No ale każdy chce ładować "za darmo" u siebie. Czyli po pracy.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 82. Data: 2022-10-30 22:04:44
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.10.2022 o 18:44, Lisciasty pisze:
    > Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
    > mylę :>

    Ropę przechowasz w zbiorniku 10 lat i czołg na niej spokojnie pojedzie. Prądu nie
    przechowasz wcale, tylko musisz go na szybko z tej ropy agregatem zrobić bo
    infrastruktura
    może leżeć. Zakonserwowany silnik spalinowy poleży na magazynie 30 lat, bateria
    niezbyt.



  • 83. Data: 2022-10-30 22:16:45
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-30 o 21:31, ii pisze:
    > W dniu 30.10.2022 o 19:26, cef pisze:
    >> W dniu 2022-10-30 o 19:07, ii pisze:
    >>> W dniu 30.10.2022 o 16:46, cef pisze:
    >>>> W dniu 2022-10-30 o 16:30, ii pisze:
    >>>>> W dniu 30.10.2022 o 15:45, cef pisze:
    >>>>>> W dniu 2022-10-30 o 13:00, ii pisze:
    >>>>>>> W dniu 30.10.2022 o 08:39, cef pisze:
    >>>>>>
    >>>>>>>>> Telefony komórkowe na akumulatory sprawdziły się?
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Zauważ, że telefony komórkowe wybieraliśmy jako alternatywę
    >>>>>>>> dla stacjonarnych (które i tak nie każdy miał). I był to wybór
    >>>>>>>> początkowo tylko mobilności,
    >>>>>>>> bo zasięg i jakość  były wątpliwe, ale nastąpił rozwój tej
    >>>>>>>> technologii
    >>>>>>>> i teraz wybór jest oczywisty. Niech się technologia rozwija.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Ale człowieku, co to ma do aku. Aku sprawdziły się i nie bardzo
    >>>>>>> widzę, by w samochodzie były potrzebne jakieś inne aku poza tym,
    >>>>>>> że większe.
    >>>>>>
    >>>>>> Wielkość nie ma nic do rzeczy.
    >>>>>> Jaki dają zasięg?
    >>>>>
    >>>>> Taki jaką mają wielkość.
    >>>>
    >>>> Jakoś nie widziałem w praktyce jeszcze BEV
    >>>> z przyczepką.
    >>>
    >>> Widzisz, wystarczają mniejsze a Ty się przejmujesz.
    >>
    >> Wielu użytkowników można zadowolić byle czym.
    >
    > No to nie ma problemu.
    >
    >>>>
    >>>>>>>> Czekam na auto zasilane z baterii komórki albo z tej rurki
    >>>>>>>> i chętnie takie wybiorę jak będzie alternatywą
    >>>>>>>> ale na razie jakiejkolwiek długodystansowej jazdy nie wyobrażam
    >>>>>>>> sobie
    >>>>>>>> samochodem elektrycznym. Lokalnie, po mieście OK - jestem za,
    >>>>>>>> ale mam też inne potrzeby. Wiem, wiem, trzeba zmienić podejście,
    >>>>>>>> ale nie mam tyle czasu.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Ja bym właśnie nie myślał o tym, że trzeba, ale że można.
    >>>>>>
    >>>>>> Co byś nie zrobił, to alternatywą szybko to nie będzie.
    >>>>>
    >>>>> Przez większość roku pociągiem przejeżdżałem Polskę.
    >>>>> Relacjonowałem, trzeba było czytać.
    >>>>
    >>>> W moich zastosowaniach taka alternatywa nie jest możliwa.
    >>>
    >>> No ale nie mówimy konkretnie o Tobie.
    >>
    >> Ani o zamianie wygody podróżowania samochodem do pociągu.
    >
    > Kampera masz i wszystko wozisz ze sobą?

    A co ma kamper do tego?
    W zasadzie jak masz kampera, to wozisz mniej.


  • 84. Data: 2022-10-30 23:13:54
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 30.10.2022 o 20:52, Jacek Maciejewski pisze:

    > Najnowszy czołg amerykanów już jest na prąd. No prawie, bo to hybryda.

    Żadna hybryda, hybrydy są passe. Chodzi o e-Abramsa czy e-Leoparda,
    takiego ładowanego z ładowarki, jako że to wykonanie militarne, może to
    być ładowarka mobilna w postaci WZT z elektrownią na pace. Są już takie?

    > Na linii frontu porusza się bezgłośnie.

    No może poza turbinami jak w Abramsie, to silnik spalinowy wygłuszyć
    dziś, to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Ale akurat w czołgu to
    trakcja, a głównie gąsienice są źródłem hałasu. No i od czołgu nie
    oczekuje się, że będzie bezgłośny, po pierwszym strzale z armaty jego
    bezgłośność idzie się jebać.


  • 85. Data: 2022-10-31 00:49:30
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.10.2022 o 22:16, cef pisze:
    > W dniu 2022-10-30 o 21:31, ii pisze:
    >> W dniu 30.10.2022 o 19:26, cef pisze:
    >>> W dniu 2022-10-30 o 19:07, ii pisze:
    >>>> W dniu 30.10.2022 o 16:46, cef pisze:
    >>>>> W dniu 2022-10-30 o 16:30, ii pisze:
    >>>>>> W dniu 30.10.2022 o 15:45, cef pisze:
    >>>>>>> W dniu 2022-10-30 o 13:00, ii pisze:
    >>>>>>>> W dniu 30.10.2022 o 08:39, cef pisze:
    >>>>>>>
    >>>>>>>>>> Telefony komórkowe na akumulatory sprawdziły się?
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Zauważ, że telefony komórkowe wybieraliśmy jako alternatywę
    >>>>>>>>> dla stacjonarnych (które i tak nie każdy miał). I był to wybór
    >>>>>>>>> początkowo tylko mobilności,
    >>>>>>>>> bo zasięg i jakość  były wątpliwe, ale nastąpił rozwój tej
    >>>>>>>>> technologii
    >>>>>>>>> i teraz wybór jest oczywisty. Niech się technologia rozwija.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Ale człowieku, co to ma do aku. Aku sprawdziły się i nie bardzo
    >>>>>>>> widzę, by w samochodzie były potrzebne jakieś inne aku poza tym,
    >>>>>>>> że większe.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Wielkość nie ma nic do rzeczy.
    >>>>>>> Jaki dają zasięg?
    >>>>>>
    >>>>>> Taki jaką mają wielkość.
    >>>>>
    >>>>> Jakoś nie widziałem w praktyce jeszcze BEV
    >>>>> z przyczepką.
    >>>>
    >>>> Widzisz, wystarczają mniejsze a Ty się przejmujesz.
    >>>
    >>> Wielu użytkowników można zadowolić byle czym.
    >>
    >> No to nie ma problemu.
    >>
    >>>>>
    >>>>>>>>> Czekam na auto zasilane z baterii komórki albo z tej rurki
    >>>>>>>>> i chętnie takie wybiorę jak będzie alternatywą
    >>>>>>>>> ale na razie jakiejkolwiek długodystansowej jazdy nie wyobrażam
    >>>>>>>>> sobie
    >>>>>>>>> samochodem elektrycznym. Lokalnie, po mieście OK - jestem za,
    >>>>>>>>> ale mam też inne potrzeby. Wiem, wiem, trzeba zmienić podejście,
    >>>>>>>>> ale nie mam tyle czasu.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Ja bym właśnie nie myślał o tym, że trzeba, ale że można.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Co byś nie zrobił, to alternatywą szybko to nie będzie.
    >>>>>>
    >>>>>> Przez większość roku pociągiem przejeżdżałem Polskę.
    >>>>>> Relacjonowałem, trzeba było czytać.
    >>>>>
    >>>>> W moich zastosowaniach taka alternatywa nie jest możliwa.
    >>>>
    >>>> No ale nie mówimy konkretnie o Tobie.
    >>>
    >>> Ani o zamianie wygody podróżowania samochodem do pociągu.
    >>
    >> Kampera masz i wszystko wozisz ze sobą?
    >
    > A co ma kamper do tego?

    To ma, że jak nie wozisz ze sobą połowy domu to wystarczy pociąg. Że
    ludzie wożą to nie wystarcza. Do wygody to ma się dokładnie odwrotnie,
    tj lepiej wsiąść w pociąg bez tego wszystkiego i wysiąść po drugiej
    stronie zamiast dokładać do tego jeszcze prowadzenie np przez cały dzień.

    > W zasadzie jak masz kampera, to wozisz mniej.
    >

    Niby jak albo czego?


  • 86. Data: 2022-10-31 00:51:06
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.10.2022 o 21:39, Shrek pisze:
    > W dniu 30.10.2022 o 21:08, ii pisze:
    >
    >> A gdzie tam, do pracy jeżdżą i z powrotem a tak to stoją.
    >
    > No ale każdy chce ładować "za darmo" u siebie. Czyli po pracy.
    >

    No i właśnie, nie nocą a co najwyżej jak ciemno. Przy czym to można
    bardzo łatwo zmienić dając np fory ładowaniu w pracy. To dzisiaj tylko
    wygląda słabo.


  • 87. Data: 2022-10-31 06:44:36
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 00:51, ii pisze:

    > No i właśnie, nie nocą a co najwyżej jak ciemno. Przy czym to można
    > bardzo łatwo zmienić dając np fory ładowaniu w pracy. To dzisiaj tylko
    > wygląda słabo.

    Dzisiaj to wcale zasadniczo nie wygląda. Znaczy pojedyncze sztuki na
    mieści naładujesz. Ale jak ma być masowo, to w żadnym wypadku i ilość
    ładowarek tego nie zmieni. Musiałbyś dać ładowarkę przy każdym możliwym
    miejscu parkingowym.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 88. Data: 2022-10-31 07:07:21
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-10-30 o 19:26, nadir pisze:
    > Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
    > realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
    > ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
    > pasem żeby doczłapać do ładowarki.

    Ogrzewanie bardzo nie boli jak startujesz rozgrzanym z postoju z
    ładowaniem. A chłodzenie? 300-500W na klimę idzie, bez przesady z tą
    dużą częścią zasięgu :]

    > autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
    > 5,5l/100km.

    No ok ale to są 44kWh w warunkach, w których elektryk żre 13-15 :>

    > To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
    > się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
    > w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
    > faktycznie postęp.

    Epokowe nie epokowe, kijanka żony po 60kkm ma 100% pojemności.

    > Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
    > przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
    > ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
    > z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.

    No 3-4 lata temu to były leafy i tesle, koreańce ruszyły 2-3 lata temu.

    > Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
    > stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
    > jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
    > ogóle inna liga.

    Etam, w robocie mam klamoty pod napięciem 70-100kV DC i nie ma tam
    jakiejś technologii NASA, wszystko jest do ogarnięcia :]

    > Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.

    No tak, ale zanim to się odtajni i trafi do ludu to już pewnie lud swoje
    rozwiązania ogarnie...

    L.


  • 89. Data: 2022-10-31 07:09:56
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-31 o 00:49, ii pisze:
    > W dniu 30.10.2022 o 22:16, cef pisze:
    >> W dniu 2022-10-30 o 21:31, ii pisze:
    >>> W dniu 30.10.2022 o 19:26, cef pisze:
    >>>> W dniu 2022-10-30 o 19:07, ii pisze:
    >>>>> W dniu 30.10.2022 o 16:46, cef pisze:
    >>>>>> W dniu 2022-10-30 o 16:30, ii pisze:
    >>>>>>> W dniu 30.10.2022 o 15:45, cef pisze:
    >>>>>>>> W dniu 2022-10-30 o 13:00, ii pisze:
    >>>>>>>>> W dniu 30.10.2022 o 08:39, cef pisze:
    >>>>>>>>
    >>>>>>>>>>> Telefony komórkowe na akumulatory sprawdziły się?
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Zauważ, że telefony komórkowe wybieraliśmy jako alternatywę
    >>>>>>>>>> dla stacjonarnych (które i tak nie każdy miał). I był to wybór
    >>>>>>>>>> początkowo tylko mobilności,
    >>>>>>>>>> bo zasięg i jakość  były wątpliwe, ale nastąpił rozwój tej
    >>>>>>>>>> technologii
    >>>>>>>>>> i teraz wybór jest oczywisty. Niech się technologia rozwija.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Ale człowieku, co to ma do aku. Aku sprawdziły się i nie bardzo
    >>>>>>>>> widzę, by w samochodzie były potrzebne jakieś inne aku poza
    >>>>>>>>> tym, że większe.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Wielkość nie ma nic do rzeczy.
    >>>>>>>> Jaki dają zasięg?
    >>>>>>>
    >>>>>>> Taki jaką mają wielkość.
    >>>>>>
    >>>>>> Jakoś nie widziałem w praktyce jeszcze BEV
    >>>>>> z przyczepką.
    >>>>>
    >>>>> Widzisz, wystarczają mniejsze a Ty się przejmujesz.
    >>>>
    >>>> Wielu użytkowników można zadowolić byle czym.
    >>>
    >>> No to nie ma problemu.
    >>>
    >>>>>>
    >>>>>>>>>> Czekam na auto zasilane z baterii komórki albo z tej rurki
    >>>>>>>>>> i chętnie takie wybiorę jak będzie alternatywą
    >>>>>>>>>> ale na razie jakiejkolwiek długodystansowej jazdy nie
    >>>>>>>>>> wyobrażam sobie
    >>>>>>>>>> samochodem elektrycznym. Lokalnie, po mieście OK - jestem za,
    >>>>>>>>>> ale mam też inne potrzeby. Wiem, wiem, trzeba zmienić podejście,
    >>>>>>>>>> ale nie mam tyle czasu.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Ja bym właśnie nie myślał o tym, że trzeba, ale że można.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Co byś nie zrobił, to alternatywą szybko to nie będzie.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Przez większość roku pociągiem przejeżdżałem Polskę.
    >>>>>>> Relacjonowałem, trzeba było czytać.
    >>>>>>
    >>>>>> W moich zastosowaniach taka alternatywa nie jest możliwa.
    >>>>>
    >>>>> No ale nie mówimy konkretnie o Tobie.
    >>>>
    >>>> Ani o zamianie wygody podróżowania samochodem do pociągu.
    >>>
    >>> Kampera masz i wszystko wozisz ze sobą?
    >>
    >> A co ma kamper do tego?
    >
    > To ma, że jak nie wozisz ze sobą połowy domu to wystarczy pociąg. Że
    > ludzie wożą to nie wystarcza. Do wygody to ma się dokładnie odwrotnie,
    > tj lepiej wsiąść w pociąg bez tego wszystkiego i wysiąść po drugiej
    > stronie zamiast dokładać do tego jeszcze prowadzenie np przez cały dzień.

    Ale nie mówimy konkretnie o Tobie.

    >> W zasadzie jak masz kampera, to wozisz mniej.
    >>
    >
    > Niby jak albo czego?

    No bo w kamperze już to wszystko jest.


  • 90. Data: 2022-10-31 08:25:14
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Oct 2022 23:13:54 +0100, nadir napisał(a):

    > W dniu 30.10.2022 o 20:52, Jacek Maciejewski pisze:
    >
    >> Najnowszy czołg amerykanów już jest na prąd. No prawie, bo to hybryda.
    >
    > Żadna hybryda, hybrydy są passe. Chodzi o e-Abramsa czy e-Leoparda,
    > takiego ładowanego z ładowarki, jako że to wykonanie militarne, może to
    > być ładowarka mobilna w postaci WZT z elektrownią na pace. Są już takie?
    >
    >> Na linii frontu porusza się bezgłośnie.
    >
    > No może poza turbinami jak w Abramsie, to silnik spalinowy wygłuszyć
    > dziś, to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Ale akurat w czołgu to
    > trakcja, a głównie gąsienice są źródłem hałasu. No i od czołgu nie
    > oczekuje się, że będzie bezgłośny, po pierwszym strzale z armaty jego
    > bezgłośność idzie się jebać.

    Geniuszu wojskowości, mógłbyś choć poguglować chwilę zanim napiszesz
    bzdury:
    https://www.stefczyk.info/2022/10/09/abrams-x-ameryk
    anie-pokazali-czolg-nowej-generacji/
    http://www.naprad.eu/elektryczny-czolg-ripsaw-m5-zas
    iegiem/
    https://www.antyradio.pl/News/Za-10-lat-armia-USA-be
    dzie-miec-elektryczne-czolgi-17972
    --
    Jacek
    I hate haters.

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 20 ... 25


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: