eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Data: 2022-10-31 15:29:05
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.10.2022 o 07:07, Lisciasty pisze:

    > Ogrzewanie bardzo nie boli jak startujesz rozgrzanym z postoju z
    > ładowaniem. A chłodzenie? 300-500W na klimę idzie, bez przesady z tą
    > dużą częścią zasięgu :]

    Oglądam różnych ekofaszystów i narzekają na zasięgi przy ogrzewaniu i
    klimie. Chociaż oni to nazywają obiektywnymi niedogodnościami czy jakoś
    tak. No i z tą mocą klimy to trochę niedoszacowałeś, klima w samochodzie
    może mieć nawet kilka kilowatów, to nie zaizolowany budynek gdzie na
    30m2 starcza kilkaset watt.

    > No ok ale to są 44kWh w warunkach, w których elektryk żre 13-15 :>

    No ale żeby żarł te 13-15kWh to póki co jakieś 2x tyle trzeba dołożyć do
    pieca w elektrowni.

    > Epokowe nie epokowe, kijanka żony po 60kkm ma 100% pojemności.

    No to ładnie, jaka to pojemność?
    A może KIA "oszukuje" tak jak Tesla i zakłada akumulatory o większej
    pojemności ale użytkownikowi daje dostęp do ograniczonej?

    > No 3-4 lata temu to były leafy i tesle, koreańce ruszyły 2-3 lata temu.

    Tesli nie brałem w ogóle pod uwagę, były właśnie Leafy i ZOE, i
    obietnice w VW lub Skodzie na jakieś małe gówienko, ale nie warte swojej
    ceny.

    > Etam, w robocie mam klamoty pod napięciem 70-100kV DC i nie ma tam
    > jakiejś technologii NASA, wszystko jest do ogarnięcia :]

    Słowo klucz - w robocie. I na pewno obsługują to osoby odpowiednio
    przeszkolone i uprawnione. Nie da się czegoś takiego przekazać do użytku
    przeciętnemu kierowcy lub do naprawy w pierwszym lepszym warsztacie.