eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Data: 2022-10-30 19:26:42
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 30.10.2022 o 18:44, Lisciasty pisze:

    > No faktycznie, zasięg ze 150-200km wzrósł do 400-450,

    Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
    realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
    ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
    pasem żeby doczłapać do ładowarki.
    W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
    ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
    turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
    autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
    5,5l/100km.

    > degradacja baterii
    > przestała sprawiać problem bo praktycznie nie występuje, zamiast
    > konwersji ze spaliniaków elektryki są budowane na dedykowanych
    > platformach. Takie tam pierdoły bez znaczenia :>

    To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
    się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
    w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
    faktycznie postęp.

    > Konkurencja była już dawno o krok do przodu, Korea i USA miały już
    > rozwinięte i przetestowane modele, podczas gdy Niemiaszki przespały
    > temat i zlekceważyły rynek.

    Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
    przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
    ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
    z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.

    > No na razie przeszli z 400V na 800V, skok powyżej 1000V pewnie będzie
    > oporny bo inne przepisy ale i to w końcu nastąpi.

    Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
    stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
    jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
    ogóle inna liga.

    > Moce ładowania idą w
    > górę, rok temu człowiek się podniecał że Niemcy mają ładowarki 350kW a
    > tu już u nas takie są i nawet działają. Złącza megawatowe są już
    > szykowane dla tirowców, a i pierwsze samoloty się już pojawiły, co
    > prawda na razie lekkie badziewiaki ale pewnie kwestia czasu.

    No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
    tym jeszcze długo będzie problem.

    > Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
    > mylę :>

    Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: