    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagadka świateczna - WN533
    Date: Mon, 26 Dec 2022 00:55:15 +0100

    On Sun, 25 Dec 2022 22:24:57 +0100, heby wrote:
    > Jakiś tydzień temu, przeczesując czeluści allegro, trafiłem na aukcję,
    > gdzie sprzedawaono złomowane płytki. Wyglądały jak przemysłowe, z lat

    Czyli od polskiej firmy ?

> [...]
    > 3) 2x kartę pamięci statycznej, obie identyczne
    > 4) nieco róznicące się karty wyglądające jak I/O dużej mocy, ze scalakim
    > CEMI (!).
    >
    > W karcie 1) brakuje jdnego eproma, nie wiem czy w ogóle był kiedykolwiek.
    >
    > W karcie 2) jesy pusta podstawka, ale czy pod eprom, nie wiem, obok w
    > taką podstawę wsadzono RAM, wiec zgadnąc na podstawie ściezk nie będzie
    > łatwo.
    >
    > UCY7407, to one są w I/O, nie wyglądają na wymieniane. Mają dokładnie
    > takie same luty jak wszysto w okolicy. Zakładam, że wyprodukwoano te

    Duzo kosci w podstawkach, a te nie - jakby byly malo narazone.

    > Jakość jakoś nie przystaje do produkcji PL z lat 80. Wszystkie płytki
    > wręcz perfekcyjnie polutowane i mają masę zachodnich częsci poza tymi
    > 7407...

    Reszta to LS, CEMI do tego doroslo?

    > Na wszystkich płytkach istnieje tylko jedno oznaczenie, "WN533".
    > Występuje on w różnych wariantach, np. 1 płytka cpu ma "WN533.6", druga
    > WN533.6.151 itd.
    >
    > Poza tym mam logo z napisem "Universal" (cięzko rozczytać), na tle
    > globusa. Oraz pojedyncze hasła "MPE13","ESM","EPM", "MPK".

    Takie:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Universal_Pictures
    https://www.universalmusic.com/
    https://www.universalproductsexperiences.com/

    Bo ci to chyba inne miali
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Universal_(przedsi%C4%
    99biorstwo)

    > Są też stęple: P8408 i P8409 i P8502. Czyli produkcja połowa lat 80?

    Na niektorych kosciach 84nn, choc widze tez np P8612.
    Ale te epromy 2716, RAM 6116 - male jakies, 2KB.

    Choc jak patrze tu
    https://datasheetspdf.com/datasheet/HM6116.html
    ten drugi, MHS, to z 1994

    Projekt mogl byc starszy.

    > Zdumpowałem oczywiście epromy. I tu nastepna zagadka. strings pokazuje,
    > że są w nich napisy po polsku (np: "NIEMOZLIWE !" ;), po niemiecku i
    > jakieś kilkuliterowce, typu "MOVRS", jak gdyby komendy (?). Zastanawiajace.

    Assembler/linker moglby zostawic jakies smieci w nieuzywanych
    obszarach, ale MOVRS to chyba nie z 6809?

    > Google milczy. Znalazłem australijską firmę któa ma coś wspólnego z
    > automatyką i "ESM", produkującą systemy CPU, ale trudno dać wiarę, że
    > CEMI wysyłano na drugą półkulę.

    Teoretycznie mozliwe, ze swiat juz przeszedl na LS, a CEMI zostalo
    uznanym eksporterem serii 74.
    Ale to NIEMOZLIWE w Epromie?

    Mielismy pare firm polonijnych, dosc zaawansowanych, ale lutowanie
    musialoby sie w Polsce odbywac ... i raczej ręcznie. Dobrym, cienkim,
    tinolem nie wychodziło zle.

    bAA7-9mfaK5mQgHPwtcI?usp=share_link

    J.