  • 1. Data: 2012-01-31 21:51:15
    Temat: Zaczynam z FPGA, spartan 3 - jaki programator?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam zabawke ze Spartanem3-400. Konkretnie aes-sp3a-eval400g.

    Zabawkę wyprodukował avnet. Jak to zwykle bywa wszelki soft jest na
    windowsa, a i jak też często bywa - soft wygląda ślicznie tylko nie
    działa. Po zobaczeniu jak wygląda narzędzie do programowania pozostało
    tylko zrobić facepalm - znalazłem 3 wyloty w ciągu 2 minut a całość
    programował grafik a nie programista. Narzedzie korzysta ze scalaka
    Cypress ktory zajmuje się programowaniem i oczywiście nie występuje w
    innej postaci jak tylko guiowej i popsutej. Żeby to w ogóle odpalić
    musiałem instalowac się na 3 różnych stronach i siągać aktualizacje do
    każdego elementu po kolei. Mam dość, pozostało tylko współczucie dla
    ludzi którzy tego muszą używać na codzień.

    Na szczęscie płytka ma wyprowadzony JTAG, jednak w standardzie xilinxa.
    Wygląda jak normalne złacze IDC tylko chyba raster 2mm. Wygląda jak
    standardowy JTAG. Mam w domu kilka programatorow JTAG, wliczając w to
    wigglera i olimex arm-usb-ocd. Zakup oryginalnego z xilinxa nie ma sensu
    z powodu ceny. Zlacze opisane jest jako JTAG Xilinx Paraller Cable IV.
    Przypuszczam że w chain podpięta jest rownież pamięć konfigurująca FPGA
    (ale to sprawdzę, niestety schematy to jakaś katastrofa).

    Jaki *TANI* programator JTAG mogę wpiąc w to gniazdo aby mieć pewnośc że
    niczego nie popsuje? Docelowo *wszystkie* operacje chciałbym
    przeprowadzić w konsoli wliczając w to syntezę, routing i programowanie.
    Soft chyba mam "do wyboru" tylko jeden, tj. ISE Design Suite ale chyba
    wszystko co chce odpalać moge z konsoli.

  • 2. Data: 2012-02-01 07:09:20
    Temat: Re: Zaczynam z FPGA, spartan 3 - jaki programator?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Witam.
    >
    > Mam zabawke ze Spartanem3-400. Konkretnie aes-sp3a-eval400g.

    > Jaki *TANI* programator JTAG mogę wpiąc w to gniazdo aby mieć pewnośc że
    > niczego nie popsuje?

    Niczego tańszego niż Paraller Cable IV chyba nie znajdziesz.

    http://images.elektroda.net/27_1276077028.gif

  • 3. Data: 2012-02-01 07:19:40
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-02-01 08:09, Zbych pisze:

    > Niczego tańszego niż Paraller Cable IV chyba nie znajdziesz.
    >
    > http://images.elektroda.net/27_1276077028.gif

    Ups to jest schemat do PC-III, przy Vccio = 3,3V chodzi bez problemu.

  • 4. Data: 2012-02-02 02:36:53
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Soft chyba mam "do wyboru" tylko jeden, tj. ISE Design Suite ale chyba
    > wszystko co chce odpalać moge z konsoli.

    http://allegro.pl/xilinx-platform-cable-usb-cpld-fpg
    a-faktura-vat-i2076173033.html

    MH

  • 5. Data: 2012-02-02 17:14:40