-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
Date: Thu, 25 Aug 2011 23:43:35 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 56
Message-ID: <inwk8pigoeek$.1j7znyjwp07pt.dlg@40tude.net>
References: <p...@l...eu.org>
NNTP-Posting-Host: 78-131-137-58.tktelekom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1314308564 1244 78.131.137.58 (25 Aug 2011 21:42:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 25 Aug 2011 21:42:44 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2394153
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 25 Aug 2011 00:21:50 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
> Cześć.
>
> W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem
> samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem
> ten samochód ponad rok temu. Zakładam, że mam wersję najgorszą, czyli
> rozwaloną stacyjkę i wytarty kluczyk. Co muszę wymienić, żeby zrobić z
> tym porządek?
>
> Widziałem na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wkładki
> zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na
> prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzoną stacyjkę? Czy
> można jakoś zregenerować jej wkład? Domyślam się, że największy problem
> jest z immobilizerem.
>
> Tomek
Najpierw diagnoza: objaw typowy dla wyrobionego kluczyka. W moim Seicento
problemy pojawiły się po 130 kkm, przy 200 kkm były bardzo poważne.
Generalnie problemem jest to, że kluczyk wchodzi zbyt głęboko do stacyjki -
chodzi o dziesiąte milimetra. Recepta - wymiana kluczyka.
Tutaj masz 3 opcje:
1) zamówienie kluczyka w ASO - jeśli masz immobiliser Code 1 wyjdzie cię to
kilkaset zł (chyba z 200 - nie wiem, bo ja mam Code 2), jeśli Code 2 - 1200
zł (tysiąc dwieście za jeden kluczyk). Musisz mieć kartę kodową do
immobilisera.
2) zamówić komplet zamków z kluczami. Cały komplet kosztuje ... 400 zł.
Wymiana w ASO wraz z wkodowaniem kluczy do centralki immobilisera też cię
raczej nie zruinuje.
3) Znaleźć warsztat specjalizujący się w dorabianiu kluczyków do samochodów
- tą drogą ja poszedłem.
Czekałem 3 dni - warsztat akurat nie miał odpowiedniego surowego klucza. W
warsztacie najpierw zrobili klucz z trochę dłuższym występem - stacyjka
działała idealnie, ale zamki w drzwiach się słabo otwierały. Występ trochę
podszlifowali i było ok. Później delikatnie rozcięli oryginalny kluczyk,
wyjęli pastylkę transpondera immobilisera i włożyli do gniazda w nowym
kluczyku. Gniazdo zaślepili i voila! Cena (o ile dobrze pamiętam, mogę się
trochę mylić) około 70 zł.
Dla informacji - w Krakowie korzystałem z warsztatu przy ulicy Malborskiej,
w innych miastach na pewne też coś znajdziesz.
Centralka immobilizera Code 2 kosztuje w ASO około 450 - 500 zł. Takiej
rzeczy raczej na kupowałbym na Allegro - już lepiej dorobić zwykły kluczyk
i przykleić pastylkę wymontowaną z kluczyka w okolicy anteny.
Raf :-)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=