eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZacinająca się stacyjka w seicentoRe: Zacinająca się stacyjka w seicento
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zacinająca się stacyjka w seicento
    Date: Thu, 25 Aug 2011 23:43:35 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 56
    Message-ID: <inwk8pigoeek$.1j7znyjwp07pt.dlg@40tude.net>
    References: <p...@l...eu.org>
    NNTP-Posting-Host: 78-131-137-58.tktelekom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1314308564 1244 78.131.137.58 (25 Aug 2011 21:42:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 25 Aug 2011 21:42:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2394153
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 00:21:50 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Cześć.
    >
    > W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem
    > samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem
    > ten samochód ponad rok temu. Zakładam, że mam wersję najgorszą, czyli
    > rozwaloną stacyjkę i wytarty kluczyk. Co muszę wymienić, żeby zrobić z
    > tym porządek?
    >
    > Widziałem na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wkładki
    > zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na
    > prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzoną stacyjkę? Czy
    > można jakoś zregenerować jej wkład? Domyślam się, że największy problem
    > jest z immobilizerem.
    >
    > Tomek

    Najpierw diagnoza: objaw typowy dla wyrobionego kluczyka. W moim Seicento
    problemy pojawiły się po 130 kkm, przy 200 kkm były bardzo poważne.
    Generalnie problemem jest to, że kluczyk wchodzi zbyt głęboko do stacyjki -
    chodzi o dziesiąte milimetra. Recepta - wymiana kluczyka.

    Tutaj masz 3 opcje:

    1) zamówienie kluczyka w ASO - jeśli masz immobiliser Code 1 wyjdzie cię to
    kilkaset zł (chyba z 200 - nie wiem, bo ja mam Code 2), jeśli Code 2 - 1200
    zł (tysiąc dwieście za jeden kluczyk). Musisz mieć kartę kodową do
    immobilisera.
    2) zamówić komplet zamków z kluczami. Cały komplet kosztuje ... 400 zł.
    Wymiana w ASO wraz z wkodowaniem kluczy do centralki immobilisera też cię
    raczej nie zruinuje.
    3) Znaleźć warsztat specjalizujący się w dorabianiu kluczyków do samochodów
    - tą drogą ja poszedłem.



    Czekałem 3 dni - warsztat akurat nie miał odpowiedniego surowego klucza. W
    warsztacie najpierw zrobili klucz z trochę dłuższym występem - stacyjka
    działała idealnie, ale zamki w drzwiach się słabo otwierały. Występ trochę
    podszlifowali i było ok. Później delikatnie rozcięli oryginalny kluczyk,
    wyjęli pastylkę transpondera immobilisera i włożyli do gniazda w nowym
    kluczyku. Gniazdo zaślepili i voila! Cena (o ile dobrze pamiętam, mogę się
    trochę mylić) około 70 zł.

    Dla informacji - w Krakowie korzystałem z warsztatu przy ulicy Malborskiej,
    w innych miastach na pewne też coś znajdziesz.

    Centralka immobilizera Code 2 kosztuje w ASO około 450 - 500 zł. Takiej
    rzeczy raczej na kupowałbym na Allegro - już lepiej dorobić zwykły kluczyk
    i przykleić pastylkę wymontowaną z kluczyka w okolicy anteny.

    Raf :-)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: