  • 21. Data: 2018-05-30 21:51:44
    Temat: Re: Zachodnie produkty..
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-30 o 21:24, wowa pisze:

    > Tu "deczko" przesadziłeś. Jeden drucik z linki 1,5mm2 przepalał się
    > koło 6-7A co pozwalało dobrać odpowiednią moc :) Tak, robiłem takie
    > badania w latach braku wszystkiego. Wszyscy przeżyli :)
    > Wojtek

    I taki drucik zakładasz do kotła gazowego? Gratuluję.

  • 22. Data: 2018-05-30 21:58:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tu "deczko" przesadziłeś. Jeden drucik z linki 1,5mm2 przepalał się koło
    > 6-7A co pozwalało dobrać odpowiednią moc :) Tak, robiłem takie badania w
    > latach braku wszystkiego. Wszyscy przeżyli :)

    Z czasów pracy na centrali jednego żałuję... no, więcej, przepiękne potężne
    dławiki w ramach zasilających były (najpiękniejszy sen złomiarzy), oraz
    bardzo wygodne bezpieczniki automatyczne... ale tych się nie dało, choć żal.
    Natomiast dało się, czego nie zrobiłem, a gugiel na zapytanie zwraca jakieś
    pierdoły w stylu szumu informacyjnego... Drut bezpiecznikowy, "skalibrowany"
    fabrycznie, w 3 grubościach - 0.5, 1.7, oraz 2.4A, śmiało mogłem tego po
    kilkanaście metrów gwizdnąć i nikt by się nie skapnął. Bezpieczniki tak
    leciały, że co jakiś czas trzeba było je naprawiać. Nie, nie z uszkodzeń,
    mało awaryjnych dupnięć, po prostu, jak gdzieś urządzenie, bądź ich grupa,
    dostało większego obciążenia, niż przeciętne, to bezpiecznik leciał, mimo
    braku niesprawności. Dzięki temu tylko jeden raz zespawały się nam
    (dosłownie), styki w jednym z przekaźników.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 23. Data: 2018-05-30 22:07:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2018 21:51:44 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > I taki drucik zakładasz do kotła gazowego? Gratuluję.

    Jesli usterka elektryki nie miala zwiazku z awaria gazu ... to moze
    nic nie wybuchnie :-)

    Ten drucik ma jedna wade - przy zwarciu moze i sie szybko przepali,
    ale przy jakims przeciazeniu - miedz sie topi dopiero w 1000+cos
    stopni C. Grozi podpaleniem gniazda/plytki.

    J.

  • 24. Data: 2018-05-30 22:11:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-30 o 21:17, wowa pisze:

    > Byłem, kazali wymieniać całe płytki a najlepiej całoś odesłać do
    > producenta a jeszcze lepiej nie zawracać dupy i kupić nowe urządzenie.
    > Dlatego teraz naprawiam owe płytki bez szkolenia :) I żeby cię
    > uspokoić to nie są piece.
    > Wojtek

    Łatasz bezpieczniki drucikami? :)

    Przypomina mi się moje dzieciństwo jak przychodził systematycznie taki
    "magik" naprawiać telewizor. Miał fajną posadkę, bo telewizor
    systematycznie się psuł. Ponieważ interesowała mnie technika, zwłaszcza
    elektronika to podglądałem jak on naprawia ten telewizor. Dziwną rzeczą
    było to, że często prosił o zapałki. Jak się okazało, powstawały zimne
    luty przy oprawkach lamp, a on zamiast je lutować to je naprawiał tymi
    zapałkami wtykając tak, żeby nóżki elementów kontaktowały.

    Przypuszczam, że jego też śmieszyły oficjalne procedury napraw poprzez
    lutowanie? :)

  • 25. Data: 2018-05-31 13:40:46
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > nóżki elementów kontaktowały.
    >
    > Przypuszczam, że jego też śmieszyły oficjalne procedury napraw poprzez

    Nie śmieszą mnie te procedury, choć czasem są dziwne. Potrafię w razie
    wyższej konieczności odstawić druciarstwo, jednakże staram się
    przywrócić urządzeniu stan fabryczny. Pomijam przypadki modyfikacji aby
    działało lepiej :)
    Wojtek

  • 26. Data: 2018-05-31 13:59:13
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > I taki drucik zakładasz do kotła gazowego? Gratuluję.

    Już pisałem, nie naprawiam kotłów, no chyba że własny. To była wersja
    awaryjna, teraz bezpieczniki są ogólnie dostepne. Z obserwacji to
    bezpieczniki w urządzeniach palą się z powodu zwarcia, przeciążenie
    pali lub wyłącza zasilacz. Natomiast instalacyjne (w domu) padają z
    powodu przeciążenia. W obu przypadkach dobrany drucik dawał radę. Na
    zwarcie szybko się przepalał a ten przeciążony był w ceramice i szkód
    nie robił. Ale powtarzam, tak było kiedyś i lepiej do tego nie wracać.
    A to przewrażliwienie wzieło się z powodu idiotów naprawiających
    gwoździami itp. Było gdzieś zdjęcie wkładki topikowej w całości
    wytoczonej ze stali :)
    Wojtek

  • 27. Data: 2018-05-31 19:42:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.05.2018 o 16:22, Uzytkownik pisze:

    > Przed prokuratorem. Kocioł/piec gazowy to nie zabawka i wszelkie błędy
    > majsterklepków mogą doprowadzić do nieszczęścia.

    Widzę, że szanowny kolega został już odpowiednio wytresowany przez media.
    Bezpieczeństwo jest przecież najważniejsze. Najważniejsze urzędy miały i
    mają BEZPIECZEŃSTWO nawet w nazwie. Przykłady:
    KGB, RSHA, UB, STASI....
    Polecam lekturę Lema (Powrót z gwiazd).
    Jacek

  • 28. Data: 2018-05-31 20:53:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-05-31 o 19:42, Jacek pisze:

> [...]
    > Bezpieczeństwo jest przecież najważniejsze. Najważniejsze urzędy miały i
    > mają BEZPIECZEŃSTWO nawet w nazwie. Przykłady:

    ehh, widzę kolega nie miał nieprzyjemności widzieć jak po wypadku
    śmiertelnym to działa.

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2018-05-31 22:12:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.05.2018 o 20:53, Irokez pisze:
    > ehh, widzę kolega nie miał nieprzyjemności widzieć jak po wypadku
    > śmiertelnym to działa.
    Osobiście nie miałem takiej nieprzyjemności, ale wiem jak to działa.
    Po fakcie wszyscy są mądrzy z wyjątkiem "winowajcy". Natomiast obsesja
    dupochronów, szkoleń, instruktaży, podpisów IMO jest tylko hamulcem
    gospodarki i generatorem kosztów.
    Jacek

  • 30. Data: 2018-05-31 22:21:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-31 o 22:12, Jacek pisze:
> [...]
    > obsesja dupochronów, szkoleń, instruktaży, podpisów IMO jest tylko
    > hamulcem gospodarki i generatorem kosztów.

    Nie przejmuj się. Jeszcze dorośniesz :)