    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zabrane PJ
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 6 Sep 2015 15:02:47 +0200

    Dnia Sun, 6 Sep 2015 10:54:29 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>
    > Nie ma zadnego.
    > Wszystkich i tak nie wyprzedzi, wczesniej i tak albo sie rozjada albo
    > dojada do jakiejs dwupasmówki gdzie ruch sie wyrówna.

    No, teraz faktycznie - pod wrockiem zaczyna sie autostrada, potem sie
    wyrowna.
    Ale dawniej to dak dobrze nie bylo.

    > Trzeba zaakcetopwac fakt, ze jak ruch duzy to predkosc srednia spada i po
    > prostu jechac wolniej.

    W praktyce to jednak dziala tak, ze jedzie jeden wolny na poczatku
    grupy, a za nim sznurek. A przed nim pare km wolnego do kolejnej
    grupy. Przebijesz sie przez ten sznurek - zyskasz pare minut.
    Ja to mam kalkulacje taka, ze zanim sie przebije, to tych 30km minie i
    bede w domu. 50 w tym czasie nie przeskocze, wiec zyskam moze z
    kilometr i minute.
    20 moze przeskocze, jak sznurek bedzie krotszy to dogonie poprzednia
    grupe, zyskam pare minut kosztem duzego narazenia. To sie nie oplaca.
    Ale jak bym mial przed soba 300km, to juz sie moze z tego zrobic
    godzina.

    A jeszcze byl motyw, ze na wlocie do Wroclawia swiatla byly i korek
    mogl byc. Te przeskoczone 20 pojazdow to nie tylko kilometr blizej,
    ale tez pare kolejek swiatel. I nie minutka, tylko 5.
    Mnie sie nadal nie oplaca, ale w dluzszej trasie ...

    > Przejedziesz tak kilka razy, zobaczysz ze róznice w zmeczeniu spalaniu sa
    > spore. Za to czasowe praktycznie pomijalne.

    No coz, na dawnej trasie dk8 Wroclaw-Warszawa mozna bylo godzine
    stracic wolno jadac. To jest raczej unikalny wynik, troche mnie
    zaskoczyl. I ta szybka jazda to jeszcze bez wariactwa.
    Roznice w spalaniu raczej niezauwazalne, w zmeczeniu tez nie - pare h
    w samochodzie tez meczy.

    Duzo zalezy od trasy, ruchu - czy sa niepotrzebne ciagle, czy nie ma,
    czy z przeciwka przerwy miedzy pojazdami, czy brak, mocy silnika, ...

    > Róznice w niebezpieczenstwie pomijam bo jak ktos ograniczony umysłowo to
    > tego nie widzi i nie zauwazy.

    No coz, obserwona na pagorkach dolnego slaska wielokrotnie - wyprzedza
    taki warszawiak, bez wybrazni, bez widocznosci, pod gorke ... i nic mu
    nie wyjezdza. W druga strone podobnie - mijam szczyt - rzadko ktos na
    czolowke leci. Te "warszawiaki" maja szczescie :-)

    J.