  • 31. Data: 2010-03-10 13:54:19
    Temat: Re: Zabiła człowieka. Twierdziła, żetosarna
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 10 Mar, 13:44, Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org> wrote:

    > problem w tym, ze znaczna czesc osob ma juz
    > zdanie wyrobione, sprawczyni osadzona, nalezy jej sie juz tylko surowa kara.

    To zle, ze ludzie pietnuja osobe, ktora po zabiciu czlowieka, na drugi
    dzien swiadomie sciemnia o sarnie?

    > Sorry, ja w to nie wchodzie

    Przeciez co chwila cos piszesz :-)

    > Ale zdecydowanie latwo nam dyskutowac o tym siedzac wygodnie w ciepelku przed
    komputerem.

    Czyli w dyskusji powinny brac udzial tylko osoby - bezposredni
    uczestnicy danej sytuacji? W tym przypadku, tylko ta pani. Ale z kim
    ona by rozmawiala, przeciez kazda inna osoba - to nie ona, wiec jej
    nie rozumie! :-)

    > Racjonalnym z punktu widzenia wlasnego strachu - tak.
    > Obiektywnie oczywiscie nie.

    Czyli jednoczesnie "tak" i "nie"
    :-)

  • 32. Data: 2010-03-10 13:57:28
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 10.03.2010 VoyteG <V...@h...com> napisał/a:

    > To zle, ze ludzie pietnuja osobe, ktora po zabiciu czlowieka, na drugi
    > dzien swiadomie sciemnia o sarnie?

    Nic nie zrozumiales.

    > Przeciez co chwila cos piszesz :-)

    Ale to TY tutaj osadzasz... a wlasciwie juz osadziles.

> [...]
    > uczestnicy danej sytuacji? W tym przypadku, tylko ta pani. Ale z kim
    > ona by rozmawiala, przeciez kazda inna osoba - to nie ona, wiec jej

    No Ty najwyrazniej nie zrozumiesz - bo oceniasz wszystko z tej wygodnej perspektywy.
    Nie probujac nawet zrozumiec sytuacji, stanu osadzanej itp.
    Wygodnie.

    > Czyli jednoczesnie "tak" i "nie"
    >:-)

    A w Twoim swiecie wszystko jest czarne albo biale? Fantastycznie.
    A teraz wrocmy do swiata realnego.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 33. Data: 2010-03-10 13:58:20
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 10 Mar, 13:48, Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org> wrote:

    > Nadal najwyrazniej wiesz o czyms jako jedyny - wiec moze podziel sie wieksza
    iloscia
    > detali wypadku, zebysmy i my mogli ocenic sprawczynie sprawiedliwie.

    Wiem tyle samo. Ty chcesz oceniac sprawczynie - tak piszesz - ja
    potepiam postawe.
    Czym to sie rozni? Napisalem juz wczesniej
    .

    > Celem zameldowania sie do centrali i zgloszenia nastepnego trafienia - zgadlem?

    A jakas powazne i logiczne uzasadnienie potrafisz przestawic,
    stosownie to zalozenia, ktore zam wyzej przedstawiles?

  • 34. Data: 2010-03-10 14:00:55
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    > Wiem tyle samo. Ty chcesz oceniac sprawczynie - tak piszesz - ja
    > potepiam postawe.
    > Czym to sie rozni? Napisalem juz wczesniej

    Przy czym oceniajac owa postawe nadal ani odrobine nie probujesz zrozumiec sytuacji
    towarzyszacej tej postawie.

    Prawde mowiac nie chce mi sie juz walkowac tego motywu.
    Oceniaj sobie dalej.

    > A jakas powazne i logiczne uzasadnienie potrafisz przestawic,
    > stosownie to zalozenia, ktore zam wyzej przedstawiles?

    Przedstawilem, ale albo o nim nie pamietasz, albo wciaz celowo pomijasz.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 35. Data: 2010-03-10 14:03:55
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 10 Mar, 13:57, Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org> wrote:
    > Dnia 10.03.2010 VoyteG <V...@h...com> napisa /a:

    > Nic nie zrozumiales.

    To niegrzeczna ocena swiadomosci rozmowcy, pomijajac przy tym
    merytoryczne uzasadnienie.
    Dale zatem juz dyskusji nie prowadze, poniewaz rozmawiam tylko na dany
    temat.

  • 36. Data: 2010-03-10 14:04:40
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    > To niegrzeczna ocena swiadomosci rozmowcy, pomijajac przy tym
    > merytoryczne uzasadnienie.
    > Dale zatem juz dyskusji nie prowadze, poniewaz rozmawiam tylko na dany
    > temat.

    Sluszna decyzja.
    A ocena byc moze niegrzeczna, ale niestety tak to widze.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 37. Data: 2010-03-10 14:06:28
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Nie, nie całkowicie, tylko obniżyć tak, żeby ich wysokość była
    > proporcjonalna do innych przestępstw.

    Tzn? Zabicie człowieka chcesz porównywać z czym? Przekroczeniem podwójnej
    ciągłej? Czy defraudacją 50kpln z kasy zapomogowej?

  • 38. Data: 2010-03-10 14:07:04
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    > To niegrzeczna ocena swiadomosci rozmowcy, pomijajac przy tym
    > merytoryczne uzasadnienie.
    > Dale zatem juz dyskusji nie prowadze, poniewaz rozmawiam tylko na dany
    > temat.

    Sluszna decyzja, aczkolwiek z nieco innego, moim zdaniem, powodu.

  • 39. Data: 2010-03-10 14:23:28
    Od: fv <f...@c...com>

    to wrote:
    > Nic dziwnego, że uciekają, skoro kary za nieumyślne spowodowanie wypadku
    > ze skutkiem śmiertelnym są drastycznie wysokie. Głupie społeczeństwo chce
    > je zaostrzać dalej, więc będzie ich uciekać coraz więcej.

    Można mieć też inny punkt widzenia, na przykład taki że w tej chwili gdyby ktoś
    chciał kogoś
    zamordować, to powinien użyć do tego samochodu. Kara za takie przestępstwo jest
    znacznie niższa niż
    gdyby użyć bejzbola. I nie da się udowodnić premedytacji, jeśli nie było świadków.

    Jeśli chodzi o ucieczkę z miejsca wypadku, to kara jest dosyć dotkliwa, mianowicie
    sąd
    obligatoryjnie odbiera uprawnienia do prowadzenia pojazdów (np. na rok, ale może i
    dożywotnio).

    Popieram jednak tych, którzy wołają o zaostrzenie kar za ucieczkę. Generalnie
    poszkodowany nie
    zawsze zauważy numer rejestracyjny a już zdecydowanie bardzo rzadko zrobi zdjęcie.
    Przede wszystkim
    dlatego, że np. właśnie liczy złamania otwarte... Zresztą wypadek to jest taki szok,
    że można się
    gapić na uciekające auto a nie być w stanie odczytać numerów - czego sam jestem
    przykładem.

    --
    fv

  • 40. Data: 2010-03-10 14:32:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    Bo ja wiem czy to znieczulica ? Wlasna d* przede wszystkim.

    > Nic dziwnego, że uciekają, skoro kary za nieumyślne spowodowanie
    > wypadku
    > ze skutkiem śmiertelnym są drastycznie wysokie.

    Nie sa. rok, dwa w zawieszeniu. Czyli w zasadzie nic.
    Chyba ze pijany, wtedy z 5 lat bez zawiasow.

    Oczywiscie zalezy od okolicznosci - i trzezwy moze zaliczyc pare
    lat odsiadki.

    J.