  • 181. Data: 2010-03-11 14:31:37
    Temat: Re: Zabiła człowieka. Twierdziła, że to sarna
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-11 10:25:52 +0100, "Icek" <i...@d...pl> said:

    > jedziesz w lesie. Ciemna noc. Dozwolona predkosc 90km/h. Jedziesz 60km/h bo
    > tyle wydaje Ci sie bezpieczne. Na drodze lezy pijany czlowiek ubrany na
    > czarno.

    Jeśli ubrany tak, że w światłach go nie widać, to...
    wg ludzkiej logiki winny jest ten śpiący na drodze.
    Wg prawa pewnie kierowca.
    OK - zaczynam łapać.

    > Czemu na nauce na PJ nie ma zapisu czy tluczenia do glowy, ze jak najedziesz
    > na cos bardzo duzego to powinienes sie zatrzymac i sprawdzic ?

    U mnie było.
    Ale ja miałem dobrą szkołę. :-)

    --
    Bydlę

  • 182. Data: 2010-03-11 14:32:26
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 14:24:31 +0100, Bydlę napisał(a):

    > ditto.
    > Skoro kierowca się upewnił, to znaczy, że rowerzysta wtargnął.
    > Psim obowiązkiem rowerzysty jest niewpadać.

    Popatrz wyżej w opinię prawną posła Łukasza Gibały.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 183. Data: 2010-03-11 14:32:31
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-11 10:29:44 +0100, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> said:

    > Jeśli jechałeś według pord, to nie ty spowodowałeś wypadek.
    > Jeśli spowodowałeś wypadek *celowo*, to nie nieumyślnie.
    > Cała reszta - pewnie jakieś 99% - to wyniki przekroczenia przepisów,
    > którego marny skutek w postaci wypadku nie był przez sprawcę zaplanowany.

    Tego typu myśli krążą mi po głowie i dlatego chciałem zasięgnąć cudzych opinii.

    (oczywiście rozmawiamy jak ludzie, nie jak prawnicy)

    --
    Bydlę

  • 184. Data: 2010-03-11 14:35:19
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-11 11:00:04 +0100, fv <f...@c...com> said:

    > Nie do końca. Zobacz dyskusję powyżej.
    >
    > Apeluję o nie stawianie PORD ponad zdrowy rozsądek.

    Masz rację.
    Ale tu akurat chodzi o to, że pord nie zaleca bezmyślnej jazdy.
    Czyli nie jedziemy 90 km/h w sytuacji, gdy widoczność i stan drogi
    sugeruje o połowę wolniej.
    Czyli jedziemy zgodnie z pord.

    W takim - dość teoretycznym wątku - pisanie o rozsądnej jeździe będzie
    skutkowało twierdzeniami, że ktoś potrafi rozsądnie jechać 3x szybciej
    niż pord zezwala, a nie o to mi chodziło.
    --
    Bydlę

  • 185. Data: 2010-03-11 14:49:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Popatrz wyżej w opinię prawną posła Łukasza Gibały.

    Wypad na grupę dla pedalarzy z tym pierdzieleniem.

  • 186. Data: 2010-03-11 15:00:28
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Nie trzeba mieć specjalizacji z psychologii, żeby zauważyć, że nie masz o
    > tym temacie żadnego pojęcia. To tak, jakbyś oczekiwał doktoratu z fizyki
    > żeby ocenić, że ktoś kto twierdzi, że wyskakując z 10 piętra poleci jak
    > ptak po prostu bredzi.

    Zaprzeczasz sam sobie :)

    Jakie to ma znaczenie w odniesieniu do mojej wypowiedzi ?
    Napisałem "Osoba w szoku powinna się kierować OBOWIĄZKIEM, a jest nim
    UDZIELENIE POMOCY, czyli conajmniej wezwanie pogotowia"
    Przeczytaj to jeszcze raz i spróbuj tym razem zrozumieć i odpowiedzieć
    samemu sobie na pytanie "gdzie tu jest jakiekolwiek odniesienie do
    psychologii ?"
    Pisałem o obowiązku osoby, która potrąciła pieszego czy też brała udział w
    wypadku, pisząc w sposób nieco ironiczny "Osoba w szoku".
    Nie ma z mojej strony żadnego oceniania osoby od strony psychologicznej.
    Piszę tylko i wyłącznie o prawnym obowiązku.
    Reszta to już Twoja konfabulacja.

  • 187. Data: 2010-03-11 15:04:24
    Od: fv <f...@c...com>

    Cavallino wrote:
    > Wypad na grupę dla pedalarzy z tym pierdzieleniem.

    E nie-nie! Nie zgadzać się można, argumentować można, nawet wrzucać od chujów można.
    Ale zabraniać dyskusji, wyganiać z grupy? Chyba przesadziłeś.

    Apeluję, nie schodźmy do poziomu polityków!

    --
    fv

  • 188. Data: 2010-03-11 15:04:54
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > No chyba że jest się po alkoholu.

    Albo jest się w szoku, dzięki któremu ta pani wmówiła sobie, że człowiek to
    sarna, a nastepnie z premedytacją próbowała pozbyć się śladów swojego
    przestępstwa.

  • 189. Data: 2010-03-11 15:06:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Albo jest się w szoku, dzięki któremu ta pani wmówiła sobie, że człowiek
    > to sarna, a nastepnie z premedytacją próbowała pozbyć się śladów swojego
    > przestępstwa.

    Jakiego konkretnie przestępstwa?

  • 190. Data: 2010-03-11 15:08:44
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Ukończyłem, te ostatnie nawet podwójnie.

    Jakoś tego nikt nie potrafi dostrzec, a wręcz przeciwnie sprawiasz wrażenie
    jak byś jeszcze nie ukończył gimnazjum.

    > I dostałbyś niższy wyrok za zbrodnie w afekcie, właśnie dlatego.

    Bo Ty tak twierdzisz ?

    > Bo Ty tak ogłosiłeś?

    Widzisz, sam się pogrążyłeś :)