eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZa ile nas sprzedano ?! Ten pierdolony PiSRe: Za ile nas sprzedano ?! Ten pierdolony PiS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!fee
    der.usenetexpress.com!tr3.eu1.usenetexpress.com!feeder1.feed.usenet.farm!feed.u
    senet.farm!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer01.ams1!peer.
    ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.hig
    hwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-0
    1.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Za ile nas sprzedano ?! Ten pierdolony PiS
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <62c5b944$0$561$65785112@news.neostrada.pl>
    <62c6dfa2$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <ta70te$f4o$1$horizn@news.chmurka.net>
    <62c711e2$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <ta8tp4$iv7$1$horizn@news.chmurka.net>
    <62c80395$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ct5d9cnlrt88.10vfnqxcmuiyl$.dlg@40tude.net>
    <62c86fea$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqgdn2x3485v$.l49j042fvp6h.dlg@40tude.net>
    <62cbfbea$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <1jnik9dkub6yi$.utnbnt5ae3fn.dlg@40tude.net>
    <62cc435f$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <11vr42oxt71k2$.lms5kpyq5cqy.dlg@40tude.net>
    <62cda1ce$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cx9z66qc9ufd.1vt103m8bow7i$.dlg@40tude.net>
    <62ce7f69$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
    <87vw8ho9r5hg$.b6efmqm0r7jy.dlg@40tude.net>
    <62ceb3dc$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <1nfwcptbilaj6$.o1usfi8uxk9b.dlg@40tude.net>
    <62d10c82$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <62d116a6$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 15 Jul 2022 09:53:49 +0200
    Message-ID: <1ulcnbi9annac.2zouzjoyaoz3$.dlg@40tude.net>
    Lines: 73
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.181.14
    X-Trace: 1657871629 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 496 83.4.181.14:62727
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4383
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2705244
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 15 Jul 2022 09:26:30 +0200, cyklista wrote:
    > W dniu 2022-07-15 o 08:43, _Master_ pisze:
    > > W dniu czwartek-14-lipca-2022 o 14:22, J.F pisze:
    > >> No i trzeba zaczac transformacje juz teraz, zeby nie zabraklo czasu.
    > >
    > > Instalacja fotowoltaiczna na dachu, sprężarka + zbiornik na powietrze,
    > > W dupie mieć sprawność jak trzeba jechać a prądu nie można w takiej
    > ilości sprzedać elektrowni.
    > > Akumulatory DROGIE i Auta elektryczne STRASZNIE DROGIE
    > >
    > > Do ROBOTY!
    > >
    > > Nie muszę dodawać że sprężarka ze zbiorkiem będzie stałą przy każdym
    > CPNie i w razie potrzeby się dotankujesz żyjąc jak dotąd.
    >
    > a pneumatyczne to tanie?
    >
    > a wiesz jakie duże zbiorniki trzeba i jakie ciśnienia osiągać żeby
    > przejechać te 200 km?
    >
    > przykład z takiego pojazdu do wyścigów studentów, "10-litrowa butla ze
    > sprężonym powietrzem do ciśnienia 200 barów, dzięki której
    > 90-kilogramowy pojazd jest w stanie przejechać około 7 km."

    I z predkoscia zapewne adekwatną ... 40km/h ?

    > więc taki super lekki (w zasadzie obudowany motor) to by musiał mieć
    > butlę 300litrową z ciśnieniem 200 barów, teraz pomnóż to razy 10 dla

    Do wodoru jest chyba z 500 bar,

    > normalnego pojazdu 900kg i ma zbiornik 30 tys litrów (czyli krótko
    > mówiąc taka tirowa cysterna) chyba że chcesz zostać przy 300 litrach a
    > ciśnienie zwiększyć do 2000 barów (proszę bardzo, podaj mi taki zbiornik
    > i jego cenę to podyskutujemy i nie zapomnij o sprężarce takie ciśnienie
    > robiącej)

    do CNG tez chyba ponad 200 bar.

    Tak czy inaczej - w wodorze i cng wiekszosc energii idzie ze spalania.
    A w sprezonym gazie jest jakis drobny ulamek.

    P.S.
    https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
    karskiego-53022.html

    a dzis mozna by 200 bar.

    Przypomnialy mi sie jeszcze jakies lokomotywki na przegrzaną wodę.
    Tankowaly bardzo gorącą do zbiornika, wrzala, para sie wytwarzala.
    Zasieg niewielki ... ale w zasadzie co przystanek moglyby uzupelniac.

    > Problemy są dokładnie takie same jak dla cng ze sprężaniem i tankowanie
    > i jakie są i będą dla wodoru

    Czyli ... nie ma problemow? CNG jezdzi.

    > a dochodzi do tego hałas albo wymyślne
    > tłumiki które będą go jakoś zmniejszać

    Turbiny?

    > Więc jak dla mnie według obecnej wiedzy i techniki to takie pojazdy są
    > dobre jako eksperymentalne dla uzyskania grantów i ciągnięcia kasy na
    > prototypy i badania, a do normalnego użytkowania masowego to im bardzo
    > jeszcze dużo brakuje.

    Ale jako miejski pojazd ... moze?
    Takie Twizzy.

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: