  • 41. Data: 2016-06-09 10:05:30
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >No to wielkie wyzwanie dla układu zasilania nie jest.

    Raczej ponizej 0.5A

    Moze.
    -nie trzeba oszukiwac/trzymac "norm USB"
    -napiecie moze byc wyzsze niz 5V,
    -kabelek dobrany odpowiedni, a nie "byle najtaniej"
    -byc moze jedno gniazdo mniej ..

    J.

  • 42. Data: 2016-06-09 10:12:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:

    >Stare to? Brzmi jak zużyta bateria.

    Relatywnie nowe, ale byc moze jakis lezak magazynowy.
    No i bateria raczej dobra, bo dziala i bez zasilacza.

    Poza tym - zazwyczaj dziala dobrze, tylko czasami wchodzi w taki tryb.
    I nie wiem - zasilacz niedomaga, czy nawigacja bierze wiecej niz
    powinna.
    A moze program jakas krzywa sciezka poszedl i zasilacza nie widzi,
    wiec ladowania nie wlaczyl.

    Ewentualnie - tanio nabyta, bo cala partia ma taka przypadlosc.
    Dodatkowo czasem jej sie GPS zawiesza, nie chce zlapac sygnalu i nie
    chce, godzina mija, a ona nadal lapie ..

    J.

  • 43. Data: 2016-06-09 10:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:
    [..]

    >Współczesne nie, nic co ma gniazdo mini/micro USB nie może bazować na
    >ładowarce jako ograniczniku prądu.

    A czemu ? Pojawily sie jakies 10A ladowarki ?

    J.

  • 44. Data: 2016-06-09 11:26:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > No to wielkie wyzwanie dla układu zasilania nie jest.

    Zauważę też, że robota, jakiej wymagam od tabletu, również nie jest
    wyzwaniem dla sprzętu. Ten prosty procesor równie dobrze pokazuje
    mi drogę w samochodzie, a także wyświetla filmy, jak najnowszy
    z fafnastoma rdzeniami. Różnica tylko taka, że do każdego zadania
    musi się chwilkę przygotować. Nie da się otwierać i zamykać dziesięciu
    różnych aplikacji na minutę. Nie zasłużył więc na nalepkę "ADHD Ready".
    Trudno.

    > To może być ciekawe doświadczenie.

    Mam więcej takich doświadczeń. Kolejny tablet kupiłem ze dwa lata
    temu -- bo wiedziałem, że gdzieśtam będę musiał zarezerwować bilet
    lotniczy i odprawić się. Opłacało się wydać te dwie stówy. Od tego
    czasu sprzęt włączyłem może ze cztery razy. Mam duszę eksperymentatora,
    więc pewnie taraz znów kupie kolejną taniochę -- zobaczyłem, że poza
    miejscem wspomnianym, dwurdzeniowy z GPS i modemem jest już za jakieś
    150 zł. Popatrzymy jaki postęp (czy regres) nastąpił w sprzęcie, jak
    toto radzi sobie w zastosowaniach takich jak mapy samochodowe.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2016-06-09 11:46:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >wyzwaniem dla sprzętu. Ten prosty procesor równie dobrze pokazuje
    >mi drogę w samochodzie, a także wyświetla filmy, jak najnowszy

    Myslalem, ze chodzi o nawigacje i to prosta, ale tablet to moze wiecej
    pradu brac.
    Jak ma GSM chocby.
    Ekran swoje bierze, chyba jakis procesor graficzny ...

> [...]
    >dziesięciu
    >różnych aplikacji na minutę. Nie zasłużył więc na nalepkę "ADHD

    A to skutek kiepskiego procesora czy malej ilosci pamieci ?
    Jesli Android ... zaladowanie programu w Javie chyba troche procesora
    wymaga, ale czy wiecej rdzeni pomoze ?
    Kazdy rozpakowuje/kompiluje osobna klase ?

    J.

  • 46. Data: 2016-06-09 12:02:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Myslalem, ze chodzi o nawigacje i to prosta, ale tablet to moze
    > wiecej pradu brac. Jak ma GSM chocby. Ekran swoje bierze, chyba
    > jakis procesor graficzny ...

    Producenci nawigacji zdaje się dobrze o tym wiedzą -- nie ma tam
    wyścigu na rdzenie. A skoro tablet ma służyć do tego samego, to
    i wymagania podobne. Ja jednak wole tablet, choćby z uwagi na
    bardziej mi odpowiadającą wielkość ekranu. Mam też wrażenie, że
    producenci oprogramowania na Androida w mniejszym stopniu traktują
    klienta jak jelenia (albo nawet łanię, czy jak jej tam, dojną).

    > A to skutek kiepskiego procesora czy malej ilosci pamieci ?
    > Jesli Android ... zaladowanie programu w Javie chyba troche
    > procesora wymaga, ale czy wiecej rdzeni pomoze ?
    > Kazdy rozpakowuje/kompiluje osobna klase ?

    Nie mam pojęcia. Pewnie jedno i drugie. Ponadto prędkość i/o.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2016-06-09 13:20:32
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 11:27:00 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
> [...]
    > musi się chwilkę przygotować. Nie da się otwierać i zamykać dziesięciu
    > różnych aplikacji na minutę. Nie zasłużył więc na nalepkę "ADHD Ready".
    Powiedz to ludziom, którzy projektują sprzęt dla Tomtoma, że się da,
    bo względnie nowa nawigacja (circa 3 lata), a mapa po ustaleniu
    trasy ładuje się i jest równie responsywna jak atlas samochodowy
    Polski rocznik 1994 na 386 SX ;) Gdyby nie dobrej jakości mapy to
    bym dawno wywalił to na śmietnik i zamontował najtańszy tablet
    przywiązany sznurkiem do deski rozdzielczej.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 48. Data: 2016-06-09 13:49:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Karol Piotrowski napisał:

> [...]
    > bym dawno wywalił to na śmietnik i zamontował najtańszy tablet
    > przywiązany sznurkiem do deski rozdzielczej.

    Jest cechą każdego fachowca, że gdy coś robi dobrze, stara się robić
    jeszcze lepiej. Działa? Działa. Pokazuje mapy? Pokazuje. Nawigacja jest
    od tego, a nie od szybkości ładowania i od responsywności. Tak oni to
    rozumieją. No i oszczędzają dolara czy dwa, jeśli to możliwe -- bo od
    tego też są ci fachowcy. Ja również wolę tablet. Bo od projektantów
    tabletów wymaga się czegoś innego. Ich rozlicza się i z responsywności,
    i z wydanej kasy. Oraz ze stosunku jednego do drugiego. A tak wychodzi,
    że stosunek jest najlepszy w najtańszych urządzeniach. W moim potrafili
    to nawet tak skalkulować, że zamiast sznurka dali uchwyt z przyssawą.
    Na jakość map, które dali w komplecie, też nie narzekam. Zresztą mówili,
    że gdybym chciał licencję przenieść na inne urządzenie, to mogę. I to
    jest kolejny powód, że tablet lepszy -- bo z tymi tomtomami tak się nie
    da.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2016-06-09 16:37:55
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Jest cechą każdego fachowca, że gdy coś robi dobrze, stara się robić
    > jeszcze lepiej. Działa? Działa. Pokazuje mapy? Pokazuje. Nawigacja jest

    Jest też takie stareńkie powiedzonko - co się polepszy, to się popieprzy.

    > od tego, a nie od szybkości ładowania i od responsywności. Tak oni to

    I jak to sobie wyobrażasz, ze kierowca "pół dnia" czeka, aż mu mapa łaskawie
    zapoda, że właśnie miał skręcić w ten zjazd z autostrady, tylko
    "przypadkiem" się deczko spóźniła, bo coś tam młóci w tle, nie bardzo
    wiadomo po co...? I teraz wróć na ten zjazd :P Moja nawigacja w Fajtfonie
    (nie mylić z ajfonem - to jeszcze większe gieuwueno) marki Szajsung jest
    żwawsza, potrafiąc mapę podstawić na czas, ustalić zwizowanie urządzenia
    odczytując własny kompas, a jeszcze muzyczkę odgrywać, jak mi się zechce
    "Bony em" (nie poprawiać) posłuchać. Mam 10 giga za darmo, bo FakFaka
    doładowałem, to mapka będzie na bieżąco. Mój kumpel miał jakąś chujowiznę w
    bonusie za ubezpieczenie auta, ale nawet ona nie spóźniała się z
    podstawieniem wartości, którą miała podstawić.

    Oszczędzą, nie oszczędzą, ale jak mapy mają być takie w nawigacji, to sorki
    za wyrażenie i przepraszam za zły akcent, bo nie umiem francuskiego za
    dobrze, ale chuj im w dupę (w sensie dezaprobaty, a nie czynności
    frykcyjnej). Dam to gówno jakiemuś młodziakowi z niedzielnego kółka
    elektronicznego (może być przy parafii, jeśli ksiądz radiotechnik), niech
    sobie rozbierze, lepsza będzie korzyść z jego radochy, że zajrzał, co tam w
    srodku i może przy okazji na tych cząstkach zmontował swoje pierwsze
    działające radyjko, które trzeszczy, szumi, brzęczy, ale wiadomości da się
    wysłuchać, DZIAŁA!. A z polaryzatorów do wyświetlacza dzieciaki będą mieć
    przednią zabawę. Zaś jak opiekun mądry, to może zabierze grupę nad jezioro,
    w słoneczny dzień i każe przez szybkę polaryzatora patrzeć na powierzchnię
    wody, a następnie kręcić szybką, wiadomo po co. (oczywiście, o ile sam
    polaryzator, bądź szybka na której leży, nie są matowe)

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 50. Data: 2016-06-09 17:09:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > łaskawie zapoda, że właśnie miał skręcić w ten zjazd z autostrady, tylko
    > "przypadkiem" się deczko spóźniła, bo coś tam młóci w tle, nie bardzo

    A tak robi? Bo w nawigacji co ja mam, można ustawić wyprzedzenie w jakiej
    odległości ma się pojawić komunikat komunikatów. Można, choć tego nie
    robiłem, mam domyślne, nic się nie spóźnia. Do takich cudów nie potrzeba
    mocnego sprzętu, wystarczy mocny w głowie autor softu. Podobnie jest
    z pokazywaniem obrazków.

    --
    Jarek