eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ serii co kupić - dupowóz do pracyRe: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Re: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1...@b...dyndns.org>
    <5ad1e3de$0$1003$65785112@news.neostrada.pl>
    <paukbq$548$1@node1.news.atman.pl>
    <5ad2fb3f$0$31362$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb02ms$mll$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <5ad394b1$0$31361$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5ad4bb02$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    X-Mozilla-News-Host: news://news.neostrada.pl
    Date: Tue, 17 Apr 2018 23:36:19 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <a...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 70
    Message-ID: <5ad668d2$0$675$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1524000979 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 675 31.42.14.107:52682
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629328
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-17 o 06:48, s...@g...com pisze:

    > No zobacz:
    > https://www.grupomontalt.com/wp-content/uploads/2017
    /07/informe-los-coches-mas-fiables-de-segunda-mano.p
    df
    >
    > "Cars produced by German manufacturers figure among the winners in six of the
    > nine vehicle classes. Japan, Sweden and France came first in the remaining th
    > ree
    > categories. If we also take into account the second and third places in each of the
    > nine vehicle classes, German manufacturers achieve 18 out of a total of 27 best
    > rankings. Of the remaining best rankings, four were achieved by France, three by
    > Japan a
    > nd two by Sweden"

    Poczytaj sobie co to jest Dekra,, skąd jest i dlaczego wyniki są takie,
    a nie inne i dlaczego inaczej być nie mogło.

    > Ja rozumiem dowodowanie anegdotyczne ale widzisz, raporty mowia co innego.
    > Oczywiscie mozna sie spierac o metodyke, statystyke, roznice w wyposazeniu itp.
    > Ale wynik jest baaardzo wyrazny.

    Bo nie mógł być inny :)
    To tak jakby zapytać właściciela firmy "Wyrwipiętka" produkującej
    obuwie, "które buty są najlepsze na świecie?". Myślisz, że będzie
    zachwalał obuwie konkurencyjnej firmy "Wyrwipaluszek"?

    > Inna sprawa: W usa japonce sprzedaja sie relatywnie dobrze, to samo koreance a
    nawet niemce choc te sa uwazane za bardziej problematyczne niz amerykanskie czy
    japonskie (no moze z wyjatkiem takiego dodge czy chryslera). Francuzow brak.
    >
    > Mozesz jakos zaargumentowac ze francuzy sa dobre?
    > Ale wiesz, tak jakbys naprawde chcial mnie przekonac do wydania 50kpln na francuza
    zamiast na tojote.
    > Metoda dowolna ale twarda. Nie opowiesci jakie sobie serwowalismy tylko cos na czym
    sie mozna oprzec.

    Ale po co mam Cię przekonywać? Kupuj to co uważasz dla siebie za dobre.

    > Jak nie dekra to np. przyklad ze francuza z przebiegiem 120kkm kupie za 30% mniej
    niz toyote przy lepszym komforcie i nizszych cenach czesci. czy cos w ten desen. Nie
    badalem tematu wiec nie plywam w danych.

    Jeżeli szukasz auta taniego w utrzymaniu to nie wybiera się auta, które
    napchane jest nowinkami technologicznymi typu zawieszenie wielowahaczowe
    czy też zawieszenie hydropneumatyczne, zawieszenie aktywne itp. W takim
    przypadku kupuje się auta najprostsze konstrukcyjnie. Każde dodatkowe
    wyposażenie zwiększa ryzyko awarii, a te zwiększają koszty. Zarówno
    koszty napraw jak i koszty normalnego serwisu.
    Jeżeli zaś chodzi o auta o 30% tańsze i tanie w naprawach to się kupuje
    Clio, Saxo, Xara, Xara Picasso, Megane, Twingo. Są to auta naprawdę
    trwałe i tanie w naprawach.
    Jeżeli ktoś liczy, że kupi np. C4, C5, P508 czy P5008 i liczy, że
    naprawy będą go kosztować jak przy Fiacie Panda to albo jest naiwny,
    albo kompletnie głupi.

    > Ale sprobuj, znajdz argument ktory mi trafi do serca i mnie przekona.

    Nie kupuj aut francuskich, bo się nie kupuje aut na "F".
    Kup np. BMW z niezawodnym i niezniszczalnym silnikiem Diesla, który
    chłopak z mojej rodziny zajeździł w 5 letnim aucie przy przebiegu ok.
    200 tys. km. Wymiana silnika na używany 17 tys. zł. Okazało się, że
    oprócz silnika w którym wał korbowy wyszedł bokiem do wymiany też był
    praktycznie cały osprzęt: alternator, rozrusznik, turbina.
    Jak kupował to auto to mi opowiadał, że ten silnik jest nie do
    zajechania. Teraz pesząc się mówi: "to moja wina, bo lubię depnąć".

    >>> I zeby nie bylo, z mojego forda jestem zadowolony, zrobil juz 380kkm i pewnie
    zrobi wiecej...
    >> No popatrz, a też na "F"
    > Ano na F. I se chwale. Ale wiem czemu moj jezdzi dobrze i wiem jak byl dbany i co
    mu musialem wymienic. Jakbym kupic mial drugiego takiego to bym w ciemno nie kupowal.
    Bo wiem ze fordy do najtrwalszych nie naleza i maja swoje problemy.


    Tu właśnie masz odpowiedź.

    Nie ma aut, które się nie psują. Wszystko zależy jakie auto i w którym
    momencie Ci się trafi? Jak było użytkowane i jak serwisowane?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: