eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ rowerami do Francji - na co uważać
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 11. Data: 2010-04-07 11:15:51
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    news:hphibd$ehs$2@news.onet.pl...
    > Hello R !:
    >> Witam,
    >>
    >> W maju jadę nad Atlantyk i chcę zabrać ze sobą 2 rowery. Transport
    >> będzie na Laguna Iph2 - z uwagi na to że mam relingi i belki poprzeczne,
    >> i w sumie bagażniki rowerowe też. No i w związku z tym pytanie, czy
    >> gdzieś po drodze mam się spodziewać np. ograniczeń dot. przewozu rowerów
    >> na dachu albo innych niespodzianek?
    >>
    >> Trasa: Wrocław -> Bonn -> (Belgia) -> Hawr -> Orlean -> Metz -> ? ->
    >> Wrocław
    >
    > Ciekawe, czy większa wysokość nie powiększy opłat :-D ! Tak jest w
    > Portugalii i chyba nie tylko.
    >
    > A poza tym - z moich doświadczeń, bagażnik na haku. Spalanie bez zmian,
    > żadnych różnic w prowadzeniu, na 2-3 rowery żaden wielki wydatek.

    Tylko że jeszcze trzeba zakupić hak.
    Razem to wyjdzie ze 2 tys.
    To już nie wiem czy nie lepiej kupić tanie rowery na miejscu i zostawić je
    tam po wycieczce.


  • 12. Data: 2010-04-07 11:46:09
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    WS pisze:
    > On 6 Kwi, 23:24, Rafał Grzelak <n...@d...com> wrote:
    >> WS wrote:
    >>> On 6 Kwi, 22:06, radar <_sara_@_post_._pl_> wrote:
    >
    >> 190 z rowerem na dachu... chcialbym zobaczyc filmik jak puszczaja
    >> mocowania... :D
    >
    > O czyms takim nie slyszalem/nie czytalem ;)

    Ja widziałem, ale po. Rower na szczęście spadł na autostradę i nikomu
    krzywdy nie zrobił.

    > Aczkolwiek jesli mialo by puscic, to z punktu widzenia strat wlasnych
    > lepiej, zeby urwalo sie przy ~200 nic ~100. W pierszym przypadku rower
    > zapewne by momentalnie odlecial, w drugim poobija wszystko w
    > okolicy...
    > Natomiast ktos jadacy z tylu mialby przechlapane :(

    Straty własne są nieistotne. Wolałbym, by spadł na dach/szybę/klapę
    i tam został, niż kierowca jadący za mną miał okazję spotkać się
    z nim czołowo.


  • 13. Data: 2010-04-07 11:48:13
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Grzegorz pisze:
    (...)
    > A poza tym - z moich doświadczeń, bagażnik na haku. Spalanie bez zmian,
    > żadnych różnic w prowadzeniu, na 2-3 rowery żaden wielki wydatek.

    Było na ten temat wiele razy - osobiście po latach jazdy z dachowym,
    na klapie oraz z tym na haku również polecam ten ostatni.


  • 14. Data: 2010-04-07 12:11:39
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 7 Kwi, 11:46, Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Ja widziałem, ale po. Rower na szczęście spadł na autostradę i nikomu
    > krzywdy nie zrobił.

    Czyli jak widac jest to mozliwe, ale zapewne (nie znam statystyk wiec
    zgaduje ;) ) tak samo prawdopodobne jak otwarcie sie maski podczas
    jazdy (kolega brata mial okazje przezyc) lub odpadniecie kola po
    wizycie u "mechanika" (sam widzialem...)
    Ale to nie jest powod, zeby twierdzic, ze jest to jakos specjalnie
    ryzykowne/niebezpieczne... stwiam, ze wiekszosc takich przypadkow
    spowodowana jest raczej niedbalym mocowaniem rowerow a nie
    przekroczeniem wytrzymalosci bagaznika/uchwytow... (ja np. odpinam od
    roweru wszystko co sie da "prosto" - lampki, licznik, pompke, torebke
    pod rame... - bratu udalo sie w drodze do Chorwacji zgubic blotniki
    rowerowe...)


    > Straty własne są nieistotne. Wolałbym, by spadł na dach/szybę/klapę
    > i tam został, niż kierowca jadący za mną miał okazję spotkać się
    > z nim czołowo.

    to oczywiste...

    WS


  • 15. Data: 2010-04-07 12:44:51
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    WS pisze:
    (...)
    > Czyli jak widac jest to mozliwe, ale zapewne (nie znam statystyk wiec
    > zgaduje ;) ) tak samo prawdopodobne jak otwarcie sie maski podczas
    > jazdy (kolega brata mial okazje przezyc) lub odpadniecie kola po
    > wizycie u "mechanika" (sam widzialem...)

    Widziałem już kilkukrotnie otwarcie maski (na szczęście nie u siebie)
    - ostatnio w okolicach hopy Zientarskiego (DC). Koła odjeżdżające
    również. Rower widziałem raz i to po fakcie.

    > Ale to nie jest powod, zeby twierdzic, ze jest to jakos specjalnie
    > ryzykowne/niebezpieczne...

    Ludzie demonizują wiele rzeczy z różnych przyczyn.

    > stwiam, ze wiekszosc takich przypadkow
    > spowodowana jest raczej niedbalym mocowaniem rowerow a nie
    > przekroczeniem wytrzymalosci bagaznika/uchwytow...

    A ja bym na to nie postawił. Nie darmo producent określa
    dopuszczalne warunki eksploatacji, by zbytnio nie nadwyrężać
    zapasu bezpieczeństwa i głupoty montującego/prowadzącego.

    > (ja np. odpinam od
    > roweru wszystko co sie da "prosto" - lampki, licznik, pompke, torebke
    > pod rame... - bratu udalo sie w drodze do Chorwacji zgubic blotniki
    > rowerowe...)

    To chyba oczywiste. Chciałbyś dostać taką lampką w głowę, czy też
    w szybę? Za błotnik też dziękuję.


  • 16. Data: 2010-04-07 17:19:03
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    WS wrote:

    > Z tego, co widzialem jezdzac np. na narty predkosci ~200km/h z boxem
    > na niemieckich autostradach to standard...

    Boxy jednak sa bardziej aerodynamiczne i inaczej sie calosc zachowuje
    przy wyzszych predkosciach.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl


  • 17. Data: 2010-04-07 20:34:27
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Cavallino wrote:


    >> A poza tym - z moich doświadczeń, bagażnik na haku. Spalanie bez zmian,
    >> żadnych różnic w prowadzeniu, na 2-3 rowery żaden wielki wydatek.
    >
    > Tylko że jeszcze trzeba zakupić hak.\

    Jak to jest wtedy z zasłoniętą tablicą rejestracyjną, nie stwarza problemów
    "prawnych" ?

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl


  • 18. Data: 2010-04-07 22:51:11
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości
    news:hpij7j$sq5$1@news.onet.pl...
    > Cavallino wrote:
    >
    >
    >>> A poza tym - z moich doświadczeń, bagażnik na haku. Spalanie bez zmian,
    >>> żadnych różnic w prowadzeniu, na 2-3 rowery żaden wielki wydatek.
    >>
    >> Tylko że jeszcze trzeba zakupić hak.\
    >
    > Jak to jest wtedy z zasłoniętą tablicą rejestracyjną, nie stwarza
    > problemów
    > "prawnych" ?

    Przy bagazniku na 3 rowery na 100% trzeba by mieć taki z miejscem na
    dodatkową tablicę, a pewnie i światłami.


  • 19. Data: 2010-04-08 10:54:50
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: "R." <z...@...pl>


    >
    > Przy bagazniku na 3 rowery na 100% trzeba by mieć taki z miejscem na
    > dodatkową tablicę, a pewnie i światłami.

    ... Której to zgodnie z prawem nie możesz sobie ZTCP dorobić/dodrukować
    bo to jest podrabianie dokumentu państwowego.

    R.


  • 20. Data: 2010-04-08 10:59:46
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "R." <z...@...pl> napisał w wiadomości
    news:hpk5ks$cus$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    >
    >>
    >> Przy bagazniku na 3 rowery na 100% trzeba by mieć taki z miejscem na
    >> dodatkową tablicę, a pewnie i światłami.
    >
    > ... Której to zgodnie z prawem nie możesz sobie ZTCP dorobić/dodrukować bo
    > to jest podrabianie dokumentu państwowego.

    Znaczy co, zamówienie na 3 tablicę nie zostanie zrealizowane?

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: