  • 11. Data: 2011-01-15 07:33:38
    Temat: Re: Z powłoką antyrefleksyjną jak z jajkiem??
    Od: " A-ya" <p...@W...gazeta.pl>

    Padre <P...@n...net> napisał(a):

    > Jeśli mieszkasz w miejscu gdzie składnikiem kurzu może być w istotnej
    > ilości krzemionka np. przy gruntowej drodze po której jeździ sporo aut
    > lub w sąsiedztwie miało miejsce jakieś np. kucie betonu to warto
    > najpierw omieść kurz pędzlem z miękkim włosiem a potem dopiero
    > przecierać na wilgotno. Jeśli to zwykły domowy kurz to szansa na
    > porysowanie o ile nie będziesz tarł mocno w jednym miejscu jest znikoma.

    Kurz zwykły, domowy. Niczego ostrego i twardego w nim nie ma. Chciałbym
    wiedzieć, czy ssawką odkurzacza np. taką
    http://www.worki-worwo.pl/462-845-home/ssawka-okragl
    a-wlosem-zelmer.jpg mogę
    zarysować powłokę? Zanim poszłaby w ruch ściereczka z płynem to chciałbym ten
    kurz zebrać odkurzaczem żeby ściereczką nie robić mazów na ekranie. Będzie to
    na tyle bezpieczne żeby sztucznym włosiem odkurzać, czy lepiej poszukać czegoś
    miększego i naturalnego, np. z końskiego włosia?

    > Uważaj tylko na ewentualne plamy np. z jedzenia czy napojów, jeśli nie
    > schodzą od pierwszego ruchu to przyklej na nie kawałeczek papierowego
    > recznika zmoczonego opłynem na kilka minut żeby rozmoczyć plamę zamiast
    > trzeć wiele razy w jednym miejscu bo może powstac mało widoczny ale
    > jednak ślad.

    eeeeeee :D to tylko ekran monitora zdarza mi się czasem oparskać ;)

  • 12. Data: 2011-01-15 08:03:27
    Od: z <z...@g...pl>

    A-ya pisze:

    > Kurz zwykły, domowy. Niczego ostrego i twardego w nim nie ma. Chciałbym
    > wiedzieć, czy ssawką odkurzacza np. taką
> [...]

    W firmie miałem monitor nie czyszczony przez rok i żadna taka ssawka nie
    miałaby zastosowania. Może po 10 latach :-) Chusteczka do nosa + płyn.
    Mycie+wytarcie nie żadne szorowanie :-)

  • 13. Data: 2011-01-15 14:03:00
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup

    A-ya pisze:

> [...]

    W firmie miałem monitor nie czyszczony przez rok i żadna taka ssawka nie
    miałaby zastosowania. Może po 10 latach :-) Chusteczka do nosa + płyn.
    ---------------------

    Ja używam do ekranu takiej miotełki Pronto "Duster", działa wyśmienicie,
    lekko przejedziesz i nie ma śladu po kurzu, jest to tak delikatne że rysy
    tym nie zrobisz, działa na zasadzie napięcia elektrostatycznego, po prostu
    kurz przywiera, potem można na mokro bez ryzyka.

  • 14. Data: 2011-01-17 20:44:45
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2011 22:32:14 +0100, Padre napisał(a):

    > Czy masz pojęcie ile ta szyba do np. plazmy Panasonica kosztuje?

    Ktoś kiedyś pisał że wraz z transportem od producenta i wymianą w serwisie
    ponad 1/3 wartości telewizora (sama szyba bez matrycy).

    Pozdrawia BearBag...

  • 15. Data: 2011-01-17 20:51:17
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    I tak przy okazji to z tego co wiem to w wiekszosci modeli nie da się tej
    szyby wymienić bo jest zespolona na stałe z matrycą, najcześciej klejona.
    Ale są wyjątki.
    Pozdrawia BearBag...

  • 16. Data: 2011-01-18 02:55:01
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-01-17 21:51, BearBag pisze:

    > I tak przy okazji to z tego co wiem to w wiekszosci modeli nie da się tej
    > szyby wymienić bo jest zespolona na stałe z matrycą, najcześciej klejona.
    > Ale są wyjątki.
    W plazmach się da raczej we wszystkich, tylko cena szczególnie tych z
    dobrym antyrefleksem...

  • 17. Data: 2011-01-18 11:03:37
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-14 17:53, A-ya pisze:
    > Powiedzcie mi, czy z powłoką antyrefleksyjną w telewizorach plazmowych
    > to można się obchodzić normalnie? Tzn mam na myśli żeby ją odkurzyć
    > odkurzaczem (ssawka taka jak do książek) jeśli będzie tego potrzeba i wymyć
    > miękką ściereczką i stosownym płynem. Uszkodzi się w ten sposób, czy jest
    > odporna na takie kosmetyczne zabiegi?

    Kolego,
    mam wrażenie, że w przeciwieństwie do tv crt moja plazma w ogóle nie przyciąga
    kurzu (mam na myśli przednią szybę, nie obudowę) i czyściłem ją kilka razy i
    tylko wtedy gdy mój mały synek raczył zostawić na niej ślady swoich rączek.
    Myłem płynem do mycia szyb ajax, mr. muscle.
    Irek

  • 18. Data: 2011-01-18 15:40:21
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > W plazmach się da raczej we wszystkich, tylko cena szczególnie tych z
    > dobrym antyrefleksem...

    Z tego co mi mowił serwisant to wymiana szyby w ogromnej wiekszości jest
    mozliwa tylko razem z matrycą co zwykle kosztuje mniej wiecej tyle co nowy
    telewizor. Samą szybę da sie pewnie tylko w pojedynczych modelach ale nie
    wgłebaiłem sie wtedy w temat wiec głowy ci nie dam. Na forum hdtv lub jakiś
    podobnym tematycznym ktos kiedyś pisał że wymieniał szybę w jakieś plazmie
    ale to była kilka lat temu i stara plazma to była a i tak zapłacił chyba
    koło 1tyś zł.
    Pozdrawia BearBag...

  • 19. Data: 2011-01-18 17:05:00
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Kolego,
    > mam wrażenie, że w przeciwieństwie do tv crt moja plazma w ogóle nie
    > przyciąga kurzu (mam na myśli przednią szybę, nie obudowę) i czyściłem
    > ją kilka razy

    Cos jest na rzeczy, moja plazma Pansonica wymaga odkurzenia szyby
    delikatnym pędzelkiem raz na kilka miesięcy bo praktycznie kurz na niej
    nie zostaje choć mam pokój z wejściem z ogrodu, psa i kominek z
    dystrybucja powietrza bez filtra czyli kurzu od groma, meble czasem
    trzeba przecierać codziennie, latem nie ma kominka ale dochodzi pyląca
    gruntowa droga koło domu. Tylko że to telewizor z czasów kiedy nawet
    tanie Panasoniki miały szyby z doskonałym antyrefleksem, drogie jak
    czort więc pewnie mają również powłoki zmniejszające ładunki statyczne i
    przyleganie kurzu . Ostatnio tańsze modele mają praktycznie zwykła
    szybę, która odbija swiatło bez przeszkód i pewnie kurzy się jak zwykła
    szyba.

    Co dziwne mojej plazmy nawet muchy nie obsrywają co było nagminne jak
    miałem CRT.

  • 20. Data: 2011-01-18 17:09:46
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-01-18 16:40, BearBag pisze:

> [...]
    > ale to była kilka lat temu i stara plazma to była a i tak zapłacił chyba

    Ano właśnie wszystko do tego prowadzi że tak czy siak trzeba dbać o szybę.