  • 1. Data: 2009-09-26 17:39:34
    Temat: Z jaka szybkoscia faktycznie chodzi RAM
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

    Witam, czy jest progam ktorym moge sprawdzic z jaka faktycznie szybkoscia
    dziala RAM, kupiłem moduł 1GB Kingston DDR2 DIMM PC2-6400 (800MHz) ale BIOS
    pokazuje mi PC25300 - czemu? moze plyta nie obsluguje ? w instrukcji jest
    napisane od plyty ze obsluguje i wskazane sa tylko 2 rodzaje kosci HYNIX.
    Program EVEREST pokazuje mi ze wykryl DDR2-800 SDRAM, wiec w co wierzyc w to
    co pokazuje bios czy w EVEREST ?
    Moze jest jakis program ktory pokaze z jaka faktycznie szybkoscia chodzi moj
    RAM i czy plyta moze go spowolnic jak nie obsluguje tych kosci ? moze wsadze
    stare moduly zmierze szybkosc i potem na nowych zmierze i porownam ? tylko
    jakim softem ?

  • 2. Data: 2009-09-26 17:55:32
    Temat: Re: Z jaka szybkoscia faktycznie chodzi RAM
    Od: "Zet" <n...@p...onet.pl>

    Sprawdź np. programem CPU-Z http://www.cpuid.com/cpuz.php w zakładce Memory.
    --
    Pozdro!
    Zet

  • 3. Data: 2009-09-26 18:10:40
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

    > Sprawdź np. programem CPU-Z http://www.cpuid.com/cpuz.php w zakładce
    > Memory.

    Chodzi tak jak ta starsza pamiec na 333 MHz, co zrobic moze uaktualnic BIOS
    ? a moze ta plyta po prostu nie zobaczy tych pamieci jest za stara i koniec
    ? -> Asus P5LD2 SE (Intel 945P) S-775

  • 4. Data: 2009-09-26 19:30:50
    Od: "Zet" <n...@p...onet.pl>

    > Chodzi tak jak ta starsza pamiec na 333 MHz, co zrobic moze uaktualnic BIOS
    > ? a moze ta plyta po prostu nie zobaczy tych pamieci jest za stara i koniec
    > ? -> Asus P5LD2 SE (Intel 945P) S-775

    Czyli pamięci działają z częstością 667MHz (2x333). Nie masz tam wsadzonych
    innych modułów pamięci 667MHz ?
    --
    Pozdrawiam!
    Zet

  • 5. Data: 2009-09-26 19:38:45
    Od: "Zet" <n...@p...onet.pl>

    <ciach>

    RTFM :-P w specyfikacji jest napisane jak byk: 4 x DIMM, max. 4GB, DDR2
    667/533/400, więc jest te 667MHz.
    --
    Pozdrawiam!
    Zet

  • 6. Data: 2009-09-26 20:29:45
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

    > RTFM :-P w specyfikacji jest napisane jak byk: 4 x DIMM, max. 4GB, DDR2
    > 667/533/400, więc jest te 667MHz.

    Ja w instrukcji papierowej mam że obsługuje moduły 800 MHz ale tylko 2 są
    wymienione HYNIX a ja mam Kingston więc pewnie nie pójdzie to.
    Moduły po 1 wsadziałem nie mieszałem ich jak sprawdzałem.
    Czy pamiędzi 800 MHz podowuja wyrazne przyspieszenie systemu w stosunku do
    667 MHz ?

  • 7. Data: 2009-09-26 20:34:58
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "pawel" <s...@t...debile> wrote in message

> [...]
    > Moduły po 1 wsadziałem nie mieszałem ich jak sprawdzałem.
    > Czy pamiędzi 800 MHz podowuja wyrazne przyspieszenie systemu w stosunku do 667

    Niezauważalne...

  • 8. Data: 2009-10-10 11:43:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    pawel pisze:
> [...]
    > pokazuje mi PC25300 - czemu? moze plyta nie obsluguje ? w instrukcji jest

    A jaki masz procesor i na jakim FSB pracuje?

    > napisane od plyty ze obsluguje i wskazane sa tylko 2 rodzaje kosci HYNIX.

    MODUŁÓW, nie kości.

    > Program EVEREST pokazuje mi ze wykryl DDR2-800 SDRAM, wiec w co wierzyc w to
    > co pokazuje bios czy w EVEREST ?

    I dobrze pokazuje, bo wykrył moduły PC2-6400. Takie włożyłeś,
    prawda? To, z jakimi parametrami pracują *aktualnie*, to
    inna sprawa.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-10-10 16:51:32
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "pawel" <s...@t...debile> napisał w wiadomości

    > Ja w instrukcji papierowej mam że obsługuje moduły 800 MHz ale tylko 2 są
    > wymienione HYNIX a ja mam Kingston więc pewnie nie pójdzie to.

    To są różne rzeczy. Hynix robi tylko układy a Kingston tylko moduły. W
    modułach Kingstonach mogą być kości Hyniksa.