  • 1. Data: 2012-01-20 00:10:09
    Temat: Z cyklu - kto ma pierwszeństwo (K-ce)
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Wjazd na DTŚ przy Silesia City Center w kierunku Chorzowa:
    http://dykus.republika.pl/wjazd.jpg

    I bezpośrednio na mapie (można jeszcze przybliżyć):
    http://www.zumi.pl/,Katowice,,18.99824,50.2706068,2,
    1a,namapie.html

    Proszę napisać (i najlepiej krótko uzasadnić;), kto ma pierwszeństwo:
    1. W sytuacji jak na powyższym rysunku.
    2. Gdyby samochód żółty (1) też skręcał w prawo (bez zmiany pasa).

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 2. Data: 2012-01-20 01:40:06
    Temat: Re: Z cyklu - kto ma pierwszeństwo (K-ce)
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-19, Dykus <d...@s...wp.pl> wrote:
> [...]
    1a,namapie.html

    > Proszę napisać (i najlepiej krótko uzasadnić;), kto ma pierwszeństwo:

    Przecież to jest wprost ujęte w przepisach. Nie znasz? Naprawdę
    najlepiej dla Ciebie będzie jak je przeczytasz.

    > 2. Gdyby samochód żółty (1) też skręcał w prawo (bez zmiany pasa).

    J.w.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 3. Data: 2012-01-20 08:21:35
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 20 Sty, 00:10, Dykus <d...@s...wp.pl> wrote:

    > Proszę napisać (i najlepiej krótko uzasadnić;), kto ma pierwszeństwo:
    > 1. W sytuacji jak na powyższym rysunku.

    Zmieniając pas ruchu ustępujemy pierwszeństwa samochodom poruszającym
    się po pasie na który wjeżdżamy.
    Zatem w tej sytuacji kierowcy powinni się poprostu sprytnie i
    kulturalnie zamienić miejscami, bez zakładania, że którykolwiek z nich
    ma pierwszeństwo.

    Dodam, że (moim zdaniem) znak "ustąp pierwszeństwa" stoi w tym miejscu
    bez sensu.

    > 2. Gdyby samochód żółty (1) też skręcał w prawo (bez zmiany pasa).

    Żólty jedzie swoim pasem, niebieski zmienia pas, więc ustępuje. Tylko
    co z tym nieszczęsnym znakiem...

    Pozdrawiam
    MK

  • 4. Data: 2012-01-20 08:49:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Przecież to jest wprost ujęte w przepisach. Nie znasz? Naprawdę
    > najlepiej dla Ciebie będzie jak je przeczytasz.

    jak interpretować auto żółte w miejscu gdzie przecinają się tory
    jazdy? czy już włączył się do ruchu i jest z prawej strony, czy też
    dopiero chce się włączyć, a pas, którym jedzie, przynależy jeszcze do
    skrzyżowania...?

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2012-01-20 10:30:00
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-20, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > jazdy? czy już włączył się do ruchu i jest z prawej strony, czy też
    > dopiero chce się włączyć, a pas, którym jedzie, przynależy jeszcze do

    Tam nie ma pojazdu włączającego się do ruchu.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 6. Data: 2012-01-20 11:06:27
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-19 23:10:09 +0000, Dykus <d...@s...wp.pl> said:

    > Witam,
    >
    > Wjazd na DTŚ przy Silesia City Center w kierunku Chorzowa:
    > http://dykus.republika.pl/wjazd.jpg

    > Proszę napisać (i najlepiej krótko uzasadnić;)
    > , kto ma pierwszeństwo

    Jak to kto? Gdy spotkają się dwaj idioci z krótkimi penisami - to nikt.
    A normalnie?

    Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać....
    Ten na prawym pasie ma znak ustalający pierwszeństwo, a ponieważ musi
    zachować szczególną ostrożność, więc nie pójdzie na
    konfrontację siłową, zdejmie nogę z gazu i za skręcającym w prawo
    pojazdem zmieni pas (lub na nim zostanie - to drugi przypadek).

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2012-01-20 12:26:51
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-01-20 08:21, Marcin Kiciński pisze:

    > Zmieniając pas ruchu ustępujemy pierwszeństwa samochodom poruszającym
    > się po pasie na który wjeżdżamy.

    Moim zdaniem tam to nie do końca działa. Tam nie ma "klasycznej" zmiany
    pasa. Pojazd żółty wjeżdża na drogę z pierwszeństwem (DTŚ, którą jedzie
    niebieski) - stąd dla niego znak ustąp pierwszeństwa. Tylko akurat pas
    "włączania się" pokrywa się z pasem do skrętu w prawo (porządnie to
    musiałby być szósty pas). Jeżeli więc pas skrętu w prawo należy do drogi
    z pierwszeństwem, to żółty musi ustąpić. Warto zwrócić uwagę na wygląd
    linii przerywanej.

    Podobna sytuacja jest tutaj - zjazd z DTŚ na ul. Mieszka I (os. 1000-lecia):
    http://www.zumi.pl/,Katowice,,18.9753893,50.2722822,
    2,1b,namapie.html

    Tam gdzie jest biały samochód jest i pionowy i poziomy znak ustąp
    pierwszeństwa, więc nie pojawił się tam przypadkowo. :) Warto też
    zwrócić uwagę na wygląd linii przerywanej rozdzielającej pasy ruchu.
    Moim zdaniem, ten biały samochód wjeżdża na drogę z pierwszeństwem i
    musi ustąpić innym pojazdom na tej drodze - także tym, które akurat chcą
    zjechać na jego pas (i skręcić w prawo). Tak mnie uczono na kursie. Po
    prostu pas włączania się jest połączony z pasem do skrętu w prawo...

    I jeszcze jeden zjazd z DTŚ:
    http://www.zumi.pl/,Katowice,,18.9727322,50.2725996,
    2,1b,namapie.html

    Tu jest najbardziej ryzykownie, bo zdarza się, że ktoś z DTŚ zjeżdża od
    razu w prawo na stację benzynową, a nie wszyscy z prawej wiedzą, że
    muszą ustąpić (choć znak pionowy i poziomy mają).

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 8. Data: 2012-01-20 12:48:37
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Dykus wrote:

> [...]
    > od razu w prawo na stację benzynową, a nie wszyscy z prawej wiedzą,
    > że muszą ustąpić (choć znak pionowy i poziomy mają).

    Tutaj jest najlepsze oznakowanie, bo zachowal sie przynajmniej kawalek
    linii warunkowego zatrzymania.
    Wg. mnie w pozostalych 2 przypadkach tez wypadaloby taka domalowac.

    Tutaj jest linia warunkowego zatrzymania mimo, iz jadacy prosto i tak
    nie moga zjechac na pas do skretu w prawo.
    <http://mapy.zumi.pl/,powazkowska_warszawa,,20.95054
    79,52.2596412,2,1a,index.html>

    Tylko zastanawia mnie czy pod koniec linia sie juz wytarla, czy ktos
    wprowadzal wlasne przerobki w oznakowaniu...

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 9. Data: 2012-01-20 12:51:45
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 20 Sty, 12:26, Dykus <d...@s...wp.pl> wrote:

> [...]
    > zjechać na jego pas (i skręcić w prawo). Tak mnie uczono na kursie. Po
    > prostu pas włączania się jest połączony z pasem do skrętu w prawo...

    Czasem pas do włączanie się do ruchu jest oddzielony maleńką
    namalowaną wysepką od pasa do skrętu i w takich przypadkach nie ma
    wątpliwości.
    Jeżeli nie ma wyznaczonej granicy, to ile metrów od skrzyżowania
    jestem na drodze podporządkowanej a kiedy mam już pierwszeństwo?

    > Tu jest najbardziej ryzykownie, bo zdarza się, że ktoś z DTŚ zjeżdża od
    > razu w prawo na stację benzynową, a nie wszyscy z prawej wiedzą, że
    > muszą ustąpić (choć znak pionowy i poziomy mają).

    To samo. Przez ile metrów od znaku mam ustępować pierwszeństwa? Te
    znaki są bez sensu. Miały by sens, gdyby linie poziome inaczej
    wyznaczały pasy ruchu dla drogi z pierwszeństwem, a wjeżdżający z
    podporządkowanej musieli je "przeciąć" (znam skrzyżowania, gdzie tak
    jest).

    Pozdrawiam
    MK

  • 10. Data: 2012-01-20 13:17:14
    Temat: ptywata :-)
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 08:21, Marcin Kiciński pisze:
    > On 20 Sty, 00:10, Dykus<d...@s...wp.pl> wrote:
    >
    > Pozdrawiam
    > MK
    Marcin odezwij się do mnie tylko wywal USUN.TO.Z.ADRESU

    pozdrawiam

    Oskar Wilde