  • 51. Data: 2015-04-30 12:34:32
    Temat: Re: Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 11:53, J.F. pisze:

    > Ale my tu gadamy o telefonie z deklarowana
    > wodoodpornoscia/wodoszczelnoscia.

    Ale ja mam SONY XPERIA Z2 który ma być wodoodporny/wodoszczelny.

    15/ER/03/65150004405201.jpg

    > No, prawde mowiac nie wyglada i dziwnie male.
    > Jakas kropla kondensacyjna ?

    HGW, tel po zetknięciu z wodą miał zaparowaną szybkę obiektywu od środka
    ale działał bez problemu.

    > Tak czy inaczej - telefony na zalanie narazone, zalanie elektronice
    > niewatpliwie szkodzi, ale my tu o urzadzeniu wodoszczelnym. I co ma
    > wtedy smak wody do gadania ?

    Sól ma do gadania bo potęguje korozję.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 52. Data: 2015-04-30 12:39:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Chris wrote:

    > Podejrzewam że problemem morskiej wody jest sól która może wpływać na
    > otwarte miejsca jak mikrofon, głośniki, wejście słuchawkowe (jest
    > odkryte w Z2), i po prostu się zabezpieczają wyłączając to z gwarancji.

    albo jest IP58 albo nie jest.
    Jeśli gniazdo nie jest zabezpieczone to nie spełnia wymogów IP58 jako
    całe urządzenie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 53. Data: 2015-04-30 12:54:12
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 12:39, masti pisze:

    > albo jest IP58 albo nie jest.
    > Jeśli gniazdo nie jest zabezpieczone to nie spełnia wymogów IP58 jako
    > całe urządzenie

    IP58 według normy PN-EN 60529:2003:

    ochrona przed skutkami ciągłego zanurzenia w wodzie (obudowa ciągle
    zanurzona w wodzie, w warunkach uzgodnionych między producentem i
    użytkownikiem, lecz surowszych niż według cyfry 7)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 54. Data: 2015-04-30 22:07:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zanurzona w wodzie, w warunkach uzgodnionych między producentem i
    >użytkownikiem, lecz surowszych niż według cyfry 7)

    taaaa no to wracamy do problemu - czy w/w norma ma na mysli wode
    chemicznie czysta (destylowana znaczy sie), zwykla, czy slona/morska
    tez :-)

    J.

  • 55. Data: 2015-05-01 02:26:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 554089c0$0$27506$6...@n...neostrada.pl

    > O ile woda z mydlinami ma istotnie mniejsze napiecie powierzchniowe i moze wplywac
    w mniejsze szczeliny, to morskiej to raczej nie

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Osmoza

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2015-05-01 02:36:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1apuww43qtvbd$.1cuiwdjfdt5sl$....@4...net

> [...]
    > A nie, ze moze pracowac wypelnione woda, ale tylko destylowana i
    > dejonizowana, bo taka prad wystarczajaco slabo przewodzi.

    A ja uważam, że słona woda to niezupełnie woda. Idąc Twoim śladem
    można dojść do tego, że słodka woda (woda z cukrem) to nadal woda.
    Syp cukier do wody tak długo, aż będziesz miał gęstą papkę -- cukier
    albowiem rozpuszcza się inaczej niż sól; nie ma końca. ;)

    W jakimś miejscu rozumowania można mieć niemal czysty
    spirytus nazywany wodą -- toż zawiera w sobie nieco wody...
    Czy wówczas będziesz twierdził, że woda jest cieczą palną? ;)

    Człowiek to też woda? Toż zawiera w sobie tyle wody. ;)

    Niemal wszystko dookoła nas zawiera w sobie wodę. :)
    Nawet tablet zapewne też zawiera w sobie wodę. ;)
    (choćby pot z palców)

    -=-

    JF... Piłeś? -- nie pisz. Nie piłeś? -- nie ćpaj. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 57. Data: 2015-05-01 02:40:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" mhsmbf$4sp$...@n...news.atman.pl

    > Podejrzewam że problemem morskiej wody jest sól która może wpływać na otwarte
    miejsca jak mikrofon, głośniki, wejście słuchawkowe
    > (jest odkryte w Z2), i po prostu się zabezpieczają wyłączając to z gwarancji.

    Niektórzy producenci radzą -- po wyjęciu z brudnej wody (słonej
    bądź z mydlinami czy jakoś inaczej zanieczyszczonej) należy
    dobrze/staranie przepłukać w wodzie destylowanej, ;) po czym
    wysuszyć. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'