  • 81. Data: 2010-01-04 15:05:13
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Z całą pewnością. Ty widzę wolisz wierzyć w różne bzdury prezentowane
    > tu i tam :)

    ja pierdole. slepy zauwazy ze auto ma wylaczony abs na tym filmie, ale
    nie... banda kretynow bedzie wymyslac teorie o jakichs minimalnych
    cisnieniach i inne bzdury :D

  • 82. Data: 2010-01-04 15:22:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 02 Jan 2010 19:35:05 +0100, w <hho3l4$ds5$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
    <f...@p...com> napisał(-a):

    > To nie są pierdoły, a kwestie zasadnicze. Zadałem pytanie, jakim
    > cudem ABS świetnie działał na oponach zimowych, ale na tych
    > letnich już nie.

    Żaden cud -- zwykła elektronika. ABS w 90% składa się z programu, a reszta to
    hydraulika.

    Zablokujesz sobie wszystkie koła (a na letnich na śniegu/lodzie i tarczach na
    tyle jest to absolutnie wykonalne), to dla ABS z jaką prędkością będziesz się
    poruszał?
    Nawet nie musisz blokować -- wystarczy że te koła, które jeszcze się kręcą,
    będą się kręcić poniżej minimalnej prędkości działania ABS.

    Najprościej możesz to zrobić zaciągając ręczny i blokując przednie koła nożnym.
    ABS nie załączy ci się przy żadnej prędkości.

  • 83. Data: 2010-01-04 15:27:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 03 Jan 2010 01:46:43 +0100, w
    <b...@4...com>, J.F.
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No dobra - tylko ze to nie sa caloroczne.
    > A jesli mysli ze sa, to niech poda typ :-)

    Wtedy nie było letnich (tzn. były, ale nie w powszechnym użyciu), a te letnie
    co były -- to były uniwersalne/całoroczne :).

    Zresztą sam pisałeś, że na D164 jeździło się cały rok i nikt nie marudził ;p.

  • 84. Data: 2010-01-04 15:38:36
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Artur Maśląg"

    > Opony zimowe to bardzo miły wynalazek,
    > ale nie należy do tego podchodzić bezkrytycznie.

    Powinieneś się w końcu zdecydować - dobre te opony zimowe czy nie?
    Pomagają się poruszać w trudnych warunkach czy nie?

  • 85. Data: 2010-01-04 15:53:43
    Od: "[Cichy]" <c...@i...pl>

    Jezdze na zimowych, zeby nie bylo.

    Nie widzisz, ze ten film jest naciagany ??
    Zobacz na operowanie gazem na calorocznych a na zimowych.
    Jak chcesz, to sie umowimy gdzies jak jestes z okolic Wroclawia, to Ci
    pokaze, ze operujac gazem tak jak ten na calorocznych beda te same efekty :)

    Dla ulatwienia: Na calorocznych wciskal duzo mocniej gaz, zeby doprowadzic,
    do zerwania przyczepnosci :)

    Pozdrawiam.

  • 86. Data: 2010-01-04 16:23:08
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    mw pisze:
    > Przy takich przebiegach zalecany jest rower.

    Tiia, poradz to komus po 60-tce, i najlepiej przy takiej pogodzie jak
    dzisiaj :P

    Telewizje ogladsz tez na okragło? Bo jak nie to przeciez zawsze mozna
    wpasc do sasiada.

  • 87. Data: 2010-01-04 16:29:11
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > po 4 latach to Ci najwyżej guma w portfelu twardnieje...

    Dziecinko droga, pożyjesz nieco dłużej to może zmienisz zdanie. Mam 4
    autka stale jeżdzące (w tym 2 w wieku zabytkowym, jedno na dobrej drodze
    do takiego wieku i jedno wspolczesne) wiec z definicji malo kazdym z
    nich jeźdze i obserwuje wyraźna utratę sprezystości gumy w oponach po
    tych okolo 3-4 latach od zakupu oponek.

    Adampio

  • 88. Data: 2010-01-04 16:53:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    r...@k...pl w <news:r1u3k5l5fuskci3qhbjiueajsl6k2kc2k3@4ax.com>:

    > Najprościej możesz to zrobić zaciągając ręczny i blokując przednie koła nożnym.
    > ABS nie załączy ci się przy żadnej prędkości.

    A to już jest 3 Twoja wersja -- i wygląda na najbardziej prawdopodobną
    (oprócz wyjęcia bezpiecznika) w odniesieniu do omawianego filmiku ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 89. Data: 2010-01-04 17:25:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    r...@k...pl pisze:
> [...]

    (...)

    > Najprościej możesz to zrobić zaciągając ręczny i blokując przednie koła nożnym.
    > ABS nie załączy ci się przy żadnej prędkości.

    To już kolejna Twoja wersja - tym razem wygląda na prawdopodobną, tyle,
    że o zaciągnięciu ręcznego by wyłączyć/ogłupić ABS pisałem na samym
    początku.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 90. Data: 2010-01-04 17:30:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Jakub Witkowski pisze:
    (...)
    > Pozwól, że moimi słowami przedstawię tezę:

    A dziękuję - nie czuję takowej potrzeby, niemniej jestem zobowiązany :)

    (...)

    > PS Nie wiem czy tak jest, szczerze wątpię

    No daj spokój, przecież takie zachowanie jest wręcz oczywiste ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.