  • 21. Data: 2021-03-19 16:17:36
    Temat: Re: Yaris 3 Hybrid - walka o podgrzewanie foteli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s326ng$kt3$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 19-03-2021 o 13:45, JDX pisze:
    > On 2021-03-19 09:41, J.F. wrote:
    > [...]

    >Wystarczy elektryk.
    >Ma te same funkcje co webasto i to bez smrodzenia.

    Tylko potem trzeba pchac na koncowce trasy.
    Ale pchanie rozgrzewa, wiec nie jest zle :-)

    Jest jeszcze wersja, ze podlaczysz na parkingu do gniazdka,
    przychodzisz do cieplego.
    Ale to za 20 lat, bo obecnie nie ma gniazdek :-P

    J.

  • 22. Data: 2021-03-19 16:18:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2021-03-19 09:41, J.F. wrote:
    [...]
    >E tam, zawracanie dupy. Do takich zastosowań to webasto jest
    >potrzebne.
    >Doświadczenia zebrane z zimowych wypadów na rybki spod lodu,

    Spaliniak daje rade, ale z podgrzewanym fotelem daje rade bardziej
    :-)

    J.

  • 23. Data: 2021-03-19 16:48:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2021 o 16:17, J.F. pisze:

    > Tylko potem trzeba pchac na koncowce trasy.

    Jak ktoś jest debilem nieogarniającym ładowania.
    Ale taki ktoś również benzyny nie ogarnie nalać i też będzie pchał, bo
    mu webasto coś spali...

    > Ale pchanie rozgrzewa, wiec nie jest zle :-)
    >
    > Jest jeszcze wersja, ze podlaczysz na parkingu do gniazdka, przychodzisz
    > do cieplego.
    > Ale to za 20 lat, bo obecnie nie ma gniazdek :-P

    Miesiąc nie używałem, co się stało z tymi które wtedy były?
    Wszystkie skasowali? ;-)

  • 24. Data: 2021-03-21 08:34:57
    Od: Peter <p...@o...pl>

> [...]
    > foteli. Kupiłem więc odpowiednie przyciski i dziś podłączyłem je. Po
    > włączeniu silnika wszystko działa znakomicie: podświetlenie przecisków
    > działa, gdy je wciskam to zapalają się dodatkowe światełka.
    >
    > Niestety fotele się nie podgrzewają więc zgaduję, że nie mam w nich mat
    > grzewczych.
    >
    > Pytanie: czy ktoś z Was wie, gdzie miałbym podłączyć maty, które
    > ewentualnie dam zamontować u tapicera? Wygląda na to, że mam wszystko
    > oprócz tych mat.
    >
    > Dodam, że w skrzynce bezpiecznikowej znalazłem nawet bezpiecznik 15A

    nie lepiej kupić nakładki podgrzewane ? 40zł i jak się spierdoli to
    kupisz nowe

    jeżeli jest bezpiecznik 15A to moc oryginału = 12x15=180W czyli tyle ile
    z zapalniczki wyciągasz więc nie ma różnicy w mocy grzewczej

    jeżeli chcesz koniecznie to prosta sprawa z podłączeniem, na tym
    bezpieczniku pojawia się pewnie 12V po załączeniu przycisku i tam
    wpinasz mate

    no chyba że brakuje jeszcze jakiegoś przekaźnika

  • 25. Data: 2021-03-21 10:28:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 21.03.2021 o 08:34, Peter pisze:
    > jeżeli chcesz koniecznie to prosta sprawa z podłączeniem, na tym
    > bezpieczniku pojawia się pewnie 12V po załączeniu przycisku i tam
    > wpinasz mate
    >
    > no chyba że brakuje jeszcze jakiegoś przekaźnika

    Niestety elektryka w samochodzie nie jest dla mnie niczym prostym.
    Nie chcę teraz rozbierać połowy samochodu, żeby szukać kabli, które
    biegną gdzieś pod tapicerką.

    Idealnie byłoby po prostu dać to komuś zrobić, ale serwis Toyoty mówi,
    że nie, a moje okoliczne serwisy "nie mają elektryka na stanie".

    Jakiś dramat...

    --
    MN

  • 26. Data: 2021-03-21 11:59:10
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.03.2021 o 10:28, Marcin N pisze:

    > Niestety elektryka w samochodzie nie jest dla mnie niczym prostym.
    > Nie chcę teraz rozbierać połowy samochodu, żeby szukać kabli, które
    > biegną gdzieś pod tapicerką.

    Tu nie chodzi o grzebanie. Producenci wkładają kompletne wiązki
    niezależnie od instalowanych opcji. Ale przekaźnika już nie muszą
    wkładać. Miejsce na przekaźnik jest, wystarczy go włożyć.

    > Idealnie byłoby po prostu dać to komuś zrobić, ale serwis Toyoty mówi,
    > że nie, a moje okoliczne serwisy "nie mają elektryka na stanie".
    >
    > Jakiś dramat...

    Pomyśl, że jakbyś sam budował samochód to pewnie byłbyś jeszcze bardziej
    zagubiony :-)

  • 27. Data: 2021-03-21 16:06:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 21.03.2021 o 11:59, ii pisze:

    > Tu nie chodzi o grzebanie. Producenci wkładają kompletne wiązki
    > niezależnie od instalowanych opcji. Ale przekaźnika już nie muszą
    > wkładać. Miejsce na przekaźnik jest, wystarczy go włożyć.

    Wierzę, że robota jest prosta dla kogoś, kto nie robi tego pierwszy raz.
    Chętnie zapłacę komuś, kto się na tym zna. Tylko niech takiego znajdę...

    --
    MN

  • 28. Data: 2021-03-21 20:43:54
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.03.2021 o 16:06, Marcin N pisze:

    > Wierzę, że robota jest prosta dla kogoś, kto nie robi tego pierwszy raz.
    > Chętnie zapłacę komuś, kto się na tym zna. Tylko niech takiego znajdę...

    To powinien zrobić przeciętny elektryk samochodowy.

  • 29. Data: 2021-03-22 17:27:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak ktoś jest debilem nieogarniającym ładowania.
    >Ale taki ktoś również benzyny nie ogarnie nalać i też będzie pchał,
    >bo mu webasto coś spali...

    Jakos tak wiekszosc benzyne ogarnia i nie stoja z braku paliwa :-)

    Ale to nie to samo co przejechac 300 km autem o zasiegu 300 km :-)

    >Miesiąc nie używałem, co się stało z tymi które wtedy były?
    >Wszystkie skasowali? ;-)

    Gniazdka, na parkingu, w wiekszej ilosci ?
    W Polsce, pod wyciagiem narciarskim ?

    Ale w Zielencu jedna ladowarke wypatrzylem.

    J.

  • 30. Data: 2021-03-22 20:59:28
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-03-22 17:27, J.F. wrote:

    > Gniazdka, na parkingu, w wiekszej ilosci ?
    > W Polsce, pod wyciagiem narciarskim ?
    >
    > Ale w Zielencu jedna ladowarke wypatrzylem.

    Widzę, że nosisz się z zamiarem zakupu elektryka :-)