  • 11. Data: 2009-09-16 07:14:16
    Temat: Re: Yamaha XJ6 Diversion - odczucia
    Od: August <4...@g...com>

    On 15 Wrz, 17:37, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:

    > tajemniczy? zadałeś sobie trud wpisania prestige car w googlach ?
    >
    > *** Tak, proszsz.
    >
    > http://www.prestigecar.pl/cennik.php
    >
    > Na podstawie punktu 7 z zakładki "warunki" wnioskuję, że paliwo do
    > motocykla było gratis.

    NIE - nie przeczytałeś ze zrozumieniem, nawet jesli nie ma
    wymienionego motocykla, to gdzie pisze ze obejmuje paliwo ?
    Dostaniesz szczegółowe warunki to zobaczysz, za co jeszcze
    zapłacisz ;-)

    > Cennik też ładny,
    >podaje, że za wypożeyczenie motocykla na jeden dzień
    > zapłacę190zł,

    NIE - 190x1,22

    a za wynajęcie go na 29dni tylko 100zł.

    NIE - 29x100x1,22 - tak jest nomenklatura podawania cen na całym
    swiecie.

    > Oj, chyba prawnika to oni nie mają w tej firmie.

    Mają szczegółowe warunki

    > Chociaż w sumie polonista by im może wystarczył?

    Warunki są zmienne, ja placiłem o wiele więcej za 1 dzien, ale byl
    jeszcze cennik letni.

    --
    pozdrav,
    August

  • 12. Data: 2009-09-16 22:41:09
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "August" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]

    wymienionego motocykla, to gdzie pisze ze obejmuje paliwo ?
    Dostaniesz szczegółowe warunki to zobaczysz, za co jeszcze

    ***
    Przeczytałem ze zrozumieniem - ale z nastawieniem na czepianie się.
    I nie jest nigdzie na stronie www napisane, że opłata za motocykl nie
    obejmuje kosztów paliwa, a o samochodzie napisali: "Opłata za najem
    samochodu nie obejmuje kosztów paliwa."
    Wystarczyło napisać "pojazdu" tak jak napisali po angielsku. Po
    niemiecku nie poczytałem warunków, bo na germaniście też poskąpili.
    A żebym dostał szczegółowe warunki to musiałbym chcieć z tą firmą
    robić interesy. Po odwiedzinach ich strony nie chcę. Oczywiście jest
    też cała kupa innych powodów.

> [...]
    > zapłacę190zł,

    NIE - 29x100x1,22 - tak jest nomenklatura podawania cen na całym

    *** Nie wiem na jakim świecie, bo kilka razy przeglądałem podobne
    cenniki i były haczyki ukryte, ale raczej dotyczyły limitu kilometrów
    czy opłat dodatkowych za odebranie/oddanie motocykla czy samochodu. A
    granie w trąbę jak podawanie cen netto to w telekomach a i to w PL
    przeważnie, niestety.
    Zresztą po angielsku ani niemiecku ani słowa o podatku VAT nie ma.

    > Oj, chyba prawnika to oni nie mają w tej firmie.

    Mają szczegółowe warunki

    *** Schowane głęboko, tam gdzie mnie jako klienta.

    > Chociaż w sumie polonista by im może wystarczył?

    Warunki są zmienne, ja placiłem o wiele więcej za 1 dzien, ale byl
    jeszcze cennik letni.

    *** A to nie rozumiem. Że latem mieli polonistę i za niego zapłaciłeś
    więcej?
    Cała ta rozmowa lekko bez sensu, bo pytanie było proste, żebyś
    opowiedział jak to wyglądało w praktyce. Wypożyczalnie mootcykli są w
    PL rzadkością. Kilka lat temu SIXT próbował HD wypożyczać, ale gówno
    im z reformy wyszło.

    PS
    Przepraszam wszystkich za cytowanie. Nie wiem jak to ustawić. Chętnie
    wysłucham dobrej rady, czemu post Augusta nie jest "cytowalny".

    --
    Jasio
    vx etz

  • 13. Data: 2009-09-17 11:08:26
    Od: August <4...@g...com>

    On 17 Wrz, 00:41, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > I nie jest nigdzie na stronie www napisane, że opłata za motocykl nie
    > obejmuje kosztów paliwa, a o samochodzie napisali: "Opłata za najem

    nie obejmuje także lotu w kosmos

    > Po odwiedzinach ich strony nie chcę. Oczywiście jest
    > też cała kupa innych powodów.

    no i gitara, cale szczescie nie ma przymusu wypożyczania

> [...]
    > cenniki i były haczyki ukryte, ale raczej dotyczyły limitu kilometrów
    > czy opłat dodatkowych za odebranie/oddanie motocykla czy samochodu.

    to wierzchołek góry lodowej, obowiązkowe dodatkowe ubezpieczenia,
    nawet jesli na stronie są nieobowiązkowe, itp.
    wiem co mowie, wypozyczalem auta w Niemczech, Chile, Kanadzie. Sa
    rozne wypozyczalnie, czasem wszystko jest na stronie, czasem nie,
    czasem wypozyczalnia nie ma strony i taka moze byc najlepsza :-)

    > granie w trąbę jak podawanie cen netto to w telekomach a i to w PL
    > przeważnie, niestety.

    nie mam siły dyskutować, musiałbym elaboraty pisać

> [...]
    > jeszcze cennik letni.
    >
    > *** A to nie rozumiem. Że latem mieli polonistę i za niego zapłaciłeś

    Mowie tylko ze aktualna cena jest IMHO atrakcyjna. Nie znalazlem
    motocykla tej klasy (600 lub wiekszy) za te cene (bezwzględnie) na
    krotki termin w UE, Kanadzie, USA. Cena wstępnie czasami jest podobna,
    ale jednak wyższa z obowiązkowymi ubezpieczeniami. Tu oprocz
    uznaniowej myjni, masz cene netto z ubezpieczeniem, na 500km limitu
    (to tez pewnie mozna dyskutowac).

    > Cała ta rozmowa lekko bez sensu, bo pytanie było proste, żebyś
    > opowiedział jak to wyglądało w praktyce. Wypożyczalnie mootcykli są w
    > PL rzadkością.

    I ty mi to mówisz ?? JA robiłem prawko z myślą o doraźnym wypożyczaniu
    na wycieczki, a nie posiadaniu motocykla (bo jest to dla mnie problem
    z wielu powodów). Po zrobieniu prawka srogo się zawiodłem, bo
    znalazłem 4-6 wypożyczalni (wyłączając crossy) w całej Polsce, wiec i
    tak kupiłem, by nacieszyć sie jazdą przez kilka miesięcy. Dzwonilem
    też do salonow Yamahy, bo na stronie oglaszaja ze maja wypozyczalnie i
    nic z tego - nie ma możliwości.

    Trudno ocenic te wypozyczalnie, IMO wszystko bylo jak powinno, nie
    mialem szkody, a wtedy moze wychodza problemy.
    Umowa jest dluga ale przejrzysta - ktos ci przywali, nic nie placisz,
    ty komusz przywalisz, placisz do wysokosci szkod okreslonych wg
    serwisu yamahy - do max. w kaucji (typowy waiver). Na stronie całej
    umowy rzeczywiscie nie ma.

    EOT

    --
    pozdrav,
    August

  • 14. Data: 2009-09-17 21:49:29
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "August" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

[...]

    *** Właśnie wyczerpaliśmy temat dokładną i rzeczową odpowiedzią.
    Dziękuję Ci za to, Auguście. Serio.

    Z mojej strony również EOT

    --
    Jasio