  • 1. Data: 2009-10-27 15:05:06
    Temat: Yamaha TDR 125, problem z chłodzeniem
    Od: stabil <s...@w...pl>

    Witam,

    Od ponad roku mam problem ze swoją Yamahą TDR 125 - nie mogę sobie
    poradzić z przedmuchem do układu chłodzenia, co powoduje, że po 20-30
    km jazdy opróżnia się chłodnica i silnik dostaje temperatury.
    Uszczelka pod głowicą była wymieniana już ze 4 razy, cylinder i
    głowica planowane 2x (ostatnio robiłem to już sam na szkle i papierem
    1200). Żeby było śmieszniej ciśnienie na cylindrze jest w porządku -
    ponad 11 atmosfer.
    Straciłem już trochę koncept co robić dalej...Może spotkał się ktoś z
    takim przypadkiem ?
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc...

    pozdrawiam
    piotr

  • 2. Data: 2009-10-27 15:11:50
    Temat: Re: Yamaha TDR 125, problem z chłodzeniem
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    stabil pisze:
> [...]
    > poradzić z przedmuchem do układu chłodzenia, co powoduje, że po 20-30
    > km jazdy opróżnia się chłodnica i silnik dostaje temperatury.

    ale ta woda Ci nie wycieka tylko jak rozumiem idzie przez cylinder i
    wydech w powietrze ?

    Nie zebym sie znal ale czy nie ma takiej mozliwosci ze uszczelniacz
    walka napedzajacego pompe wody wpuszcza wode do srodka silnika ?

    KJ

  • 3. Data: 2009-10-28 07:22:39
    Od: stabil <s...@w...pl>

    On 27 Paź, 11:11, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

> [...]
    >
    > Nie zebym sie znal ale czy nie ma takiej mozliwosci ze uszczelniacz
    > walka napedzajacego pompe wody wpuszcza wode do srodka silnika ?

    Nie, ciśnienie z cylindra przedostaje się gdzieś do układu chłodzenia,
    i wywala płyn do zbiornika wyrównawczego. Wygląda na to, że dzieje się
    to pod uszczelką głowicy, ale już tyle razy to robiłem, że zaczynam
    podejrzewać że może jest jakaś inna przyczyna. Może ktoś się z czymś
    takim spotkał ?..

    piotr

  • 4. Data: 2009-10-28 09:31:15
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    stabil pisze:

> [...]
    > to pod uszczelką głowicy, ale już tyle razy to robiłem, że zaczynam
    > podejrzewać że może jest jakaś inna przyczyna. Może ktoś się z czymś

    A sprawdzałeś zaworek w korku chłodnicy? Nie wiem jak sprawa wygląda w
    twoim motocyklu ale przypuszczam ze masz ciśnieniowy układ chłodzenia
    więc sprawdź ten zaworek w korku może po prostu zbyt wcześnie się
    otwiera (albo jest otwarty) i w skutek obniżonego ciśnienia w układzie
    chłodziwo zaczyna się gotować w i wywala je do zbiorniczka. Spotkałem
    sie z podobnym przypadkiem w hondzie Shadow. Po nabraniu prawidłowej
    temperatury silnika nawet po odpaleniu na wolnych obrotach wywalało płyn
    do zbiorniczka wyrównawczego. Właściciel już miał przed oczyma wizję
    remontu silnika, a przyczyną była sparciała uszczelka w korku.
    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 5. Data: 2009-10-28 09:40:21
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    moonraker wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Właściciel już miał przed
    > oczyma wizję remontu silnika, a przyczyną była sparciała uszczelka w

    i to jest bardzo często pomijana diagnoza w różnych pojazdach - również w
    samochodach.
    Czasem ludzie nie zdają sobie sprawe, ze korek z zaworkiem byla naprawde
    ważnym eleentem ukladu chłodzenia.
    Czasem warto kupić korek za kilkanascie złotych ...

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

    Kupie R1100RT/K1200RS lub czegoś podobnego 10-12tys

  • 6. Data: 2009-10-28 13:17:47
    Od: stabil <s...@w...pl>

    On 28 Paź, 10:40, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    > Omega A R6 3,0 24V
    >
    > Kupie R1100RT/K1200RS lub czegoś podobnego 10-12tys

    To raczej nie to...płyn bulgocze od razu po odpaleniu motoru, a z
    chłodnicy wyraźnie wydobywa się dym...
    Ale dzięki za rady...mimo wszystko sprawdzę to

    piotr

  • 7. Data: 2009-10-30 08:39:36
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    stabil pisze:

    > To raczej nie to...płyn bulgocze od razu po odpaleniu motoru, a z
    > chłodnicy wyraźnie wydobywa się dym...
    > Ale dzięki za rady...mimo wszystko sprawdzę to
    >
    > piotr

    Może płyn bulgocze dlatego że pompa wymusza jego ruch w układzie? Ale
    skoro nie masz wątpliwości że to spaliny to jedyne co przychodzi do
    głowy to pęknięta tuleja cylindrowa lub głowica (skoro uszczelkę
    wykluczyłeś). I możliwe że pęknięcie ujawnia się dopiero po rozgrzaniu
    silnika.