  • Data: 2009-05-19 23:07:38
    Temat: Re: Yagi a tzw. siatka
    Od: "Cezar" <c...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Artur" <n...@g...com> wrote in message
    news:095415d7-f1f0-40be-943f-3e2e652f386e@n4g2000vba
    .googlegroups.com...
    Witam.
    >Mieszkam około 50km od łodzi. Ostatnio postanowiłem wymienić popularną
    >antenę siatkową na kupioną w dipolu "Dipol 44/21-69 Tri Digit" (symbol
    >w ich sklepie A2670). TVP1 oraz TVP2 odbierały na siatce bardzo
    >dobrze, natomiast pozostałe kanały z nadajników w Łodzi raczej
    >iepsko,ale dało się oglądać. Niestety okazało się, że po zamianie
    >jest gorzej, tzn. nie ma nic poza TVP1 i TVP2. W puszce anteny był na
    >początku tylko symetryzator, więc dokupiłem i zamontowałem wzmacniacz,
    >trochę się poprawiło, ale nadal jest trochę gorzej niż z siatki za
> [...]

    Widze ze jestes z Belchatowa... Po zmianach parenascie lat temu
    (uruchomienia nadajnika kolo Czestochowy) zdemontowano lokalny przekaznik
    tvp2 a 'nas' przydzielono do tego czestochowskiego nadajnika ktory ma 800KW
    dla TVP1 i 2. Jest z tym pewien problem bo z Czestochowy leci TVP2-Katowice.
    Probujesz odbierac TVP1 z Lodzi - a dokladnie z Zygier na kanale 7 za
    pomoca anteny UHF wiec Ci sie to za bardzo nie uda.
    Jesli chcesz uzywac anten kierunkowych to niestety musi to byc zespol anten,
    ukierunkowanych na Czestochowe ( a dokladnie "Wreczyca Wielka") oraz na
    Lodz. Polsat chyba jest nadawany z Piotrkowa Tryb.
    Zobacz tutaj:
    http://www.dipol.com.pl/dane_nadajnikow_tv_naziemnej
    _w_polsce_bib07.htm

    Dlaczego siatka w Belchatowie jest lepsza? Bo odbiera wszystko do okola...
    Niestety wraz jadacym za oknem "komarkiem" i pewnie sama siebie bo
    wzmacniacze maja tendencje do wzbudzania.

    Pozostaje Ci:
    - Pozostac na "siatce"
    - Zrobic dobra instalacje antenowa
    - Polubic "Dolsat" - jesli jest taka mozliwosc
    - Zainwestowac w jakis pakiet "mini" z satelity

    c.