  • Data: 2009-05-20 13:48:33
    Temat: Re: Yagi a tzw. siatka
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
    news:guv820$q7e$1@inews.gazeta.pl...
    > Tak więc panowie, albo anteny z Dipola mają jakies powtarzalne wady, albo
    > antena typu "grill" jest niesłusznie pogardzaną i niedocenianą,
    > rewelacyjną konstrukcją, nawet taka bazarowa, produkowana przez szewca, co
    > się przekwalifikował.

    To nie anteny z Dipola mają wady tylko wady mają nasze
    systemy edukacji skoro ktoś mający się za elektronika nie
    wie czym rózni się antena silnie kierunkowa od anteny
    silnie niekierunkowej, albo czym rózni się VHF od UHF ;-)

    Anteny siatkowe odnoszą sukces bo nie wymagają myślenia
    przy instalacji. Przy instalacji kierunkowego yagi trzeba już
    wiedzieć co się robi, niestety. Trzeba wiedzieć który nadajnik
    się namierza aby odebrać jaką stację i na którym jest kanale.

    A co do edukacji, to ja chętnie bym sobie uaktualnił wiedzę
    w dziedzinie nowych systemów TV cyfrowej - czy wyszła
    ostatnio jakaś fajna książka na ten temat pokroju klasyki
    typu Lewinśki/Kniołek "Odbiorniki TV" albo "Telewizja dla
    Praktyków" Masewicza? Coś, co opisałoby w prostych
    żołnierskich słowach systemy kodowania/dekodowania
    sygnału, systemy kompresji, różnice między systemami
    w USA i Europie itp. Coś nowego, gdzie nie będzie już
    omawianego PAL/SECAM/NTSC tylko nowe rzeczy :-)