  • 31. Data: 2012-01-20 11:38:13
    Temat: Re: [YT] Ten to miał wielkiego fuksa!!
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > A tam całkowite, ciężarówkę ominął ;-)

    Pewnie żona krzyczała "Uważaj Zdzisiu!!" ;)

    --
    Paweł

  • 32. Data: 2012-01-20 11:51:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Friday, January 20, 2012, 11:37:36 AM, you wrote:

    > Nie znasz się, powinni przerobić wszystkie uliczki z prawej na chodnik,
    > po to żeby kierowca nie zwracający uwagi na drogę i tak władował się pod
    > tira.

    Fakt pozostaje faktem, że znak D-1 "droga z pierwszeństwem" nie
    musi być powtarzany. Ale może.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2012-01-20 11:53:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-20 11:38, DoQ pisze:

    > Pewnie żona krzyczała "Uważaj Zdzisiu!!" ;)

    Może i tak :)
    Osobiście tak kiedyś mi żonka krzyknęła i nie wiem, co było
    pierwsze - jej krzyk, czy moje wduszenie do oporu hamulca.
    Prawie wjechałbym w zadek temu przede mną. Jechaliśmy, widziałem
    że jedzie przede mną (konkretnie to zjazd z Puławskiej na Okulickiego
    ->Magdalenka (DC/Piaseczno)), obserwowałem przez lewe ramię ruch z
    głównej (i pewnie kątem oka tego przede mną) i ten w ostatniej chwili
    zahamował (choć i on i ja byśmy w spokoju ducha pojechali). Później
    by się okazało, że on strachliwy, a ja nieostrożny ;) Choć z drugiej
    strony to pewnie jednak ja już gwałtownie hamowałem - jadąc ostatnio
    w nocy (tuż przed świętami) we mgle nasłuchałem się syczenia
    i deptania po podłodze przez połówkę :)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 34. Data: 2012-01-20 12:26:39
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 20.01.2012 DoQ <p...@g...com> napisał/a:
    > Ale co jest mylące? Na jezdni masz napisane STOP, nad tobą miga STOP,
    > obok znaki pionowe STOP - co tu jest niejasnego? SMSa jeszcze powinien
    > dostać? Fosę tam powinni zrobić?

    Z zupełnie niepotwierdzonych źródeł, niewyraźnie usłyszałem, że
    tłumaczenie kierowcy brzmiało mniej więcej tak:

    Bo panie władzo, ja żem się przecież zatrzymał, prawie, popatrzył był i
    w lewo i prawo. I nic nie było widać, hen aż do górki w prawo jest ponad
    300m a do zakrętu w lewo 500. Noto żem wjechał, jak nic nie było widać,
    słychać i nic nie jechało. Aż tu nagle, jak nie wypadnie ten w TiRze,
    szaleniec jeden, no jak on pędził, a z drugiej ten z przyczepą to przecież
    leciał, nie jechał. No ledwo żem z życiem uszedł, panie władzo i za co
    ten mandat. Ja jak najbardziej zgodnie z ograniczeniem na znaku jechałem.

    A na poważnie, to oby więcej takich ślepych/nieprzytomnych łapali.
    Inna sprawa że w mieście naprawdę nie potrzeba przed każdym wjazdem
    stawiać D1. Zupełnie wystarczy A7/B20, dla wjazdu i stosownie P12/13/14.
    Taka sraczka ze znaków jest zupełnie zbędna.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 35. Data: 2012-01-20 12:40:54
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-01-19 23:50, DoQ pisze:

    > A jakie tam powinny być znaki?

    Raczej jakich nie powinno być.
    Po pierwsze ja bym wywalił te dwa "droga z pierwszeństwem", bo widoczne
    są bezpośrednio na tle skrzyżowania, gdzie de facto nie obowiązują i
    zmylają - poziome + "ustąp" na wylotach z uliczek IMO wystarczą.
    Po drugie albo bym wywalił, albo przestawił ten zakaz dla koni -
    zasłania drogowskaz.
    Po trzecie zamiast tego drugiego drogowskazu na tej gigantycznej tablicy
    dałbym mniejsze drogowskazy na samym skrzyżowaniu, takie w formie strzałek.
    Wtedy ten STOP byłby "na pierwszym planie" i ktoś, kto wypatruje danych
    na drogowskazie ma mniejsze szanse go przeoczyć.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 36. Data: 2012-01-20 12:46:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    ^

    > W niczym sobie nie zaprzeczam. Choćby znaków tam było 300, to są wśród
    > nich znaki najważniejsze w kodeksie i nie da się ich w normalny sposób
    > przeoczyć czy zignorować, a tak się stało.

    W końcu zauważenie jednego znaku z dwóch, a z trzystu to dokładnie to
    samo. Nie twórz nowej biologii...

    > Starasz się dorobić jakąś
    > ideologię do tego zdarzenia, by uzasadnić je złym oznakowaniem,
    > tymczasem kierowca irracjonalnie wszystko "zlał" - jego tłumaczenie
    > jest dość przekonywujące.

    Nie tłumaczę kierowcy, to chyba oczywista oczywistość, że pojechał źle.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 37. Data: 2012-01-20 12:51:54
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-20, T. <k...@i...pl> wrote:

    > Przecież tuż przed skrzyżowaniem jest uliczka z prawej - oznakowanie jest
    > prawidłowe.

    No jest. Co nie zmienia faktu, że oznakowanie jest mało czytelne,
    ewidentnym tego dowodem jest filmik. Pamiętaj, że znaki powinny być
    stawiane w celu zapewnienia bezpieczeństwa (i ułatwienia życia), a nie w
    celu "zadawania zagadek" kierowcom.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 38. Data: 2012-01-20 13:09:08
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-20 11:40:54 +0000, LEPEK <n...@n...net> said:

    > Raczej jakich nie powinno być.
    > Po pierwsze ja bym wywalił te dwa "droga z pierwszeństwem",

    Czyli stworzyłbyś dwa nowe zagrożenia i zablokował drogę główną.

    > bo widoczne są bezpośrednio na tle skrzyżowania, gdzie de facto nie
    > obowiązują i zmylają - poziome + "ustąp" na wylotach z uliczek IMO
    > wystarczą.

    Jasne. A jak chcesz przekazać informację pojazdom na drodze głównej, że
    mają tam pierwszeństwo i nie muszą ustępować tym z prawej?

    --
    Bydlę

  • 39. Data: 2012-01-20 13:23:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup
    >Jasne. A jak chcesz przekazać informację pojazdom na drodze głównej,
    >że mają tam pierwszeństwo i nie muszą ustępować tym z prawej?

    Po drugie - mozna im skasowac to pierwszenstwo jesli prowadzi do
    niebezpiecznych sytuacji kawalek dalej.
    Po pierwsze - jako jeden niewielu znakow, "droga glowna" obowiazuje do
    odwolania, nie trzeba co chwile stawiac.

    J.

  • 40. Data: 2012-01-20 13:24:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > On 2012-01-20, Artur Maśląg<f...@p...com> wrote:
    (...)

    > W końcu zauważenie jednego znaku z dwóch, a z trzystu to dokładnie to
    > samo. Nie twórz nowej biologii...

    Nie wiem czy zaważyłeś, że niektóre znaki jednak celowo są w ten
    sposób wymyślone, by nie było wątpliwości o czym one mówią
    - wszędzie i zawsze. Nie jest to przypadkowe.

    > Nie tłumaczę kierowcy, to chyba oczywista oczywistość, że pojechał źle.

    Nie chodzi o to, że źle, tylko dlaczego źle. Nawet przy bardzo
    "dobrych" chęciach ciężko jest wskazać oznakowanie za przyczynę
    tego zdarzenia (choć nie twierdzę, że to wzór czytelności).

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.