  • 1. Data: 2011-03-08 13:53:24
    Temat: YAMI4 1.3.0
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Z przyjemnością informuję, że wersja 1.3.0 projektu YAMI4 jest już
    dostępna:

    http://www.inspirel.com/yami4/

    Jest to kamień milowy projektu z następujących powodów:

    Do zbioru bibliotek dostępnych w YAMI4 dołączyła kompletna
    implementacja dla .NET (C#) z interfejsem podobnym funkcjonalnie do
    wersji dla Javy. Autorem tej części biblioteki jest Paweł Kierski.

    Trzy centralne serwisy zostały włączone do paczki jako opcjonalne
    moduły do wykorzystania w większych systemach rozproszonych:

    1. Name Server, który ułatwia konfigurację i zarządzanie systemami z
    dużą liczbą komponentów.

    2. Message Broker, który wspiera scenariusze typu publish-subscribe z
    bardzo elastycznym silnikiem reguł dopasowywania adresatów

    3. Cache, który pozwala na łatwe dzielenie danych pomiędzy
    komponentami w systemie rozproszonym.

    Oprócz źródeł, binarne wersje tych serwisów, gotowe do
    natychmiastowego użycia, są dostępne dla systemów Linux i Windows.

    Drobniejsze dodatkowe zmiany obejmują modyfikacje w plikach Makefile
    dla systemu FreeBSD oraz poprawkę dla Javy dla komunikacji UDP.

    --
    Maciej Sobczak
    http://www.inspirel.com/

  • 2. Data: 2011-03-09 15:26:18
    Temat: Re: YAMI4 1.3.0
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 03/08/2011 02:53 PM, Maciej Sobczak wrote:
    > Z przyjemnością informuję, że wersja 1.3.0 projektu YAMI4 jest już
    > dostępna:
    >
    > http://www.inspirel.com/yami4/
    >
    > Jest to kamień milowy projektu z następujących powodów:

    Jak na coś, co OIDP miało być "prostym rozwiązaniem gdy CORBA jest zbyt
    duża", to niezła ewolucja...

    JD

  • 3. Data: 2011-03-09 17:07:25
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-03-09 16:26, Jędrzej Dudkiewicz pisze:

    > Jak na coś, co OIDP miało być "prostym rozwiązaniem gdy CORBA jest zbyt
    > duża", to niezła ewolucja...

    To nadal jest proste, szczególnie w użyciu. Zobacz przykłady 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 4. Data: 2011-03-09 17:56:42
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 03/09/2011 06:07 PM, Paweł Kierski wrote:

    > To nadal jest proste, szczególnie w użyciu. Zobacz przykłady 8-)

    Bardziej chodziło mi o fragment:

    Trzy centralne serwisy zostały włączone do paczki jako opcjonalne
    moduły do wykorzystania w większych systemach rozproszonych:

    Ja wiem, że _opcjonalne_, ale jednak.

    JD

  • 5. Data: 2011-03-09 22:17:30
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 9 Mar, 18:56, Jędrzej Dudkiewicz <jedrzej.dudkiew...@nospam-
    gmail.com> wrote:

    > Bardziej chodzi o mi o fragment:
    >
    > Trzy centralne serwisy zosta y w czone do paczki jako opcjonalne
    > modu y do wykorzystania w wi kszych systemach rozproszonych:
    >
    > Ja wiem, e _opcjonalne_, ale jednak.

    No przecież nie moja wina, że YAMI4 używane jest nie tylko do Hello
    Worldów. ;-)

    A na poważnie - mówimy tu o dwóch różnych rzeczach.

    YAMI4 jest (wciąż) małe i proste w tym sensie, że nie obciąża
    pojedynczego programu, który z tej biblioteki korzysta. Core to jakieś
    200kB, pełny interfejs to bodajże 400kB. To jest rząd (albo dwa)
    wielkości mniej, niż jakakolwiek implementacja Corby i sprawdzi się
    tam, gdzie projektantowi zależy na rozwiązaniu lekkim i mało
    intruzywnym. Tutaj początkowe idee projektu zostały jak najbardziej
    zachowane.

    Natomiast drugi aspekt polega na tym, że takich małych i lekkich
    programików można mieć w sieci tysiące. To, jak by nie było, jest duży
    system, nawet jeśli składa się z lekkich składowych. A w takim dużym
    systemie można chcieć mieć name server, broker, cache, itd.

    Inaczej: W skali mikro użycie YAMI4 jest bardzo proste a sama
    biblioteka jest lekka. W skali makro YAMI4 oferuje dodatkowe i
    opcjonalne rozwiązania, jako osobne serwisy.

    W ten sposób YAMI4 jest odpowiednim rozwiązaniem do szerokiej skali
    oczekiwań.

    --
    Maciej Sobczak
    http://www.inspirel.com/