  • 1. Data: 2014-12-29 04:17:54
    Temat: XP na nowej płycie
    Od: Karol Ryfer <k...@k...pl>

    Witam

    Chcę kupić płytę Gigabyte GA-H61M-S2PV pod Windows XP SP3 32-bit.
    Czy nie będzie problemu z prawidłowym działaniem wbudowanej grafiki pod XP?
    Czy sterownik grafiki od Intela nie wymaga nowszego Windowsa?
    Czy nie będzie analogicznego problemu ze sterownikami do sieci, audio i
    SATA?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-12-29 09:57:02
    Temat: Re: XP na nowej płycie
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Karol Ryfer" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy sterownik grafiki od Intela nie wymaga nowszego Windowsa?
    > Czy nie będzie analogicznego problemu ze sterownikami do sieci, audio i

    Tak trudno zajrzeć na stronę producenta (http://www.gigabyte.pl)?
    W górnym prawym okienku szukaja wpisujesz GA-H61M-S2PV
    i wyświetla się lista modeli z numerami poprawek.
    Jeśli chcesz kupić, to może to być wersja najnowsza 2.2, a wtedy
    wybierasz "Do pobrania", a następnie "Sterowniki".
    Masz tam zakładkę "Windows XP 32bit" i już wiesz.
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl

  • 3. Data: 2014-12-29 12:32:01
    Od: Karol Ryfer <k...@k...pl>

    Wyobraź sobie, że zaglądałem już tam i nie tylko tam i nadal mam
    wątpliwości.

  • 4. Data: 2014-12-29 15:09:44
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

    > Wyobraź sobie, że zaglądałem już tam i nie tylko tam i nadal mam
    > wątpliwości.

    W firmie mam komputery z Windows XP na płytach GB:
    H61MA-D3V, H61M-D2-B3, H61M-DS2 DVI
    i wszystkie mają się dobrze.
    Czego ci jeszcze brakuje do rozwiania wątpliwości, skoro wiesz,
    że są stery do XPka, których on sam nie doinstaluje?
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl

  • 5. Data: 2014-12-29 15:14:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-12-29 o 12:32, Karol Ryfer pisze:
    > Wyobraź sobie, że zaglądałem już tam i nie tylko tam i nadal mam
    > wątpliwości.

    No to pomimo wsparcia sterownikami dla tej płyty przez producenta
    (ogólnie przez różnych czipset H61 ma wsparcie WinXP) masz dalej
    wątpliwości, to cóż możemy Ci jeszcze poradzić? Na pewno nie kupię jej
    aby zainstalować XP i pokazać zdjęcia, bo to i tak wątpliwości nie rozwieje.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2014-12-29 17:47:39
    Od: Karol Ryfer <k...@k...pl>

    Ale jest to inaczej opisane:

    Przy XP jest:
    - Intel VGA Driver 6.14.10.5398

    Przy 7/8 jest:
    - Intel VGA Driver (for Ivy Bridge CPU) 15.33.8.3345
    - Intel VGA Driver (for Sandy Bridge CPU) 15.28.20.3347

    Mnie chodzi o grafikę zintegrowaną w procesorze.
    Może Intel VGA Driver 6.14.10.5398 (dla XP) dotyczy tylko kart
    graficznych na PCI Express
    a Intel VGA Driver (for Ivy Bridge CPU / Sandy Bridge CPU) - grafiki w
    procesorze?

  • 7. Data: 2014-12-29 18:02:38
    Od: Karol Ryfer <k...@k...pl>

    > W firmie mam komputery z Windows XP na płytach GB:
    > H61MA-D3V, H61M-D2-B3, H61M-DS2 DVI
    > i wszystkie mają się dobrze.

    A monitory są podłączone pod płytę czy pod kartę graficzną?

    > Czego ci jeszcze brakuje do rozwiania wątpliwości, skoro wiesz,
    > że są stery do XPka, których on sam nie doinstaluje?

    Ale czy są to stery do grafiki zintegrowanej w procesorze czy do karty
    graf. na PCI Express?

    Dlaczego - dla Windows 7/8 napisali:
    Intel VGA Driver (for Ivy Bridge CPU) 15....
    a dla XP:
    Intel VGA Driver 6.14.10.5398

    Czyli bez "for Ivy/Sandy Bridge CPU" dla XP.

    Zobacz też tutaj:
    https://www.elvikom.pl/ga-h61m-s2pv-problem-z-zainst
    alowaniem-grafiki-intela-t26553.html
    Ivy Bridge CPU does not support Windows Vista operating system. Please
    either replace it with Sandy Bridge CPU or use Windows 7 / 8 instead.

  • 9. Data: 2014-12-29 18:32:17
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-12-29 o 18:02, Karol Ryfer pisze:

> [...]
    >
    > Ivy Bridge CPU does not support Windows Vista operating system. Please
    > either replace it with Sandy Bridge CPU or use Windows 7 / 8 instead.

    Nie prościej wysłać mejla z zapytaniem do producenta?

  • 10. Data: 2014-12-29 20:03:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-12-29 o 18:07, Karol Ryfer pisze:
> [...]
    >
    > Ivy Bridge CPU does not support Windows Vista operating system. Please
    > either replace it with Sandy Bridge CPU or use Windows 7 / 8 instead.

    Nie pisałeś jaki procesor, a zresztą:

    https://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?l
    ang=eng&ProdId=3712
    https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?Dw
    nldID=22643

    *************************XP*************************
    ***
    *
    *
    * Production Version Releases
    *
    *
    * Microsoft Windows* XP
    * Microsoft Windows* Embedded Standard 2009(1)
    * Microsoft Windows* Embedded POSReady 2009(1)
    * (1)These operating systems supported for embedded designs and usage
    models only.
    *
    * Package: 192100
    *
    * Graphics: 6.14.11.5437
    * Display Audio Driver: 5.14.0.3090
    *
    *
    * February 19, 2013
    *
    * NOTE: This document refers to systems containing the
    * following Intel processors:
    *
    *
    * 3rd generation Intel(R) Core(TM) Processor Family
    * 2nd generation Intel(R) Core(TM) i3 processor
    * 2nd generation Intel(R) Core(TM) i5 processor
    * 2nd generation Intel(R) Core(TM) i5 vPro(TM) processor
    * 2nd generation Intel(R) Core(TM) i7 processor
    * 2nd generation Intel(R) Core(TM) i7 vPro(TM) processor

    Natomiast plik igxp32.inf zawiera wpisy:
    ;
    ; Localizable Strings
    ;

    DiskId = "Intel(R) Graphics Media Accelerator Driver"
    Intel = "Intel Corporation"
    iSNBGM1 = "Intel(R) HD Graphics"
    iSNBGD1 = "Intel(R) HD Graphics"
    iSNBGM2 = "Intel(R) HD Graphics 3000"
    iSNBGD2 = "Intel(R) HD Graphics 3000"
    iSNBGM2P = "Intel(R) HD Graphics 3000"
    iSNBGD2P = "Intel(R) HD Graphics 3000"
    iSNBGD3 = "Intel(R) HD Graphics P3000"
    iIVBGD0 = "Intel(R) HD Graphics 4000"
    iIVBGM0 = "Intel(R) HD Graphics 4000"
    iIVBGD0SRV = "Intel(R) HD Graphics P4000"
    iIVBGD0GT1 = "Intel(R) HD Graphics"
    iIVBGM0GT1 = "Intel(R) HD Graphics"
    iIVBGD0SRVGT1 = "Intel(R) HD Graphics"

    Ja się nie znam, ale 3 generacja to nie Ivy Bridge?

    --
    Irokez