  • 1. Data: 2011-01-03 18:42:25
    Temat: XML i SignatureValue
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@u...to.op.pl>

    Witam,

    czy zna ktoś jakaś fajną klasę do PHP aby wyliczyć sygnaturę podpisu
    elektronicznego dla pliku XML - bo nie mogę znalezc nic na podstawie
    których danych wyliczyć tą sygnaturę

    o ile digestValue wylicza się o zawartość pliku - o tyle nie wiem na
    podstawie czego wyliczyć signatureValue - w PHP mam openssl_sign i
    niby ta funkcja powinna wystarczyć ale jakie co podać jej za parametr
    data aby otrzymać prawidłową sygnaturkę?

    Rf

  • 2. Data: 2011-01-03 20:32:46
    Temat: Re: XML i SignatureValue
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    W dniu 2011-01-03 19:42, Rafal(sxat) pisze:

> [...]
    > niby ta funkcja powinna wystarczyć ale jakie co podać jej za parametr
    > data aby otrzymać prawidłową sygnaturkę?

    a zakodowales w base64? ds:SignatureValue ma byc w base64.

    Dokumentacje dla XAdES znajdziesz tutaj:
    uri.etsi.org/01903/v1.2.2/ts_101903v010202p.pdf

    Marcin Kral

  • 3. Data: 2011-01-03 22:34:39
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usun.to>

> [...]
    > Pozdrawiam
    > Marcin Kral

    > a zakodowales w base64? ds:SignatureValue ma byc w base64.
    mam tak:

    <dane>jakis test</dane>

    na tym pliku wykonuje sha1 - i po zakodowaniu w base64 wychodzi taki sam jak w
    programie dostarczonym do karty z podpisem...
    i wtedy mam DigestValue - który jest poprawny, teraz to powinienem podpisać kluczem

    ale za piernika nie znalazlem jednoznaczenie co mam podać jako dane wejsciowe do
    funkcji openssl_sign aby wygenerować prawidłową sygnaturę i czy wogole openssl_sign
    się do tego nadaje - bo wszystkie próby generują inna sygnaturę nie rozpoznawaną
    przez programu do podpisu

    Rafal

  • 4. Data: 2011-01-03 22:56:36
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    W dniu 2011-01-03 23:34, Rafal(sxat) pisze:

> [...]
    się do tego nadaje - bo wszystkie próby generują inna sygnaturę nie rozpoznawaną

    Plik XAdES sklada sie z kilku sekcji, te sekcje tez zawieraja swoje
    "podpisy". AFAIK za dane wejsciowe podajesz to co masz w
    <ds:SignedInfo>, wyjscie kodujesz w base64.

    Sugeruje zerknac w tego PDF-a, ktorego linkowalem wczesniej.
    Marcin Kral

  • 5. Data: 2011-01-04 01:39:44
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@u...to.op.pl>

    > <ds:SignedInfo>, wyjscie kodujesz w base64.
    >
    > Sugeruje zerknac w tego PDF-a, ktorego linkowalem wczesniej.

    ciągle podawałem na upartego zły ciąg do podpisu... az mnie
    natchneło... ;)
    już działa dziękuje...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2011-01-04 01:50:26
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@u...to.op.pl>

    > <ds:SignedInfo>, wyjscie kodujesz w base64.

    mam plik:

    <dane>jakis test</dane>

    na tym wykonuje skrót i generuje signedInfo:

    wartość skrótu pokrywa mi się z programem do podpisu elektronicznego
    następnie generuję sobie to poniższe:

    <SignedInfo>
    <CanonicalizationMethod
    Algorithm="http://www.w3.org/TR/2001/REC-xml-c14n-20
    010315" />
    <SignatureMethod
    Algorithm="http://www.w3.org/2000/09/xmldsig#rsa-sha
    1" />
    <Reference URI="">
    <Transforms>
    <Transform
    Algorithm="http://www.w3.org/2000/09/xmldsig#envelop
    ed-signature" />
    </Transforms>
    <DigestMethod Algorithm="http://www.w3.org/2000/09/xmldsig#sha1" />
    <DigestValue>lzJ7DxBcfCBSVm9rXEUdWh8tNp8=</DigestVal
    ue>
    </Reference>
    </SignedInfo>

    i przesyłam ten plik do podpisu przez openssl_sign a w odpowiedzi
    dostaje sygnaturę która koduję base64
    lecz nie przechodzi validacji w zewnetrznym programie od podpisu
    elektronicznego

    i nie wiem gdzie szukać błędów - usunołem wszystkie białe znaki ale
    dalej ten sam problem
    i teraz nie wiem czy openssl_sign się do tego nadaje, ewentualnie co
    robię zle

    Rf

  • 7. Data: 2011-01-04 01:51:45
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@u...to.op.pl>

    > ciągle podawałem na upartego zły ciąg do podpisu... az mnie
    > natchneło... ;)
    > już działa dziękuje...

    kurde - nie działa - zbyt wcześnie się ucieszyłem...

  • 8. Data: 2011-01-04 09:34:30
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    W dniu 2011-01-04 02:50, Rafal(sxat) pisze:

    > i przesyłam ten plik do podpisu przez openssl_sign a w odpowiedzi
    > dostaje sygnaturę która koduję base64
    > lecz nie przechodzi validacji w zewnetrznym programie od podpisu
    > elektronicznego

    Jaki blad walidacji konkretnie dostajesz? Jesli mozesz wystaw gdzies
    kompletny plik podpisu.

    > i nie wiem gdzie szukać błędów - usunołem wszystkie białe znaki ale
    > dalej ten sam problem
    > i teraz nie wiem czy openssl_sign się do tego nadaje, ewentualnie co
    > robię zle

    Primo pisalem to dosc dawno i nie w PHP ale wyglada, ze ktos mial
    podobny problem:
    http://stackoverflow.com/questions/2699338/phps-open
    ssl-sign-generates-different-signature-than-sscrypto
    s-sign

    Generalnie openssl_sing powinien zwrocic Ci to samo co openssl -dgst ...

    Marcin Kral

  • 9. Data: 2011-01-04 09:50:00
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    W dniu 2011-01-04 10:34, Marcin Kral pisze:

> [...]
    s-sign

    > Generalnie openssl_sing powinien zwrocic Ci to samo co openssl -dgst ...

    Za wczesnie wyslalem:
    openssl dgst -sha-1 -sign private_key SignedInfoXML

    pownno zwrocic to samo co openssl_sign w PHP, i to powinno znalezc sie w
    ds:SignatureValue (po zakodowaniu w base64)

    Wystaw gdzies ten plik podpisu, jak bede mial chwile to zerkne.
    Marcin Kral

  • 10. Data: 2011-01-04 11:37:54
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@u...to.op.pl>

    > Wystaw gdzies ten plik podpisu, jak bede mial chwile to zerkne.

    http://sendfile.pl/39779/signtest.zip

    ciągle dostaje inne sygnatury... plik signedinfo.xml to ten plik
    ktory podpisuje
    plik a_signed_wzorzec.xml to plik który został podpisany przez
    zewnetrzny program XML Signer

    Rafal