    Date: Tue, 26 Apr 2022 12:53:10 +0200
    Subject: Re: Wzmacniacz różnicowy (nie instrumentalny) działa dziwnie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Kontynuując jakby temat o dziwnie zachowującej się przetwornicy SEPIC...
    valid>).

    > Powstał taki oto wytwór (pod linkiem jest schemat).
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1E9DZRZOagPOdcnztcdT
    o7RvcGVAXH3N0/view?usp=sharing

> [...]
    >
    > 2. Przy TP2 zmniejszonym do 2370 mV, TP3 osiąga już 480 mV i zaczyna
    > rosnąć dopiero, gdy TP1 dojdzie do ok. 2850 mV, co znów się zgadza -- TP3
    > nie jest w stanie osiągnąć mniej niż 480 mV, ale powyżej tej różnicy
    > wzmacniacz pracuje OK.
    >
    > Feedback do przetwornicy udało mi się uratować zmniejszając napięcie
    > odniesienia (TP2), ale psuje mi to blok sterujący miliamperomierzem na
    > IC3D. On potrzebuje 0 V przy zerowym poborze prądu, żeby na wyjściu też
    > dał 0 V (i w rezultacie 0 mA).
    >
    > Gdzie mam błąd w myśleniu? Czy nieidealne wartości R4...R7 mogą tak się

    https://www.ti.com/product/LM324 , pdf , stron 10.

    Zobacz w jaki sposób jest osiągane tak niskie Vol ( 5..20mV ).

    Tam będzie 5..20mV przy Isink do 50uA. Powyżej tego masz pnp i napięcie
    wyjściowe będzie Ube( pnp ) + Uce w stanie nasyconym czyli 0.6 + 0.2V

    Wymień ten op amp na jakiś współczesny - tzn nie z epoki elektroniki
    łupanej i będzie ok.

    No chyba że opowiadam głupoty.

    Pozdrawiam

    Adam Górski