    Date: Tue, 26 Apr 2022 07:54:39 +0200
    Subject: Re: Wzmacniacz różnicowy (nie instrumentalny) działa dziwnie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2022-04-26 o 01:53, Arnold Ziffel pisze:
    > Kontynuując jakby temat o dziwnie zachowującej się przetwornicy SEPIC...
    valid>).

    > Powstał taki oto wytwór (pod linkiem jest schemat).
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1E9DZRZOagPOdcnztcdT
    o7RvcGVAXH3N0/view?usp=sharing

> [...]
    >
    > 2. Przy TP2 zmniejszonym do 2370 mV, TP3 osiąga już 480 mV i zaczyna
    > rosnąć dopiero, gdy TP1 dojdzie do ok. 2850 mV, co znów się zgadza -- TP3
    > nie jest w stanie osiągnąć mniej niż 480 mV, ale powyżej tej różnicy
    > wzmacniacz pracuje OK.
    >
    > Feedback do przetwornicy udało mi się uratować zmniejszając napięcie
    > odniesienia (TP2), ale psuje mi to blok sterujący miliamperomierzem na
    > IC3D. On potrzebuje 0 V przy zerowym poborze prądu, żeby na wyjściu też
    > dał 0 V (i w rezultacie 0 mA).
    >
    > Gdzie mam błąd w myśleniu? Czy nieidealne wartości R4...R7 mogą tak się

    Popatrz na strukturę układu. Żeby uzyskać tak niskie napięcie wyjściowe
    wyjściowy tranzystor pnp musi być wyłączony. No i tu jest "mały"
    problem, bo masz wtedy dzielnik 10k/3.2k z napięcia TP2 i tak na oko
    poziomy napięć pasują (tzn i tak wygląda że tranzystor wyjściowy
    odrobinę przewodzi). Wydaje się że musiałbyś solidnie zmienić rezystory
    przy odwracającym wejściu opampa. Tak ze dwa rzędy więcej, ale już przy
    jednym powinno być wyraźnie lepiej.

    Pozdrawiam

    DD