  • Data: 2012-03-01 09:36:15
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny - przetwarzanie sygnału
    Od: "JR" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale amplituda sygnału wejściowego wcale nie przekracza wartości napięcia
    > zasilającego.
    > Problem w tym że połowa sygnału wejściowego jest zwierana do masy, da się
    > to jakoś rozwiązać?

    Źle się wyraziłem. Wartość międzyszczytowa syganłu wynosi 20 V, a zasilanie
    wzmacniacza 15 V. Problemem jest to, że ujemne połówki sygnału
    osiągają -10V, a nóżka ujemnego zasilania wzmacniacza jest na potencjale 0
    V.
    Wymieniony wyżej wzmacniacz toleruje taką sytuację.
    Inne rozwiązanie, jak już to ktoś napisał, danie offsetu i zwiększenie
    napiecia zasilania wzmacniacza.