  • 1. Data: 2010-03-25 09:00:03
    Temat: Wyznaczone pasy ruchu
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Witam,

    "Znurtowała" mnie ostatnio taka sprawa...
    Otóż w pord jest definicja pasa ruchu ("pas ruchu" - każdy z podłużnych
    pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów
    wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi), często
    się kodeks do tego odwołuje, ale mam pytanie, jak to interpretować w
    praktyce.

    Legenda:
    "+++" - granica jezdni
    "===" - podwójna ciągła
    "- -" - pojedyncza przerywana
    [[[ ]]] - samochód

    W sytuacji, gdzie nie ma żadnych linii sytuacja jest jasna: pas jest,
    jeśli się mieszczę.

    Ale jak to wygląda, jeśli są linie?

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    [[[ ]]]
    [[[ ]]]
    ===========- - - - - - - - - - - - -

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Podwójna ciągła rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych.
    Linia pojedyncza przerywana, w którym kreski są krótsze od przerw lub
    równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.

    Czy zatem tam, gdzie jadą te samochody to są dwa pasy, czy jeden?

    Bo analizując te definicje wychodzi mi, że tam, gdzie jest pojedyncza
    przerywana jest jeden pas ruchu pomiędzy "+++" a "- -", ale tam, gdzie
    jest podwójna ciągła to już jeśli zmieszczą sie dwa samochody są dwa
    pasy ruchu.

    Tylko bardzo proszę bez "pytań pomocniczych" - wolałbym przeczytać jakiś
    wywód logiczny, niż coś w stylu "a czytałeś przepisy?".

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-03-25 09:29:16
    Temat: Re: Wyznaczone pasy ruchu
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    LEPEK w <news:4bab1802$1@news.home.net.pl>:

    > Bo analizując te definicje wychodzi mi, że tam, gdzie jest pojedyncza
    > przerywana jest jeden pas ruchu pomiędzy "+++" a "- -",

    Jeden *oznaczony* i ...

    > tam, gdzie
    > jest podwójna ciągła to już jeśli zmieszczą sie dwa samochody są dwa
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > pasy ruchu.
    ^^^^^^^^^^^^^

    ... właśnie jeśli ^^^^, to dwa *nieoznaczone*

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-03-25 11:07:13
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tylko bardzo proszę bez "pytań pomocniczych" - wolałbym przeczytać jakiś
    > wywód logiczny, niż coś w stylu "a czytałeś przepisy?".

    Przepisy warto czytać, chociaż im dłużej się czyta to są większe
    wątpliwości. Linie segregacyjne oddzielają pasy prowadzące ruch w tych
    samych lub przeciwnych kierunkach. Linia P-1a,b w narysowanym przypadku
    oddziela pasy przeciwne, gdzie jeden z nich w aktualnej sytuacji ma dwa
    niewyznaczone.
    neelix

  • 4. Data: 2010-03-25 12:29:44
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    LEPEK wrote:
    > Czy zatem tam, gdzie jadą te samochody to są dwa pasy, czy jeden?

    Dwa.

> [...]
    > przerywana jest jeden pas ruchu pomiędzy "+++" a "- -", ale tam, gdzie
    > jest podwójna ciągła to już jeśli zmieszczą sie dwa samochody są dwa

    Pasy wyznaczone nie przeczą istnieniu pasów niewyznaczonych. Tam gdzie jest
    linia mamy wyznaczony jeden skraj pasa ruchu, drugi może być już nie
    wyznaczony. W tym co "narysowałeś" widać samochód jadący lewym pasem i lewy
    koniec tego pasa wyznacza linia P4, drugi (prawy) koniec pasa nie jest
    wyznaczony choć istnieje bo szerokość pasa jest w tym przypadku określana na
    podstawie szerokości pojazdu.