  • 11. Data: 2012-09-29 09:32:08
    Temat: Re: Wytoczyć hiperboloidę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 23:02:18 -0700 (PDT), WM napisał(a):

    > Można do takiego toczenia wykorzystać specjalne urządzenie:
    > http://tech.money.pl/przemysl/patenty/pl-138994-3890
    93.html
    > Zastanawiam się, czy da się wykorzystać tą samą zasadę,
    > umieszczając wałek w niewspółosiowych kłach i toczyć z zabierakiem?

    Miej jednak na uwadze katy przylozenia - jak noz jest "pod osia" to slabo
    skrawa, jak "pod osia" to mu ... hm, nie wiem jak to sie fachowo nazywa -
    sciana czolowa bedzie zawadzac.

    > W starych podręcznikach tokarskich, do toczenia lichtarzy,
    > zalecano przekoszenie podpórki pod dłuto uzywane toczenia.

    A nie dlatego, zeby sie latwiej noz przesuwalo (bo skladowa sily wspomoze)?

    reczne noze przeciez nie mialy mechanizmow posuwu po prostej i w niczym to
    nie ulatwialo uzyskania okraglych ksztaltow.

    J.

  • 12. Data: 2012-09-29 11:56:46
    Od: c...@p...onet.pl

    W dniu sobota, 29 września 2012 09:31:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Miej jednak na uwadze katy przylozenia - jak noz jest "pod osia" to slabo
    >
    > skrawa, jak "pod osia" to mu ... hm, nie wiem jak to sie fachowo nazywa -
    >
    > sciana czolowa bedzie zawadzac.

    Tak to robił sam mistrz Newton :)
    http://w94.wrzuta.pl/obraz/9PCxca71913/newton

    WM

  • 13. Data: 2012-09-29 14:44:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Tak to robił sam mistrz Newton :)

    To się czasem robi ''per noga'' ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=1nwnr9l1kVA

    To jest bardzo pomysłowa tokarka, suport jest ekstra :)
    http://www.youtube.com/watch?v=XEibt31OlCA&feature=r
    elated

    WM