  • 171. Data: 2015-05-20 22:33:06
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA49FEB9102361budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Nie ma sprawy, neich wnioski wyciagają bywalcy.
    > Po prostu stanowczosc Twojego twierdzenia, ze to okcja po zmianie
    > przepisów
    > kazała mi przypuszczac, ze jezdzisz tam regularnie i wieszo czym piszesz.

    Jezdze tam czesto, ale nie codziennie i tym bardziej tam nie nocuje :) Nie
    zmienia to faktu, ze dzialanie lapaczy wskazuje na ustawke i "akcyjnosc".

    > Masz 5 latek ze kazde zdanie czytasz dosłownie?

    Nie boisz sie zadawac takiego pytania? Bo jak faktycznie wyjdzie, ze mam 5
    latek, a Ty nie dajesz mi rady w dyspucie, to bedzie to dla Ciebie
    obciach.....
    No chyba ze jestesmy rownolatkami ;)

    bart

  • 172. Data: 2015-05-20 22:40:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > I jak rozwiązać problem też - jak zdawałem kartę rowerową, to wisiał tam
    > taki przekrój drogi - zwykle wygląda tak, że jest w przekroju "dwuspadzista"

    już dawno tak nie jest. to nie droga z brukowców :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 173. Data: 2015-05-20 22:43:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > napisz jak blisko te zabudowania, czy przy drodze są
    > krzaki/żywopłoty/płoty/grube drzewa/wysoka trawa/zaparkowane auta... jak
    > nic z powyższych, a zabudowania dość daleko (nie kilka metrów od drogi)
    > to ja bym jechał 100-120km/h (chyba że zapomniałem o jakimś czynniku
    > który by mnie jeszcze spowalniał)
    > I żeby nie było - właśnie w takim terenie zabudowanym (budynki ok. 30?m
    > od drogi) otrzymałem mandat za jazdę 72/50...

    Zabudowania sa chyba jednak czesciej w bezposrednim sasiedztwie drogi. Co
    nie znaczy ze koniecznie zupełnie przy drodze.

  • 174. Data: 2015-05-20 22:45:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 May 2015 21:52:30 +0200, Shrek napisał(a):
    > Akurat to jest oczywiste.
    >
    > I jak rozwiązać problem też - jak zdawałem kartę rowerową, to wisiał tam
    > taki przekrój drogi - zwykle wygląda tak, że jest w przekroju "dwuspadzista"

    Ale to byla era zwyklych krajowek, a nie dwujezdniowych ekspresowek
    :-)

    Poza tym tu mamy zakret, wiec cala jezdnia ma byc pochylona w jedna
    strone. Najpierw w jedna, potem w druga. Niby nic dziwnego, na kazdej
    drodze sie zdarzaja dwa zakrety ... no i oni tez zrobili wlasciwe
    pochylenie, tylko obszar przejsciowy musi kawalek zajmowac.

    J.

  • 175. Data: 2015-05-20 22:59:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 May 2015 20:40:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > już dawno tak nie jest. to nie droga z brukowców :)

    Nadal tak jest - brukowiec czy asfalt, woda splywac musi :-)

    Ale nie na zakretach, no i nie jestem pewien autostrad - moze im tam
    wygodniej pochylic cala jezdnie ...

    J.

  • 176. Data: 2015-05-20 23:05:00
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 20 May 2015 21:53:08 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >I 100 można w nie walić, a 120 nie?

    Mnie się nie pytaj. To jest oficjalne stanowisko GDDKiA.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 178. Data: 2015-05-21 00:00:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Jezdze tam czesto, ale nie codziennie i tym bardziej tam nie nocuje :)
    > Nie zmienia to faktu, ze dzialanie lapaczy wskazuje na ustawke i
    > "akcyjnosc".

    Długa dyskusja po ktorej wrociłes do punktu wyjscia - to była ustawka ale
    nie masz pojecia czy wczesniej tam suszyli i z jaka czestotliwościa.
    cóż...

    > Nie boisz sie zadawac takiego pytania? Bo jak faktycznie wyjdzie, ze
    > mam 5 latek, a Ty nie dajesz mi rady w dyspucie, to bedzie to dla
    > Ciebie obciach.....
    > No chyba ze jestesmy rownolatkami ;)

    Nie mam takich obaw.

  • 177. Data: 2015-05-21 00:00:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Pytanie dodatkowe odnosnie pieszego i stanu pobocza: jak bardzo (na
    > ile m) moze sie pieszy zblizyc do krawedzi jezdni pozostajac
    > jednoczesnie niewidocznym?
    > Eliminujac mozliwosc naglego pojawienia sie pieszego - przy podanych
    > warunkach okolo 90-100km/h.

    Rzadko da sie wyeliminować takie niebezpieczenstwo.
    Ja w takich warunkach jade raczej 70-80. Troche dlatego ze pare km wiecej
    nic nie daje czasowo, troche dlatego, ze jednak mam swiadomosc ze nie
    zawsze mozna przewidziec własnie ruch pieszych czy np. zwierzat domowych,
    troche wreszcie ze wzgledu na szacunek dla mieszkanców tej wioski (nie
    chciałbym, zeby mi auta "pod oknami" jezdziły 100 na godzine

    > Nie, z niczego sie nie wycofuje. Ponadto czepiasz sie slowek - ale ok,
    > przedstaw prosze, jaka widzisz roznice miedzy panowaniem nad
    > samochodem, a panowaniem nad jazda.

    Panowanie nad samochodem - masz droge, jedziesz i nie wypadasz z niej.
    Panowanie nad jazda - bierzesz pod uwage, ze nie jestes sam na drodze, moga
    sie wydarzyc rzeczy ktorych na pierwszy rzut oka nie widzisz, np. pieszy
    wychodzacy z zza drzewa.

    Nie czepiam sie słówek - tak zrozumiałem Twoja wypowiedz.

    > O nie, nie osiagnalem nawet poziomu mistrza :)

    Nie mozliwe. Odpowiedziałes bardzo głupio. Kto jest Twoim mistrzem?

    > Mam - tak jak pisalem o dobie i dwoch dobach przed.

    Czyli Twoim zdaniem jak gdzies nie łapali wczoraj i przedwczoraj to znaczy
    ze w danym miejscu nie łapią?
    Hmm... znów głupio moim zdaniem gadasz...

    > No ale przeciez to jest prawilna odpowiedz. Czyli zgadzasz sie ze mna,
    > ze sluzba mundurkowych zlodziejaszkow nie ma zwiazku z tym, co
    > napisalem wczesniej?

    Zgadzam sie ze słuzby duzo bardziej dbaja o statystyki niz rzeczywiscie o
    bezpieczenstwo.

    > Moja "niezgoda" nie jest ostateczna - podaj argumenty, to je
    > przemysle, przetrawie - i kto wie? ;)

    Masz je powyzej.
    Jeżeli zauwazasz bład wm oim rozumowaniu - jestem otwarty na krytyke.
    Ale moze cos mniej infantylnego niz NIE?

    > Ok, ale to oni sa od jego egzekwowania - a prawo daje pod tym wzgledem
    > ogromne mozliwosci (np. pouczenie zamiast mandatu, odstapienie od
    > ukarania).

    Znów naiwnie uwazasz, ze policnat jest od myslenia?

    > Tak, z ta troska o stolki sie zgadzam.

    Wreszcie sie w czyms zgadzamy :)

  • 179. Data: 2015-05-21 00:07:55
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A0EC0522ABAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Długa dyskusja po ktorej wrociłes do punktu wyjscia - to była ustawka ale
    > nie masz pojecia czy wczesniej tam suszyli i z jaka czestotliwościa.
    > cóż...

    No tak - po prostu to, czy wczesniej tam suszyli, czy nie, w zaden sposob
    nie wplywa na fakt, czy suszenie tam pol godziny po wprowadzeniu nowych
    przepisow bylo czy nie bylo ustawka.

    > Nie mam takich obaw.

    A jednak miej - bo jesli jednak jakims cudem pokonasz mnie w dyspucie, to
    pokonanie pieciolatka i tak nie przynosi chwaly, za to jest rownie
    obciachowe. :):)

    bart

  • 180. Data: 2015-05-21 00:23:39
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA4A0EB6075892budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > troche wreszcie ze wzgledu na szacunek dla mieszkanców tej wioski (nie
    > chciałbym, zeby mi auta "pod oknami" jezdziły 100 na godzine

    Czyli z tego wynika, ze jechalibysmy podobnie, jako ze ja mialbym podobna
    predkosc po dodaniu pieszego.

> [...]
    > moga
    > sie wydarzyc rzeczy ktorych na pierwszy rzut oka nie widzisz, np. pieszy

    Ja akurat stosuje te dwa sformulowania zamiennie - ba, nawet o wiele
    czesciej mowie o panowaniu nad samochodem majac na mysli druga czesc Twojej
    wypowiedzi. W kazdym razie wiadomo, o czym mowimy.

    > Nie czepiam sie słówek - tak zrozumiałem Twoja wypowiedz.

    Ok.

    > Nie mozliwe. Odpowiedziałes bardzo głupio. Kto jest Twoim mistrzem?

    Ty mistrzu :)

    > Czyli Twoim zdaniem jak gdzies nie łapali wczoraj i przedwczoraj to znaczy
    > ze w danym miejscu nie łapią?

    A w ktorym miejscu tak napisalem?

    > Hmm... znów głupio moim zdaniem gadasz...

    Pozory....

    > Zgadzam sie ze słuzby duzo bardziej dbaja o statystyki niz rzeczywiscie o
    > bezpieczenstwo.

    O - i tu sie zgadzamy.

    > Masz je powyzej.
    > Jeżeli zauwazasz bład wm oim rozumowaniu - jestem otwarty na krytyke.
    > Ale moze cos mniej infantylnego niz NIE?

    Na moje: "czy wszyscy z tych, ktorym dzis odebrali prawo jazdy odzyskaja go
    z automatu?" odpowiedziales "ogromna wiekszosc" nie uzasadniajac tego
    zdania. Zatem ja odpowiedzialem "nie sadze" tez tego nie uzasadniajac - po
    prostu czekalem na ciag dalszy z Twojej strony, ale sie nie doczekalem.

    > Znów naiwnie uwazasz, ze policnat jest od myslenia?

    Akurat teraz pisalem szerzej - rowniez o aparacie sadowniczym - ale skoro
    sugerujesz, ze policjant nie jest od myslenia (to znaczy powinien byc, ale
    jego mozliwosci intelektualne na to mu nie pozwalaja), to przeciez rozne
    cuda w wykonaniu mundurkowcow sa mozliwe - w tym przedmiotowa ustawka na
    wyjezdzie ze Szczecina.

    > Wreszcie sie w czyms zgadzamy :)

    Idzie ku lepszemu :)

    bart