eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWysyp "30"? › Re: Wysyp "30"?
  • Data: 2015-05-18 19:24:39
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA49EBFB74C873budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...
    >
    >>>>> Czy ja dyskutuje z koniecznoscią karania piratów drogowych?
    >>>>
    >>>> Co rozumiesz przez pirata drogowego?
    >>>
    >>> pirat - ktos kto jedzie niebezpiecznie.
    >>
    >> .. dodajmy: co nie ma zadnego zwiazku z przestrzeganiem predkosci
    >> podanej na znaku
    >>
    > Czasami ma, czasami nie ma.
    > Odrzucmy wszelkie absurdy typu 50 postawione na dwupasmówkach etc.
    > Wezmy zwykła droge krajowa, zołtej kategorii :)
    > Wjezdzasz w teren zabudowany, masz zabudowania.
    > Jaka predkosc bedzie bezpieczna?

    Taka, przy ktorej panuje nad pojazdem i ktora pozwala mi dostosowac sie do
    zastanej w danym momencie sytuacji na drodze. W zwiazku z taka odpowiedzia
    zauwaz dwie rzeczy:
    1. ze jest ona poprawna niezaleznie od miejsca, o ktorym mowimy (teren
    zabudowany, autostrada, itp)
    2. ze nie jest ona powiazana ze znakami ograniczenia predkosci na drodze -
    tzn. moze byc tak, ze w terenie zabudowanym nawet 50km/h to bedzie za duzo


    >>>
    >>>> Jesli ktos jedzie 80 po 3
    >>>> pasmowej drodze to jedzie normalnie, jak wiekszosc. Za chwile na
    >>>> takich drogach pojawi sie 30 i jednym ruchem tysiace ludzi stana sie
    >>>> piratami. Mozna tez urealnic ograniczenia predkosci i liczba piratow
    >>>> bedzie powiedzmy 1 na miesiac.
    >>>> To nie jest problem bezpieczenstwa na drogach, tylko bezpieczenstwa
    >>>> budzetu.
    >>>>
    >>> Nie, to jest prawo zmieniane pod publiczke. Przeciez nowe przepisy
    >>> nie zmienia wpływów do budzetu...
    >>
    >> Moze sie okazac, ze obaj macie racje: juz przeciez tak bylo, ze
    >> zalozono konkretne i bardzo duze wplywy do budzetu z mandatow. A ze ma
    >> sie to nijak do bezpieczenstwa na drodze, to jest to oczywiste.
    >
    > Ok, ale co w tym kontekscie zmieniają nowe przepisy o ktorych tu mowa?

    Na razie piszac poza kontekstem: zmienia sie podejscie zlodziei w
    mundurach - zaczynaja polowac na kierowcow tak jak kiedys na pijanych
    rowerzystow. Zauwaz, jaka akcje przeprowadzili w Szczecinie dzis tuz po
    polnocy na jednej z trzypasmowych drog wyjazdowych, na ktorej jakas pokraka
    ustawila znak ograniczenia do 70km/h, tymczasem bez najmniejszych problemow
    mozna tam w nocy i przy panujacych dzis warunkach na drodze _bezpiecznie_
    jechac znacznie wiecej. Dodam, ze nie ma tam ruchu pieszych. Podpowiem tez,
    ze zlodziejaszkow nie bylo w przedmiotowym miejscu podczas poprzednich nocy.

    Wracajac do kontekstu: nowe przepisy przygotowuja pole do strzyzenia przy
    okazji zlapania na prowadzeniu bez uprawnien i dla osrodkow egzaminacyjnych.
    Kary finansowe sadowe sa znacznie wyzsze od tych mandatowych, oplacalnosc i
    "efektywnosc" bedzie wyzsza.

    bart


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: