  • 11. Data: 2012-10-18 15:50:01
    Temat: Re: Wysokość n.p.m w telefonie
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Ale z założenia z dokładnością dużo mniejszą. Co prawda to było jeszcze
    > przed Sirf III, ale rejs wodolotem po Zatoce Gdańskiej odbywał się na
    > wysokościach od 0 do 44 m npm ;-)

    To niezłe fale mieliście! Nie porzygałeś się? ;)

  • 12. Data: 2012-10-18 18:26:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 08:48:55 +0200, G napisał(a):
    > Czy GPS w telefonie jest w stanie pokazać aktualną wysokość n.p.m.?
    > Jeśli tak to na ile jest ona dokładna?

    Kiepsko.
    Odbiorniki GPS nie wiedziec czemu w pionie maja rozrzut wiekszy niz w
    poziomie.

    A dodatkowo ... gps mierzy wysokosc nad geoida WGS84. Tymczasem oficjalne
    wysokosci n.p.m ustalali geodeci przez wieki, i maja inne geoidy
    odniesienia. Roznica nazywa sie undulacja i w Polsce potrafi siegac
    kilkudziesieciu metrow na poludniu.

    I nigdy nie wiesz - czy twoj odbiornik podaje w/g wgs84, czy ma wbudowana
    kompensacje, a jak ma to na ile dokladna, a jak nie ma, to czy program go
    obslugujacy nie kompensuje ... trzeba sobie pojechac w znane miejsce i
    wyskalowac :-)

    J.

  • 13. Data: 2012-10-18 20:00:27
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kompensacje, a jak ma to na ile dokladna, a jak nie ma, to czy program go
    > obslugujacy nie kompensuje ... trzeba sobie pojechac w znane miejsce i

    Na przykład nad morze? :)

  • 14. Data: 2012-10-19 02:38:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 18:00:27 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Na przykład nad morze? :)

    Nad Baltyk, bo gdzie idziej to trzeba tabele plywow studiowac :)

    Ale nie, bo tam undulacja jest zerowa, to sie nadal nie dowiesz co pokazuje
    :-)

    Szczyt w gorach, lotnisko ... choc tu glowy nie dam czy oni nie przechodza
    ostatnio na wysokosci w/g GPS ..

    J.

  • 15. Data: 2012-10-22 16:07:06
    Od: Marcin Lubojanski <a...@h...pl>

    W dniu 2012-10-18 15:42, Pszemol pisze:

    > O ile ciekawszy byłby Twój post gdybyś podał model telefonu...

    Staroć, Eten Glofish X500, używany aktualnie głównie jako GPS :P

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 16. Data: 2012-10-22 16:23:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-22 16:07, Marcin Lubojanski pisze:

    > Staroć, Eten Glofish X500, używany aktualnie głównie jako GPS :P

    Mój też podaje wysokość n.p.pm.

    Ostatnio, gdy pływałem małą żaglówką po Zatoce Gdańskiej, GPS twierdził,
    że jestem 30m nad wodą a pomiar ma dokładność około 3m.

    Nie spotkałem jeszcze GPSa, który wysokość podaje poprawnie.

    --
    MN

  • 17. Data: 2012-10-22 16:29:58
    Od: Marcin Lubojanski <a...@h...pl>

    W dniu 2012-10-22 16:23, Marcin N pisze:

> [...]
    > że jestem 30m nad wodą a pomiar ma dokładność około 3m.
    >
    > Nie spotkałem jeszcze GPSa, który wysokość podaje poprawnie.

    OziExplorer ma kilka przełączników na korekte wysokości w zależności od
    chipu. Dalej nie jest to dokładność +/- 3m ale powinno być lepiej niż 30.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 18. Data: 2012-10-22 16:35:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "keramp z Pyrlandii" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "G" <@> napisał w wiadomości

    >Poda tą jaką ma zaprogramowaną w mapie(?).

    Ale przeciez w samolotach tez dziala.

    >Chyba że ma czujnik barometryczny, to co innego.

    Barometryczny wymaga znania aktualnego cisnienia odniesienia, bo
    inaczej to blad moze byc duzy.

    Owszem - trekkingowym garminom czujnik cisnienia ulatwia jakos
    poprawny pomiar - z tym ze to chyba dziala w dwie strony - GPS sluzy
    do ustalenia dlugoczasowej poprawki, a barometr do krotkoczasowej.

    J.

  • 19. Data: 2012-10-22 16:44:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości

    >O ile ciekawszy byłby Twój post gdybyś podał model telefonu...

    Kazdy ?
    Watpie zeby komus sie chcialo kastrowac z tej funkcji.
    No chyba ze Apple, tu nie watpie ze kierownictwo koncernu wie lepiej
    co klientowi potrzeba :-)

    Nokia C6 potrafi, Samsung Omnia potrafi.

    J.