-
Data: 2020-08-25 20:13:14
Temat: Re: Wysoko niuty i dziwne parametry nowych silników benzynowych (co2)
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu niedziela, 23 sierpnia 2020 04:31:49 UTC-5 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2020-08-23 o 05:29, s...@g...com pisze:
> > W dniu sobota, 22 sierpnia 2020 04:28:22 UTC-5 użytkownik cef napisał:
> >> W dniu 2020-08-22 o 08:21, Peter pisze:
> >>> Jest sobie taka nowa TOYOTA yaris 2020
> >>> silnik 1.5 benzyna 125KM w pierwszej chwili WOW myślałem już kupić
> >>> ALE jak czytam specyfikacje:
> >>> moc maksymalna przy 6600obrotów
> >>> a niuty 153Nm przy 4800
> >>
> >> Jaki procent użytkowników (potencjalnych nabywców) samochodów
> >> analizuje te parametry bardziej szczegółowo?
> >> (więcej niż połowa pewnie nawet nie wie co to jest)
> >
> > Pewnie niewielki.
> > w hameryce wlasciwie tej mocy nie podaja. Tylko ilu litrowy jest silnik i jego
typ (I4, V6, V8). Znaczy sie producenci podaja, ale trza sie dogrzebac a jakis dealer
czy ogloszeniodawca juz nie pisze. Nie ogarniaja.
> >
> > Zreszta taki Peter co tu pisuje tez farmazoni bo ani charakterystyki nie
sprawdzil ani przyspieszen katalogowych 0-100, 60-100 czy jak to teraz sie podaje.
Ani nawet nie zapytal czy skrzynia jakos kompensuje te charakterystyke silnika. No i
tak patrze w co on patrzyl i nijak nie widze na stronie 1.5L silnika 125KM. Jest
121KM.
> >
> > I nawet on, ten ciekawy, nieco swiadomy pytacz nie ogarnia ze niutonometry na
wale sa tak istotne jak wolty na zarowce. Wiec tak, masz racje. Wiekszosc ma takie
pojecie o temacie ze w sumie sie producentom nie dziwie ze sie tym nie chwala :)
> >
>
> Ale z punktu widzenia użytkownika, a nawet typowej "blądynki", to takim
> "wąskim" silnikiem, gdzie obok siebie jest i moc i moment, ciężko się
> jeździ ze skrzynią ręczną. Taki silnik nadaje się do skrzyń bezstopniowych.
> Natomiast przy płaskiej charakterystyce jeździ się dużo łatwiej, nie
> trzeba wkręcać na obroty, nie trzeba redukować przed wyprzedzaniem -
> oczywiście dla skrzyń manualnych.
>
>
Demonizujesz.
Moge sie zalozyc o tytke orzechow ze jakbys porownal charakterystyki tego silnika to
beda wyzej od danych tego starego.
Mozna sie czepiac ze auto jest ciezsze ale to nie wina silnika tak jak to jest
ujmowane w pytaniu.
I jak juz pisalem, czasy 0-100 czy 60-100 sa pewnie dla tego nowego auta lepsze albo
porownywalne od tego starego. Nie sprawdzalem ale mysle ze tak jest.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.08.20 08:25 robot
- 28.08.20 08:32 robot
- 28.08.20 17:35 s...@g...com
- 28.08.20 18:56 J.F.
- 28.08.20 19:11 ąćęłńóśźż
- 28.08.20 20:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu
- 2025-02-03 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security