  • 11. Data: 2010-07-22 07:42:23
    Temat: Re: Wyrwane piny w kablu d-sub
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witam
    Można kupić w sklepie elektronicznym samą wtyczkę oraz obudowe do niej. Na
    upartego stara wtyczkę mozna rozebrać metodą brutal-force z użyciem nożyka
    do tapet. Po woli odsłaniając przewody zrobisz sobie spis przewodów, który
    do którego pinu, a potem lutownica w dłoń i do dzieła. Sam tak robiłem, bo
    prościej było wymienić wtyczkę przy przewodzie niż wymieniać cały przewód.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-07-22 09:28:17
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 22 Jul 2010 09:42:23 +0200, ***Einstein*** napisał(a):

> [...]
    > prościej było wymienić wtyczkę przy przewodzie niż wymieniać cały przewód.

    No i to nam chyba tylko pozostanie, niech no tylko zlokalizuję przydrożnego
    lutownika... ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 13. Data: 2010-07-23 22:18:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2010, Kapsel wrote:

    > No i to nam chyba tylko pozostanie, niech no tylko zlokalizuję przydrożnego
    > lutownika... ;)

    Uprzedź go jeszcze, że "liczy się długość" :P
    Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że prędkość fali EM w kablu
    nie jest nieskończona, a przy >200 MHz milimetrowe różnice zaczyna
    być *widać* na ekranie (w znaczniu: "rozmiarowo nie są mniejsze
    od piksela"). Widać w postaci "rozjazdu kolorów".
    Nie można więc np. skrócić tylko niektórych przewodów sygnałowych
    albo "położyć" przewodu inaczej niż było w oryginalnej wtyczce
    (bo pewnie jeśli są "nierówno", to z drugiej strony kabla są
    "odwrotnie nierówno"). Rzecz jasna piszę wyłącznie o przewodach
    sygnałowych koloru - trzech lub sześciu (licząc 'masy zwrotne'),
    pozostałe są bez znaczenia.
    Samodzielnie lutowanej wtyczki nie można więc zalewać/zaklejać/
    zbyt skutecznie zamocowywać przed próbą - w razie błędu trzeba
    będzie po prostu przelutować za długi (lub za krótki - dostawiając
    szpilkę) przewód :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-07-24 09:46:01
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 24 Jul 2010 00:18:50 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Uprzedź go jeszcze, że "liczy się długość" :P

    O jaa cie... no teraz toś mnie zabił :D Ja tej dziewczynie chyba oddam
    własny monitor jeden i tyle, recycling recycligiem, ale jak takie kwiaty
    mają być, to lepiej to wywalić, szkoda czasu no ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net