  • 61. Data: 2014-04-23 14:03:12
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    grup

    >Źle, oblałeś. Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeździe.

    Prosze uzasadnic cytatem z obowiazujacych przepisow.

    A tak swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze byl przepis nakazujacy
    sygnalizacje skretu i zajecie wlasciwej pozycji _przed_ skrzyzowaniem,
    ale teraz znalezc nie moge. Zle mi chodzi, czy poprawili ..

    J.

  • 62. Data: 2014-04-23 14:06:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    >Nie posiadam takowej.
    >Rozumiem, że skoro o tym piszesz to jest takie pytanie.

    Tak strasza, czy maja racje ... pytania tajne.

    >Nie wiem, nie trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno
    >nie odpowiedział i
    nic by się nie stało :-)

    Ziarnko do ziarnka i egzamin oblany :-)

    >Ale to jest właśnie przykład pytań jakich być nie powinno - bo byle
    >blondynka potrafi się na pamięć nauczyć kilku cyferek, a egzamin ma
    >sprawdzać myślenie.

    Ale na drodze nie ma czasu na myslenie. Bedziesz analize prawna
    przeprowadzal czy w tym miejscu wolno wyprzedzac czy nie ?

    ... a skoro tak, to po co te przepisy o wyprzedzaniu na zakrecie :-)

    J.

  • 63. Data: 2014-04-23 14:15:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > No własnie trafiłem na coś podobnego.
    > Upierdliwa obsługa ale to pewnie wina www.
    > Jeżeli pytania są na tym poziomie to chyba nie da się nie zdać...
    > Przykładowo gośc podjezdza do przejscia dla pieszych i pytanie czy należy
    > zachować szczególną ostrożnośc...
    > A jednak ludzie nie zdają... A plotki krążą o jakiś dziwnych pytaniach o
    > wielkośc ramki. To gdzie jest problem?

    W tradycyjnym polskim szukaniu winy we wszystkim i we wszystkich tylko nie w
    sobie :-)
    Łatwiej się skarżyć na jedno pytanie o wielkość ramki niż przyznać że się
    nie rozumie czym się różni wymijanie od wyprzedzania, albo droga
    dwujezdniowa oo dwupasmowej.

    > Po co? Nie mogłes sobie sporzeć do PoRD? Albo zadzwonic/podejśc/podjechać
    > do najbliższego komisariatu policji?

    Stałem pod marketem z otwartym bagażnikiem i zastanawiałem się czy mogę
    wracać do domu autostradą czy nie. W okolicy nie było komisariatu ani
    żadnego policjanta, a kodeksu przy sobie nie miałem :-)

    Oczywiście później w domu sprawdziłem że tak jak dawniej nieoznaczony może
    wystawać 0,5m, ale nadal mam wątpliwości co do otwartej klapy - na logikę
    jeśli jest otwarta na tyle że tablica rejestracyjna nie przesunęła się wyżej
    niż jakaś tam maksymalna wysokość to chyba żadnego paragrafu nie lamie, ale
    pewności nie mam.

    No i oczywiście należałoby wiedzieć na jakiej maksymalnej wysokości może być
    tablica :-)

    Co do możliwości jazdy autostradą z wystającym ładunkiem nic mi się w oczy
    nie rzuciło, ale mogłem coś przeoczyć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 64. Data: 2014-04-23 14:33:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Apr 2014 14:03:12 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

    > Prosze uzasadnic cytatem z obowiazujacych przepisow.

    wskażesz przepis nakazujący włączanie kierunkowskazów na zakręcie?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 65. Data: 2014-04-23 14:38:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dres Golf d...@g...com ...

    > Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie
    > wypadków i ofiar na drogach?

    Mysle, ze budowa nowych dróg pokazała systemowy sposób unikania wypadków...

  • 66. Data: 2014-04-23 14:38:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > To moze jednak zla ? Nie uczyla "do egzaminu" :-)

    Zdałem i to bezbłędnie teorię więc chyba ok. :)

  • 67. Data: 2014-04-23 15:06:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dres,

    Wednesday, April 23, 2014, 1:46:08 PM, you wrote:

    [...]

    > Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie
    > wypadków i ofiar na drogach?

    Od bodaj 20 lat te liczby regularnie maleją, pomimo stałego wzrostu
    ilości pojazdów na drogach. Nawet zwiększenie prędkości maksymalnej na
    autostradach spowodowało zmniejszenie tych liczb w przeliczeniu na
    kilometry autostrad.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 68. Data: 2014-04-23 15:14:57
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2014 23:35:13 +0200, Cavallino napisał(a):

    [...]
    > Źle, oblałeś.
    > Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeździe.

    Ale najpierw zdefiniujmy rondo. Bo jeżeli mielibyśmy tak określać
    wszystko, co zostało oznakowane znakami C-12, to pozwolę się z tobą
    nie zgodzić. Za dużo jest tak oznakowanych chociażby skrzyżowań z wyspą
    centralną, na których skręcając w lewo kierunek ruchu zmieniamy tuż za
    wyspą. Natomiast zgodzę się z tobą, jeżeli mowa jedynie o rondach
    "klasycznych", bo tam kierunek ruchu zmieniamy przy wyjeździe.

    Tak na marginesie - na takich rondach te lewe kierunki czasem pomagają,
    człowiek czekający na wjazd od razu widzi czego się spodziewać i troszkę
    mniej wzrok nadwyręża... tym niemniej sam ich nie używam, bo uważam to
    za niepoprawne.

  • 69. Data: 2014-04-23 15:26:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ziarnko do ziarnka i egzamin oblany :-)

    Pod warunkiem, że tych ziarnek jest odpowiednio dużo, bo jak na razie to z
    relacji osób które zdawały w ostatnim czasie oprócz pytania o to jak długo
    należy kogoś reanimować nikt się nie skarżył na pytania pamięciowe.

    > Ale na drodze nie ma czasu na myslenie. Bedziesz analize prawna
    > przeprowadzal czy w tym miejscu wolno wyprzedzac czy nie ?
    > ... a skoro tak, to po co te przepisy o wyprzedzaniu na zakrecie :-)

    Myślenie to tez umiejętność szybkiej oceny sytuacji i reagowania adekwatnie
    do warunków. Widząc film na nowym egzaminie masz ciągle myśleć (tak jak w
    trakcie jazdy) i ciągle analizować znaki i sytuację na drodze, tak by w
    dowolnym momencie być przygotowanym na pytanie czy tu wolno parkować, albo
    ile można jechać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 70. Data: 2014-04-23 15:28:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    Masz jakis dziwny telefon ze musisz byc w poblizu aby móc zadzwonic? ;-P

    A jakby to zrobić na zdrowy rozsadek?