  • 51. Data: 2014-04-22 23:23:16
    Temat: Re: Wyrobienie ...
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-04-21 12:22, Budzik pisze:
    > Odpowiedział po delimiterze.
    > Tak sie nie robi przynajmniej z kilku powodów (wygoda, czytelnosc etc)

    no to poczekajcie co na to powie kogutek, że to sprawa czytających pewnie :)

  • 52. Data: 2014-04-22 23:35:13
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Pewnie temat należałoby zgłębić w przygranicznych czeskich szkołach jazdy,
    > być może będąc na miejscu szybciej się coś załatwi.
    >
    > Co do egzaminu w PL, otóż zdawałem na motocykl już na nowych zasadach. Z
    > 10 osób na teorii na plac przeszło 5 a z tej piątki zdało dwóch w tym ja.
    > Aczkolwiek na egzaminie na jeździe po mieście dowiedziałem się że przy
    > ^^^dojeździe^^^ do ronda (jeden pas ruchu) należy odpowiednio sygnalizować
    > zamiar skrętu. Więc przy zawracaniu wyglądało to tak dojeżdżam do ronda z
    > lewym kierunkiem, jadę po rondzie cały czas lewy,

    Źle, oblałeś.
    Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeździe.

  • 53. Data: 2014-04-23 00:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jawi t...@p...com ...

    > no to poczekajcie co na to powie kogutek, że to sprawa czytających
    > pewnie :)

    I co ciekawe - to nie sa najwieksze głupoty jakie wypisuje... :)

  • 54. Data: 2014-04-23 10:57:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > Moment, moment - skoro nowe testy sa na myslenie, a przepisy w
    > miedzyczasie
    > się nie zmieniły, to jakie ma znaczenie, z jakiego czasu jest statystyka?

    Dawniej ludzie nie uczyli się przepisów i myślenia tylko odpowiedzi. Ludzie
    nauczenie na pamięć starych pytań poszli zdawać nowe testy. Cóż w tym
    dziwnego że nie zdali? Lepsza byłaby statystyka z dnia dzisiejszego gdy
    niemal każdy kursant i instruktor już wie, że trzeba przeczytać kodeks i
    nauczyć się myśleć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 55. Data: 2014-04-23 11:04:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Wednesday, April 23, 2014, 10:57:52 AM, you wrote:

> [...]
    > dziwnego że nie zdali? Lepsza byłaby statystyka z dnia dzisiejszego gdy
    > niemal każdy kursant i instruktor już wie, że trzeba przeczytać kodeks i

    Uczenie się myślenia w wieku, w którym można zdawać na prawo jazdy?
    Chyba trochę za późno...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2014-04-23 11:14:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .0.0.1...

    > A gdzież to ostatnio była sytuacja że nowych testów nie zdały jakieś
    > figury
    > z WORDu?
    > Zresztą - test ma pokazać że ktos może jeżdzić samochodem a nie, że ma
    > wysokie IQ.

    A to ludzie z niskim IQ mają jakiś inny łatwiejszy kodeks do przestrzegania?
    Bez przesady to że trzeba myśleć to nie znaczy że trzeba mieć
    ponadprzeciętne IQ. Aby zaparkować samochód równolegle tez trzeba myśleć i
    mieć choć odrobinę wyobraźni.

    > Czy test jest dostepny on-line - chętnie bym się sprawdził.

    Kiedyś był opublikowany test który pokazywał _podobne_ pytania, ale za to
    zawierał przykładowe filmiki i ukazywał sposób zadawania pytań: leci film
    nagle jest stop i pojawia się pytanie czy w tej sytuacji kierowca coś może
    czy nie. Np. na filmie widać że kierowca minął znak terenu zabudowanego i
    pojawia się pytanie czy może jechać 70.

    Oprócz tego do sieci co jakiś czas wyciekają prawdziwe pytania tyle że bez
    filmów. Najlepiej siąść w poczekalni i słuchać o czym mówią Ci którzy
    opuszczają salę egzaminacyjną.

    > Z moich obserwacji tego jak było kiedys - test pyta o zbyt duzo rzeczy
    > ktore nie sa potrzebne na codzien. O rzeczy ktorych sie nie uzywa, a jak
    > przyjdzie taka potrzeba to mozna łatwo doczytać, zapytac policjanta etc.

    Ponieważ od jakiegoś czasu w pobliskim mieście nie ma już ośrodka
    egzaminacyjnego. Co jakiś czas wożę kogoś z rodziny albo znajomych do
    Rybnika i czekam do końca egzaminu, więc mam okazję posłuchać co mówią.
    Nigdy na żywo nie słyszałem by ktoś się skarżył na któreś z tych pytań co są
    wyśmiewane w sieci (np. łączna długość zestawu samochód + przyczepa), więc
    albo pytań tego typu jest znacznie mniej niż głosi miejska legenda albo po
    prostu są łatwe.

    Z drugiej strony jak niedawno kupiłem 3m listwy w supermarkecie i "trochę"
    wystawały poza auto, a nie miałem czerwonej "szmatki" i naszły mnie
    wątpliwości o ile ładunek może wystawać nieoznaczony, a o ile oznaczony i
    czy można z taką półotwartą klapą jechać autostradą. Zapytałem kilku
    znajomych co niedawno zdawali na prawo jazdy i nikt nie potrafił
    odpowiedzieć na to pytanie, czyli najwyraźniej o to na testach nie pytają (a
    IMO powinni).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 57. Data: 2014-04-23 12:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

> [...]
    > w tym dziwnego że nie zdali? Lepsza byłaby statystyka z dnia
    > dzisiejszego gdy niemal każdy kursant i instruktor już wie, że trzeba

    Hmm, chyba moja szkoła nie była taka zła, bo pamietam, ze rozwiązywanie
    testów to było raptem moze z 15 minut na 2 godziny wykładów...

  • 58. Data: 2014-04-23 13:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

> [...]
    > trzeba mieć ponadprzeciętne IQ. Aby zaparkować samochód równolegle tez
    > trzeba myśleć i mieć choć odrobinę wyobraźni.

    Myslec i miec odrobinę wyobraźni to jednak cos innego niż "miec wysokie
    IQ".

> [...]
    > kierowca coś może czy nie. Np. na filmie widać że kierowca minął znak
    > terenu zabudowanego i pojawia się pytanie czy może jechać 70.

    No własnie trafiłem na coś podobnego.
    Upierdliwa obsługa ale to pewnie wina www.
    Jeżeli pytania są na tym poziomie to chyba nie da się nie zdać...
    Przykładowo gośc podjezdza do przejscia dla pieszych i pytanie czy należy
    zachować szczególną ostrożnośc...
    A jednak ludzie nie zdają... A plotki krążą o jakiś dziwnych pytaniach o
    wielkośc ramki. To gdzie jest problem?

> [...]
    > Zapytałem kilku znajomych co niedawno zdawali na prawo jazdy i nikt
    > nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie, czyli najwyraźniej o to na

    Po co? Nie mogłes sobie sporzeć do PoRD? Albo zadzwonic/podejśc/podjechać
    do najbliższego komisariatu policji?

  • 59. Data: 2014-04-23 13:28:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...
> [...]

    Gruba przesada.
    Przy wielu odpowiedziach prosciej bylo pomyslec, i to tych
    najwazniejszych krzyzowkach z pierwszenstwem ruchu.
    Przy innych w slad za odpowiedzia na pewno szla analiza dlaczego tak.
    A niektore - czysta pamieciowka. No ale jest i trzeba zapamietac.
    Jeszcze niektore - np. calkowita droga hamowania, niby jestem w stanie
    przyjac rozsadne wartosci i policzyc, ale czy czasu starczy ?
    Dawniej gdy bylo powiedzmy pol godziny na test, to moglem jednemu
    pytaniu poswiecic dwie minuty, teraz nie ma przypadkiem limitu na
    kazde pytanie z osobna ?
    No i czy moje rozsadne wartosci sa zgodne z wartosciami autorow, czy
    trafiaja w tolerancje.

    Zapamietanie wszystkich odpowiedzi raczej mijalo sie z celem.
    Ale tez zapamietanie calego kodeksu w celu odpowiedzi na dowolne
    podchwytliwe pytanie graniczy z niemozliwoscia.
    Np jaki odstep musi zachowac rowerzysta wyprzedzajac motocykl z
    wozkiem. Wymysl cos opierajac sie na mysleniu :-)
    Albo przypomnij jak wyglada wyprzedzanie na zakrecie.

    Trzeba przejrzec te testy i skupic sie na tym o co pytaja.

    >Hmm, chyba moja szkoła nie była taka zła, bo pamietam, ze
    >rozwiązywanie
    >testów to było raptem moze z 15 minut na 2 godziny wykładów...

    To moze jednak zla ? Nie uczyla "do egzaminu" :-)

    J.

  • 60. Data: 2014-04-23 13:46:08
    Od: Dres Golf <d...@g...com>

    W dniu 2014-04-18 22:52, Wiwo pisze:

    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Znam kobietę po 40 która zdała teorię za pierwszym razem...
    >
    > Twoje doświadczenie można wytłumaczyć na kilka sposobów:
    >
    > 1. Starzy ludzie powinni być kierowani na ponowne szkolenie ;-)
    > 2. Kupiliście prawo jazdy za kilka kurczaków
    > 3. Macie wiedzę o przepisach sprzed 20 lat, patrz p. 1
    > 4. Byliście pijani
    > 5. itp.
    >
    > :-)

    > A ja nie bardzo.
    >
    > Wiwo

    Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie
    wypadków i ofiar na drogach?
    Zatem egzamin służy innym celom niż propaganda głosi, bo nie odsiewa
    tych, co powinien.
    Nie wiem na ile znajomość rozmiarów tablicy rej. ma pomóc w tym, że
    rozjeżdża się pieszego na pasach.