  • 41. Data: 2014-04-22 15:17:27
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:XnsA317818C91CAAbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...

    > Zazdroszcze wiedzy o rozmiarze ramki tablicy rejestreacyjnej :)

    Nie posiadam takowej.

    Rozumiem, że skoro o tym piszesz to jest takie pytanie. Nie wiem, nie
    trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie odpowiedział i
    nic by się nie stało :-)

    Ale to jest właśnie przykład pytań jakich być nie powinno - bo byle
    blondynka potrafi się na pamięć nauczyć kilku cyferek, a egzamin ma
    sprawdzać myślenie. Egzamin pamięciowy to najłatwiejszy rodzaj egzaminu -
    ZZZ - Zakuć Zdać Zapomnieć. Jestem przekonany że Ci którzy się skarżą na
    rzekomą "trudność" obecnego egzaminu nie mają problemu z cyferkami a z
    myśleniem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2014-04-22 15:23:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >< Jako przyklad
    > http://www.word.4lomza.pl/zalaczniki/art/13040813073
    7.pdf

    Fajny przykład tyle że jedyne co pokazuje to że jak ktoś się nauczył starych
    testów na pamięć to nie gwarantuje zdania nowych.
    Podaj zdawalność z tego roku, a nie zdawalność z okresu zaraz po zmianie
    przepisów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2014-04-22 15:32:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Wystarczy się nauczyć i zdać. Ewentualnie pogodzić z faktem, że prowadzenie
    samochodu nie jest dla Ciebie...

    Dlaczego pogodzić z faktem, że 90% tych notorycznie oblewanych w PL zdaje za
    pierwszym podejściem w CZ?
    Przecież to jest chore. Polska jest jednym z nielicznych krajów o tak niskiej
    zdawalności, która
    w dodatku NIC NIE DAJE. Gdyby dawała, mielibyśmy przecież najlepszych (bo najlepiej
    wyselekcjonowanych)
    kierowców w Europie, nie? Bzdura. To jest wyłącznie szykana i nabijanie kabzy
    ośrodkom.

  • 44. Data: 2014-04-22 15:49:44
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Rozwiązywaliśmy test we czterech. Wiek 45, 55, 56 i 64 lata. Najkrócej
    > prawko od 24 lat.
    >
    > Test oblany :)

    Bo w testach są pytania o sprawy, które na co dzień są bez znaczenia.
    Ale spokojnie da się tego nauczyć na egzamin.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 45. Data: 2014-04-22 15:56:30
    Temat: Re: Wyrobienie ...
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Loskon <e...@4...pl> wrote:

    > O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.

    Oto jak prawidłowo skonfigurowany tin pokazuje jego posta.
    http://www.chmurka.net/r/pme-tin1.png

    Oto co ląduje w edytorze po kliknięciu "odpowiedz".
    http://www.chmurka.net/r/pme-tin2.png

    Paniał?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 46. Data: 2014-04-22 16:12:48
    Od: tá´Ź

    J.F. wrote:

    > Ale statystyki wypadkow maja lepsze, czy tam podobne. Widac instynkt
    > macierzynski pomaga przetrwac i na drodze.

    Znowu trollujesz?

    Te statystyki można o kant dupy potłuc, bo nie biorą pod uwagę
    przeciętnego kilometrażu obu grup. Jak ktoś jeździ rzadko i po znanych mu
    trasach, to logiczne, że ma mniej wypadków niż ten, który robi 100k km
    rocznie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 48. Data: 2014-04-22 17:54:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

> [...]
    > starych testów na pamięć to nie gwarantuje zdania nowych.
    > Podaj zdawalność z tego roku, a nie zdawalność z okresu zaraz po

    Moment, moment - skoro nowe testy sa na myslenie, a przepisy w miedzyczasie
    się nie zmieniły, to jakie ma znaczenie, z jakiego czasu jest statystyka?

  • 47. Data: 2014-04-22 17:54:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Nie posiadam takowej.

    :)

    > Rozumiem, że skoro o tym piszesz to jest takie pytanie. Nie wiem, nie
    > trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie
    > odpowiedział i nic by się nie stało :-)

    Podobno.

> [...]
    > egzaminu - ZZZ - Zakuć Zdać Zapomnieć. Jestem przekonany że Ci którzy
    > się skarżą na rzekomą "trudność" obecnego egzaminu nie mają problemu z

    A gdzież to ostatnio była sytuacja że nowych testów nie zdały jakieś figury
    z WORDu?
    Zresztą - test ma pokazać że ktos może jeżdzić samochodem a nie, że ma
    wysokie IQ.
    Czy test jest dostepny on-line - chętnie bym się sprawdził.

    Z moich obserwacji tego jak było kiedys - test pyta o zbyt duzo rzeczy
    ktore nie sa potrzebne na codzien. O rzeczy ktorych sie nie uzywa, a jak
    przyjdzie taka potrzeba to mozna łatwo doczytać, zapytac policjanta etc.

  • 49. Data: 2014-04-22 20:00:24
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2014-04-18 15:04, vicent pisze:
    > Witam
    >
    > W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą, w
    > związku z czym moje zapytanie:
    > gdzie można legalnie i w najłatwiejszy sposób wyrobić sobie prawo jazdy
    > w Europie? Najlepiej po polsku lub angielsku. Nie interesują mnie jakieś
    > szemrane sprawy na Ukrainie czy w Egipcie, jedynie oficjalne metody w
    > ramach swobody przepływu osób.
    > Pozdrawiam i dzięki za informacje.

    swego czasu były oferty zdawania egzaminu w Czechach. Oferty były nawet
    z meldunkiem, ale coś to ukrócili bo chyba meldowali wstecz czy jakoś
    tak. Więc było to na lekkim półlegalu. Sam mieszkam na południ PL nie
    słyszałem aby jakoś masowo ludzie jeździli to Czech na egzaminy. Jednak
    wymóg meldunku przez 180 dni skutecznie blokuje. Choć z drugiej strony
    przecież człowiek nie zapisuje się na kurs tak po prostu i można to
    zaplanować.
    Pewnie temat należałoby zgłębić w przygranicznych czeskich szkołach
    jazdy, być może będąc na miejscu szybciej się coś załatwi.

    Co do egzaminu w PL, otóż zdawałem na motocykl już na nowych zasadach. Z
    10 osób na teorii na plac przeszło 5 a z tej piątki zdało dwóch w tym ja.
    Aczkolwiek na egzaminie na jeździe po mieście dowiedziałem się że przy
    ^^^dojeździe^^^ do ronda (jeden pas ruchu) należy odpowiednio
    sygnalizować zamiar skrętu. Więc przy zawracaniu wyglądało to tak
    dojeżdżam do ronda z lewym kierunkiem, jadę po rondzie cały czas lewy,
    robię 180 i na wyjeździe włączam prawy.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 50. Data: 2014-04-22 21:33:52
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2014-04-22 10:48, vicent pisze:

    > Możesz podać link do tych statystyk?
    > Przepisy nie obowiązują jeszcze nawet półtora roku, więc bardzo dziwi
    > mnie ta liczba, tylu nie ma nawet osiemnastolatków w danym roczniku.
    > Nowych praw jazdy, czy dla nowych kierowców? To dla mnie różnica.

    Google Twoim przyjacielem ;-)

    http://www.cepik.gov.pl/portal/witryny/witryna_246/
    http://www.cepik.gov.pl/portal/witryny/witryna_248/

    > Tyle to ja też wiem, w moim wątku liczyłem na jakieś bardziej
    > konstruktywne porady, może ktoś już przerabiał, w jakim kraju
    > najszybciej i najprościej to wygląda?

    Może wszyscy tutejsi kierowcy nie mieli problemu ze zdaniem egzaminu w
    Polsce ...
    Poza tym chciałem zauważyć, że spośród wszystkich, moja odpowiedź była
    chyba najdokładniejsza ;-) Szczególnie, że zaznaczyłeś, że szukasz
    legalnej drogi. Wyjazd do Czech i fikcyjny meldunek nie jest legalną drogą

    > Może chciałeś dobrze, ale Twoja odpowiedź przypomina raczej dyskusje
    > głodnego z sytym:
    > G: jestem głodny
    > S: żeby nie być głodnym, musisz coś zjeść...

    Trochę inaczej, coś w ten deseń

    - jestem głodny, ale w tym kraju jest dla mnie za trudne "kupienie" jedzenia
    - możesz "kupić" jedzenie w dowolnym innym kraju, musisz tylko
    dysponować tamtejszą gotówką.

    Tak czy siak, mam nadzieję, że szybko zrobisz PJ i dołączysz do grona
    kierowców jadących rozsądnie i bezpiecznie

    Pozdrawiam

    Seco