  • 31. Data: 2014-04-21 12:44:14
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 21 Apr 2014 10:39:43 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Kobiety zazwyczaj zdają, chociaż nie potrafią jeździć.

    Ale niekoniecznie za pierwszym razem. Chlopy akurat tez niekoniecznie.

    > One nauczą się
    > wszystkich pierdół, okolicznych skrzyżowań na pamięć, a nawet parkowania
    > na pamięć,

    Dobra szkola meskich kursantow wyksztalci podobnie.

    >tylko potem okazuje się, że nie potrafią jeździć w normalny
    > sposób, bo tego nikt na egzaminie akurat nie sprawdza.

    Ale statystyki wypadkow maja lepsze, czy tam podobne.
    Widac instynkt macierzynski pomaga przetrwac i na drodze.

    J.

  • 32. Data: 2014-04-21 13:15:59
    Temat: Re: Wyrobienie ...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Loskon,

    Monday, April 21, 2014, 11:47:14 AM, you wrote:

    > O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.

    Odpowiedział poniżej tear-line (zwanej także delimiterem). A to
    oznacza, że każdy normalny czytnik jego wypowiedź odetnie.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Delimiter
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sygnaturka_%28podpis%29

    > U mnie tez bardzo rzadko sie zdarza, ze w linijkach brakuje znaku >.
    > Tylko w niektórych odpowiedziach.
    > Powyrzucaj te 2 linijki smieci z swojego postu na koncu.

    A ci Ciebie obchodzi sygnaturka? Może mieć 4 linijki i tyle ma. To
    czytnik podczas odpowiedzi powinien automagicznie odciąć cała
    sygnaturkę.

    Wkurzające jest, jak na grupę wpadają dzieci neostrady i własne
    porządki próbują wprowadzać. Naucz się podstaw a potem pyskuj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2014-04-21 18:16:04
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy ... na ileś lat.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Loskon" <e...@4...pl> napisał w wiadomości grup

    > Zwolnienie urzędników ??
    > Najlepiej zwolnić tych, gdzie akurat ty masz jakąś sprawę do załatwienia.

    No jasne, bo przez poprzednie 100 lat to nikt w żadnym urzędzie żadnej
    sprawy nie załatwił, dopiero Tusk (i jego poprzednicy też) miłościwie
    pozwolili nam załatwić cokolwiek w urzędzie, zatrudniając armię gryzipiórków
    i z tego tytułu zadłużając państwo w skali nieporównywalnej w całej jego
    historii.
    Od razu pracownicy skarbówki stali się milsi i lepiej znają przepisy, a
    ministerstwa uchwalają znakomite prawo, nie to co wcześniej......

  • 34. Data: 2014-04-22 10:48:51
    Od: "vicent" <v...@p...com>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał
    w wiadomości news:535426e8$0$2236$65785112@news.neostrada.pl...

    > Cześć.

    > Od czasu wprowadzenia nowych egzaminów w Polsce wydano około 400000
    > nowych praw jazdy. Czyli nie jest tak trudno, skoro 400 tysiącom osób
    > się udało.

    Możesz podać link do tych statystyk?
    Przepisy nie obowiązują jeszcze nawet półtora roku, więc bardzo dziwi mnie
    ta liczba, tylu nie ma nawet osiemnastolatków w danym roczniku.
    Nowych praw jazdy, czy dla nowych kierowców? To dla mnie różnica.

    > Z tego co pamiętam, jeżeli jesteś obywatelem jednego z krajów EU możesz
    > wyrobić PJ w dowolnym innym kraju EU. Musisz tylko przebywać w tym kraju
    > minimum chyba 180 dni w ciągu roku - czyli praktycznie tam mieszkać i
    > być powiązanym zawodowo lub rodzinnie z tym miejscem.

    Tyle to ja też wiem, w moim wątku liczyłem na jakieś bardziej
    konstruktywne porady, może ktoś już przerabiał, w jakim kraju najszybciej
    i najprościej to wygląda?
    Może chciałeś dobrze, ale Twoja odpowiedź przypomina raczej dyskusje
    głodnego z sytym:
    G: jestem głodny
    S: żeby nie być głodnym, musisz coś zjeść...

  • 35. Data: 2014-04-22 11:35:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "vicent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą, w
    > związku z czym moje zapytanie:

    Oby nie bo prawo jazdy jest z roku na rok łatwej zdobyć, więc lepiej by inne
    branże nie szły tą drogą.

    > gdzie można legalnie i w najłatwiejszy sposób wyrobić sobie prawo jazdy w
    > Europie? Najlepiej po polsku lub angielsku. Nie interesują mnie jakieś
    > szemrane sprawy na Ukrainie czy w Egipcie, jedynie oficjalne metody w
    > ramach swobody przepływu osób.

    Pisałem kiedyś o wycieczkach do Czech w tym celu. Z tego co wiem, ostatnio
    to już tak prosto nie działa bo zaczęły się kontrole. Od czasu tamtej
    dyskusji nie widziałem żadnego ogłoszenia o tych wycieczkach więc możliwe że
    system się uszczelnił, a może po prostu zniknął popyt.

    . Myślę, że zamiast jechać za granicę taniej jest po prostu zmienić szkołę
    na taką w której uczą czytania ze zrozumieniem, a nie wkuwania regułek na
    pamięć.

    wszyscy znajomi (znajome) co mieli okazję zdawać zarówno stare jak i nowe
    testy potwierdzają że nowsze testy są sporo łatwiejsze. Różnica jest taka że
    dawniej trzeba było się uczyć na pamięć pytań i odpowiedzi a teraz
    wystarczy przeczytać ze zrozumieniem kodeks. Owszem są pytania typu ile
    sekund należy reanimować, ale dawniej też były, więc w tej kwestii nic się
    nie zmieniło :-)

    Osobiście robiłem kilka razy nowe testy i oprócz pytań z zakresie pierwszej
    pomocy tylko przy jednym pytaniu miałem wątpliwości, a prawko robiłem wieki
    temu jeszcze na "maluchu", ale co kilka lat jak jest nowelizacja to sobie
    dla przypomnienia kodeks czytam.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2014-04-22 12:04:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 Apr 2014 21:08:34 +0200 osobnik zwany PiteR napisał:

    > Rozwiązywaliśmy test we czterech. Wiek 45, 55, 56 i 64 lata. Najkrócej
    > prawko od 24 lat.
    >
    > Test oblany :)
    >

    > Współczuję kandydatom.

    a są gdzieś na sieci te nowe testy? bo poprzednie to zrobiłem 1 5 minut na
    100%. Nie wiem jak można mieć z tym problem.

    PS: żeby nie było, że swieżo po egzaminie. Mój zdawałem 33 lata temu :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 37. Data: 2014-04-22 13:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

> [...]
    > prawko robiłem wieki temu jeszcze na "maluchu", ale co kilka lat jak
    > jest nowelizacja to sobie dla przypomnienia kodeks czytam.

    Zazdroszcze wiedzy o rozmiarze ramki tablicy rejestreacyjnej :)

  • 38. Data: 2014-04-22 13:28:10
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >nie obraźcie się, ale trochę Was nie rozumiem. użyję przykładu.
    >"Oj jakie te studia i egzamin na lekarza są trudne"
    >To dobrze czy źle - ja się pytam? Dla mnie, pacjenta - bardzo dobrze, bo
    >wiem ze lekarzami będą najlepsi, i oni będą mnie leczyć. JA, podkreślam,
    >ja, jestem zadowolony z tego że egzaminy, jakiekolwiek są trudne. obojętnie
    >czy zdanie egzaminu gwarantuje profesjonalizm, czy też jest sitem dla
    >nieprzystosowanych, dla nieuków czy mało zdolnych. JEśli będzie łatwo - to
    >egzamin jest zbyteczny. Będzie miał wartość taką jak dyplom ukończenia
> [...]

    Po części racja, ale dochodzi jeszcze jedno sprawa, kierowca podobnie jak
    lekarz po studiach maja tylko prawne przyzwolenie do wykonywania konkretnej
    czynności po zdaniu egzaminu/skończeniu odpowiedniej szkoły.
    Natomiast obie te "nacje" łączy konieczność zdobywania doświadczenia, nawet
    mistrzowsko zdany egzamin nie robi z nikogo świetnego lekarza/kierowcy
    potrzebne jest jeszcze doświadczenie i jeszcze raz doświadczenie i dodatkowo
    element który jest nie do nauczenia - zdrowy rozsądek.

    Buniek

  • 39. Data: 2014-04-22 14:08:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał:
> [...]

    >minut na
    >100%. Nie wiem jak można mieć z tym problem.

    Chyba nie ma, bo maja byc tajne.
    Ale pojawily sie przyklady ... i one po prostu sa inne niz dotychczas,
    a czesto bledne.

    Jako przyklad
    http://www.word.4lomza.pl/zalaczniki/art/13040813073
    7.pdf
    http://gorzow.gazeta.pl/gorzow/1,37664,15382977,Rank
    ing_WORD_u__Sprawdz__ktore_szkoly_najlepiej_ucza.htm

    40 godzin teorii trzeba ?

    J.

  • 40. Data: 2014-04-22 14:16:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Loskon" napisał w wiadomości
    >Chodziło tylko o to, aby kierowcy znali prawo o ruchu drogowym,
    > bo w przeciwnym wypadku zagrożone jest bezpieczeństwo.
    >Nie ma lepszej metody sprawdzenia - tylko egzamin co ileś lat.

    W zasadzie masz racje.
    Z drugiej strony - statystyka podpowiada ze starzy kierowcy sa
    bardziej bezpieczni niz mlodzi.
    Moze dlatego ze wiedza jak sie jezdzi, a nie zaglebiaja sie w
    dopuszczalna predkosc na drodze ekspresowej jednojezdniowej z
    przyczepka lekka, albo czy wolno wyprzedzac na danym zakrecie.
    Przyklady z innych krajow pokazuja ze mozna bezpiecznie jezdzic nawet
    po jakiejs farsie z egzaminu.

    Z trzeciej strony ... skoro jest jak jest, to po cholere takie
    skomplikowane przepisy ?
    Z czwartej - te przepisy w zasadzie sa dobre, i nie ma co w nich
    skreslic...

    J.